SEAT named Company of the Year at CES 2020

SEAT named Company of the Year at CES 2020

  • AUTO BILD and COMPUTER BILD singled out the brand’s sustainable and future-oriented projects
  • The Connected Car Award was presented at the CES 2020 in Las Vegas
  • SEAT’s sustainability concept sets standards in industry and trends for urban mobility of tomorrow

After winning in the Pioneer category two years ago, SEAT has once again been honoured by the editors of AUTO BILD and COMPUTER BILD with the renowned Connected Car Award for the best innovations in connected cars. The Spanish brand was recently named Company of the Year 2019 in the framework of the Consumer Electronics Show (CES) 2020 in Las Vegas.

The award, which recognises SEAT’s sustainability and urban mobility concepts, was presented to Sebastian Grams, SEAT CIO, and Paqui Lizana, SEAT Head of Digital Products and Services, by Stephan Fritz, AUTO BILD Group General Manager.

Dr. Christian Vollmer, SEAT Vice-president for Production and Logistics, stated that “Our commitment to sustainable mobility starts at home, and that is why we are working hard to turn our headquarters in Martorell into a 100% smart factory. We have tested with drones to deliver parts and we have bus-on-demand and bike sharing services to reduce carbon footprint and contribute to the sustainability and efficiency of our facilities.”

More specifically, SEAT employees working in the Martorell factory can, rent bicycles via the bike sharing service Mobike. The service has already been used by more than 2,000 people for over 4,700 short transfers. For longer distances within the facility, employees have a Alhambra-on-demand service available via the ByBus app. In the first weeks after the service was introduced, more than 3,000 employees were transported.

Sustainability concept sets standards

The Martorell plant was the first Spanish production facility to test vehicle parts deliveries by drone. This faster and demand-oriented connection increases the efficiency, flexibility and sustainability of SEAT’s Martorell plant, as drones do not produce any CO2 and renewable energies are used to charge the batteries.

SEAT has also been working on mobility solutions for metropolitan areas, and to boost this work, the brand has partnered with IBM. Based on IBM’s artificial intelligence (AI), called Watson, SEAT is developing a traffic information mobile app, the Mobility Advisor. This app will enable people to choose the best transportation option: whether it is a car, (kick) scooter, bicycle or public transport. Thanks to IBM’s Watson machine learning, the mobility advisor will be able to learn users’ preferences and give tailor made recommendations.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy