SEAT:CODE debuts new headquarters and celebrates its first year as SEAT’s digital machine

SEAT:CODE debuts new headquarters and celebrates its first year as SEAT’s digital machine

  • SEAT’s new software development centre headquarters is located in the heart of Barcelona
  • SEAT:CODE is going to hire 100 more professionals in the coming months
  • Since its creation, SEAT:CODE has been leading the company’s digital transformation and creating digital solutions to boost SEAT, CUPRA and SEAT MÓ

In order to adapt to a context marked by change and to successfully tackle the company’s digital transformation, in 2019 SEAT announced the creation of a software development centre. One year after its launch, SEAT:CODE has relocated its headquarters to Rambla 124, in the heart of Barcelona.

Since its creation, SEAT:CODE has progressively incorporated software development professionals and is going to hire 100 more over the next few months until it reaches 150 employees who will be dedicated to leading the company’s digital transformation and creating digital applications and solutions to boost SEAT and CUPRA, as well as defining digital solutions for the Volkswagen Group.

SEAT President Carsten Isensee emphasised that “SEAT:CODE’s new headquarters is yet another example of our commitment to the city that witnessed our birth 70 years ago. Barcelona is one of Europe’s largest digitalisation and innovation hubs and with SEAT:CODE we will contribute to improving its position.”

SEAT:CODE was created with the goal of driving the company’s digital transformation and increasing efficiency through process digitalisation, while strengthening the company’s business models around the concepts of mobility, connectivity and vehicle digitalisation.

Sebastian Grams, CIO of SEAT, member of the Board of Directors of SEAT:CODE and responsible for its operational lead said that "SEAT:CODE is not only a strategic and transversal pillar to improve the efficiency by  advancing the digitalization of our company and processes, but it also allows us to develop new digital products to create additional business for SEAT going beyond the car.” In addition, Carlos Buenosvinos, general director of SEAT: CODE, will help push the transformation towards a company focused on software beyond hardware.

One year as SEAT’s digital machine

SEAT:CODE serves all the company’s brands and is especially focused on the areas of Marketing and Sales, Production and Logistics and the company’s micromobility. Some of the projects developed by the SEAT:CODE team so far include the online pre-reservation platform for the CUPRA Ateca Limited Edition and the leasing platform for the Mii electric, the Fast Lane tracking platform, the ByBus app, the CASA SEAT and CUPRA websites, the SEAT MÓ motosharing service app, and even the development of a digital logistics tool for the emergency ventilators manufactured by SEAT, among others.

SEAT:CODE’s new headquarters is located on the Rambla in Barcelona and features four floors of office space, as well as a team from Porsche’s software division, Porsche Digital, which will use the space to share knowledge and build synergies.

Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
A propos de SEAT

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SEAT

SEAT est la seule entreprise qui conçoit, met au point, construit et commercialise des voitures en Espagne. Membre du Groupe Volkswagen, la multinationale a son siège social à Martorell (Barcelone), exporte 80 % de ses véhicules et est présente dans 80 pays sur les 5 continents. En 2019, SEAT a vendu 574 100 véhicules, soit le chiffre le plus élevé en 69 ans d’existence.

Le Groupe SEAT emploie plus de 15 000 professionnels et compte trois sites de production (Barcelone, El Prat de Llobregat et Martorell), où elle construit les très populaires Ibiza, Arona et Leon. En outre, l’entreprise fabrique l’Ateca en République tchèque, le Tarraco en Allemagne, l’Alhambra au Portugal et la Mii electric, le premier véhicule 100 % électrique de la marque, en Slovaquie.

La multinationale dispose d’un centre technique, qui fonctionne comme un centre de connaissances. Il regroupe 1 000 ingénieurs, qui sont en charge de l’innovation pour le plus grand investisseur industriel en R&D d’Espagne. SEAT propose déjà la technologie de connectivité la plus récente dans sa gamme de voitures et s’est engagée à poursuivre un processus de numérisation global afin de promouvoir la mobilité du futur.


D'Ieteren s.a. 

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement les activités suivantes :

  • D'Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules de marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. La société a une part de marché d’environ 22 % et 1,2 million de véhicules en circulation. Le modèle économique de D'Ieteren Auto est en train d'évoluer pour offrir des solutions de mobilité plus fluides, plus accessibles et plus durables afin d'améliorer la vie des citoyens au quotidien. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,6 milliards d’euros et 119,0 millions d’euros en 2019.
  • Belron (54,85% des droits de vote) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 39 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des assureurs. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 4,2 milliards d’euros et 400,5 millions d’euros en 2019.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 100 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 163,9 millions d’euros et 18,6 millions d’euros en 2019.
  • D’Ieteren Immo gère les intérêts immobiliers du groupe D’Ieteren en Belgique. Elle possède et gère quelque 30 biens immobiliers qui ont généré des revenus locatifs nets de 19,7 millions d’euros en 2019. Elle est également chargée de projets d'investissement et d'étudier la possibilité de rénover certains sites. 

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