SEAT will break into the motorcycle market with a fully electric eScooter

SEAT will break into the motorcycle market with a fully electric eScooter

  • The SEAT eScooter concept will be presented next 19th November at the Barcelona Smart City Expo World Congress
  • The company will sell its own 100% electric motorcycle equivalent to a 125 cc model in 2020
  • It will be available to both private customers and for sharing services

SEAT is strengthening its commitment to urban mobility and breaking into the motorcycle market with the presentation of the SEAT eScooter concept. The company will sell its own 100% electric motorcycle equivalent to a 125 cc model in 2020. The official presentation is taking place next 19th November in Barcelona during the Smart City Expo World Congress.

The new SEAT eScooter concept is going to be included in the company’s urban mobility strategy, which focuses on offering sustainable solutions for cities. SEAT announced it would spearhead the Volkswagen Group’s micromobility strategy at the past edition of the Mobile World Congress. This strategy also includes the SEAT Minimó concept car as well as the SEAT eXS Kickscooter powered by Segway which was presented at the 2018 Smart City Expo.

SEAT President Luca de Meo stated that “the constant growth of large cities makes achieving efficient mobility one of the main challenges to overcome. Today we are taking a further step in our urban micromobility strategy by confirming the launch of the first eScooter in the history of the brand.”

Barcelona is the European city with the most motorcycles per capita and has a long-standing two-wheeler mobility tradition. For this reason, SEAT is going to develop this concept in collaboration with Barcelona-based electric motorcycle maker Silence, and it will be sold to both private customers and for sharing fleets.

 

Democratising electric, sustainable mobility

SEAT is in the process of becoming a mobility services provider that goes beyond the scope of making vehicles in an effort to respond to one of the major mobility trends of the future: the collaborative, shared, sustainable economy. In this sense, the company already offers carsharing services through Respiro, and in addition is selling the SEAT eXS KickScooter powered by Segway, which is available for sharing services through the start-up UFO as well.

Furthermore, SEAT recently presented the SEAT Minimó concept car, a 100% electric vehicle that combines the best of a car and a motorcycle and is designed to adapt to the mobility platforms that are going to shape the future of driving in cities.

Contactez-nous
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
A propos de SEAT

Press room SEAT Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle - Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée

SEAT

SEAT est la seule entreprise qui crée, développe, produit et commercialise des voitures en Espagne. Marque du Groupe Volkswagen, la multinationale, dont le siège social se trouve à Martorell (Barcelone), exporte plus de 80 % de ses véhicules vers plus de 80 pays situés sur les 5 continents. En 2018, SEAT a affiché un bénéfice après impôts de 294 millions d’euros, a vendu 517 600 voitures et a enregistré un chiffre d’affaires record de presque 10 milliards d’euros.

Le Groupe SEAT emploie plus de 15 000 personnes dans ses trois centres de production de Barcelone, El Prat de Llobregat et Martorell, où il produit notamment les très prisées Ibiza, Arona et Leon. Par ailleurs, SEAT construit l'Ateca en République tchèque, le Tarraco en Allemagne, l’Alhambra au Portugal et très bientôt la Mii electric en Slovaquie.


D'Ieteren s.a. 

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes:

D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.

- Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.

- Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy