SEAT will break into the motorcycle market with a fully electric eScooter

SEAT will break into the motorcycle market with a fully electric eScooter

  • The SEAT eScooter concept will be presented next 19th November at the Barcelona Smart City Expo World Congress
  • The company will sell its own 100% electric motorcycle equivalent to a 125 cc model in 2020
  • It will be available to both private customers and for sharing services

SEAT is strengthening its commitment to urban mobility and breaking into the motorcycle market with the presentation of the SEAT eScooter concept. The company will sell its own 100% electric motorcycle equivalent to a 125 cc model in 2020. The official presentation is taking place next 19th November in Barcelona during the Smart City Expo World Congress.

The new SEAT eScooter concept is going to be included in the company’s urban mobility strategy, which focuses on offering sustainable solutions for cities. SEAT announced it would spearhead the Volkswagen Group’s micromobility strategy at the past edition of the Mobile World Congress. This strategy also includes the SEAT Minimó concept car as well as the SEAT eXS Kickscooter powered by Segway which was presented at the 2018 Smart City Expo.

SEAT President Luca de Meo stated that “the constant growth of large cities makes achieving efficient mobility one of the main challenges to overcome. Today we are taking a further step in our urban micromobility strategy by confirming the launch of the first eScooter in the history of the brand.”

Barcelona is the European city with the most motorcycles per capita and has a long-standing two-wheeler mobility tradition. For this reason, SEAT is going to develop this concept in collaboration with Barcelona-based electric motorcycle maker Silence, and it will be sold to both private customers and for sharing fleets.

 

Democratising electric, sustainable mobility

SEAT is in the process of becoming a mobility services provider that goes beyond the scope of making vehicles in an effort to respond to one of the major mobility trends of the future: the collaborative, shared, sustainable economy. In this sense, the company already offers carsharing services through Respiro, and in addition is selling the SEAT eXS KickScooter powered by Segway, which is available for sharing services through the start-up UFO as well.

Furthermore, SEAT recently presented the SEAT Minimó concept car, a 100% electric vehicle that combines the best of a car and a motorcycle and is designed to adapt to the mobility platforms that are going to shape the future of driving in cities.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy