SEAT:CODE debuts new headquarters and celebrates its first year as SEAT’s digital machine

SEAT:CODE debuts new headquarters and celebrates its first year as SEAT’s digital machine

  • SEAT’s new software development centre headquarters is located in the heart of Barcelona
  • SEAT:CODE is going to hire 100 more professionals in the coming months
  • Since its creation, SEAT:CODE has been leading the company’s digital transformation and creating digital solutions to boost SEAT, CUPRA and SEAT MÓ

In order to adapt to a context marked by change and to successfully tackle the company’s digital transformation, in 2019 SEAT announced the creation of a software development centre. One year after its launch, SEAT:CODE has relocated its headquarters to Rambla 124, in the heart of Barcelona.

Since its creation, SEAT:CODE has progressively incorporated software development professionals and is going to hire 100 more over the next few months until it reaches 150 employees who will be dedicated to leading the company’s digital transformation and creating digital applications and solutions to boost SEAT and CUPRA, as well as defining digital solutions for the Volkswagen Group.

SEAT President Carsten Isensee emphasised that “SEAT:CODE’s new headquarters is yet another example of our commitment to the city that witnessed our birth 70 years ago. Barcelona is one of Europe’s largest digitalisation and innovation hubs and with SEAT:CODE we will contribute to improving its position.”

SEAT:CODE was created with the goal of driving the company’s digital transformation and increasing efficiency through process digitalisation, while strengthening the company’s business models around the concepts of mobility, connectivity and vehicle digitalisation.

Sebastian Grams, CIO of SEAT, member of the Board of Directors of SEAT:CODE and responsible for its operational lead said that "SEAT:CODE is not only a strategic and transversal pillar to improve the efficiency by  advancing the digitalization of our company and processes, but it also allows us to develop new digital products to create additional business for SEAT going beyond the car.” In addition, Carlos Buenosvinos, general director of SEAT: CODE, will help push the transformation towards a company focused on software beyond hardware.

One year as SEAT’s digital machine

SEAT:CODE serves all the company’s brands and is especially focused on the areas of Marketing and Sales, Production and Logistics and the company’s micromobility. Some of the projects developed by the SEAT:CODE team so far include the online pre-reservation platform for the CUPRA Ateca Limited Edition and the leasing platform for the Mii electric, the Fast Lane tracking platform, the ByBus app, the CASA SEAT and CUPRA websites, the SEAT MÓ motosharing service app, and even the development of a digital logistics tool for the emergency ventilators manufactured by SEAT, among others.

SEAT:CODE’s new headquarters is located on the Rambla in Barcelona and features four floors of office space, as well as a team from Porsche’s software division, Porsche Digital, which will use the space to share knowledge and build synergies.

Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy