SEAT named Company of the Year at CES 2020

SEAT named Company of the Year at CES 2020

  • AUTO BILD and COMPUTER BILD singled out the brand’s sustainable and future-oriented projects
  • The Connected Car Award was presented at the CES 2020 in Las Vegas
  • SEAT’s sustainability concept sets standards in industry and trends for urban mobility of tomorrow

After winning in the Pioneer category two years ago, SEAT has once again been honoured by the editors of AUTO BILD and COMPUTER BILD with the renowned Connected Car Award for the best innovations in connected cars. The Spanish brand was recently named Company of the Year 2019 in the framework of the Consumer Electronics Show (CES) 2020 in Las Vegas.

The award, which recognises SEAT’s sustainability and urban mobility concepts, was presented to Sebastian Grams, SEAT CIO, and Paqui Lizana, SEAT Head of Digital Products and Services, by Stephan Fritz, AUTO BILD Group General Manager.

Dr. Christian Vollmer, SEAT Vice-president for Production and Logistics, stated that “Our commitment to sustainable mobility starts at home, and that is why we are working hard to turn our headquarters in Martorell into a 100% smart factory. We have tested with drones to deliver parts and we have bus-on-demand and bike sharing services to reduce carbon footprint and contribute to the sustainability and efficiency of our facilities.”

More specifically, SEAT employees working in the Martorell factory can, rent bicycles via the bike sharing service Mobike. The service has already been used by more than 2,000 people for over 4,700 short transfers. For longer distances within the facility, employees have a Alhambra-on-demand service available via the ByBus app. In the first weeks after the service was introduced, more than 3,000 employees were transported.

Sustainability concept sets standards

The Martorell plant was the first Spanish production facility to test vehicle parts deliveries by drone. This faster and demand-oriented connection increases the efficiency, flexibility and sustainability of SEAT’s Martorell plant, as drones do not produce any CO2 and renewable energies are used to charge the batteries.

SEAT has also been working on mobility solutions for metropolitan areas, and to boost this work, the brand has partnered with IBM. Based on IBM’s artificial intelligence (AI), called Watson, SEAT is developing a traffic information mobile app, the Mobility Advisor. This app will enable people to choose the best transportation option: whether it is a car, (kick) scooter, bicycle or public transport. Thanks to IBM’s Watson machine learning, the mobility advisor will be able to learn users’ preferences and give tailor made recommendations.

Contactez-nous
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
A propos de SEAT

Press room SEAT Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle - Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée

SEAT

SEAT est la seule entreprise qui crée, développe, produit et commercialise des voitures en Espagne. Marque du Groupe Volkswagen, la multinationale, dont le siège social se trouve à Martorell (Barcelone), exporte plus de 80 % de ses véhicules vers plus de 80 pays situés sur les 5 continents. En 2018, SEAT a affiché un bénéfice après impôts de 294 millions d’euros, a vendu 517 600 voitures et a enregistré un chiffre d’affaires record de presque 10 milliards d’euros.

Le Groupe SEAT emploie plus de 15 000 personnes dans ses trois centres de production de Barcelone, El Prat de Llobregat et Martorell, où il produit notamment les très prisées Ibiza, Arona et Leon. Par ailleurs, SEAT construit l'Ateca en République tchèque, le Tarraco en Allemagne, l’Alhambra au Portugal et très bientôt la Mii electric en Slovaquie.


D'Ieteren s.a. 

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes:

D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.

- Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.

- Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy