CUPRA’s first all-electric vehicle is born

CUPRA’s first all-electric vehicle is born

Launching in 2021

>     Striking exterior design for the brand’s new model: the CUPRA el-Born

>     Highest quality and sophistication in the interior with a sporty character

>     Performance and dynamics have been a clear focus in the development of the vehicle: 0 to 50km/h in only 2.9s and DCC Sport exclusively developed for the CUPRA
el-Born

>     Up to 500 km range thanks to its 77kWh battery (gross: 82kWh)

>     The new CUPRA el-Born will be produced at the Zwickau factory and will be launched in 2021

 

Today, during the company’s press conference at CASA SEAT, CUPRA confirmed the arrival of a model that will change the dynamic perception of electrically powered vehicles. Since its presentation at the Geneva Motor Show last year, the el-Born Concept has drawn praise for its sleek look and personality. But the design team and the Technical Centre didn’t simply settle for the positive reviews they received and continued to evolve the vehicle, giving it a sportier character and an even more impressive visual appeal. The result is the birth of the brand’s first all-electric model: the CUPRA el-Born.

The new model will be manufactured at the Zwickau plant in Germany, will increase the company's contribution margin and fits perfectly with CUPRA's brand philosophy and customer profile.

CUPRA CEO Wayne Griffiths stated that “CUPRA el-Born displays all the genes of the CUPRA brand and we have taken the original concept to the next level creating a new sporty and dynamic design and reengineering the technological content. CUPRA el-Born is the living proof that performance and electrification are a great match.”

The performance and dynamics of the CUPRA el-Born have been a clear focus during the development of the car, offering an instant acceleration from 0-50km/h in only 2.9s. The Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport), which has been exclusively developed within the MEB platform for the CUPRA el-Born, is combining the sporty driving height of the car with a system that is adapting automatically to any conditions, offering a superior level of driving dynamics.

The CUPRA el-Born features state of the art technologies such as a Head-up Display with Augmented Reality. It will be able to travel up to 500km on a single charge thanks to its high-efficient 77kWh battery (gross: 82kWh). Thanks to its fast charging capability, the CUPRA el-Born will take the energy needed for at least 260km in only 30 minutes.

The interior is designed to encapsulate the CUPRA philosophy of quality and performance mixed with sophistication, highlighted nowhere better than in the sports bucket seats, the new steering wheel with Drive Profile Selection and CUPRA mode buttons, and high-quality material choices. Besides the attention to detail and the passion for quality, CUPRA put a particular focus on the sustainability of the el-Born using recycled materials in the interior of the car.

The new CUPRA el-Born’s launch in 2021 brings sustainable mobility with the character and dynamism that car enthusiasts desire, but with a unique and exclusive product for those looking for the most advanced technology and the smallest environmental footprint.

SE20-54E CUPRA el-Born (3p).pdf 221 KB SE20-54E CUPRA el-Born.doc 111 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
A propos de SEAT

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SEAT

SEAT est la seule entreprise qui conçoit, met au point, construit et commercialise des voitures en Espagne. Membre du Groupe Volkswagen, la multinationale a son siège social à Martorell (Barcelone), exporte 80 % de ses véhicules et est présente dans 80 pays sur les 5 continents. En 2019, SEAT a vendu 574 100 véhicules, soit le chiffre le plus élevé en 69 ans d’existence.

Le Groupe SEAT emploie plus de 15 000 professionnels et compte trois sites de production (Barcelone, El Prat de Llobregat et Martorell), où elle construit les très populaires Ibiza, Arona et Leon. En outre, l’entreprise fabrique l’Ateca en République tchèque, le Tarraco en Allemagne, l’Alhambra au Portugal et la Mii electric, le premier véhicule 100 % électrique de la marque, en Slovaquie.

La multinationale dispose d’un centre technique, qui fonctionne comme un centre de connaissances. Il regroupe 1 000 ingénieurs, qui sont en charge de l’innovation pour le plus grand investisseur industriel en R&D d’Espagne. SEAT propose déjà la technologie de connectivité la plus récente dans sa gamme de voitures et s’est engagée à poursuivre un processus de numérisation global afin de promouvoir la mobilité du futur.


D'Ieteren s.a. 

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement les activités suivantes :

  • D'Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules de marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. La société a une part de marché d’environ 22 % et 1,2 million de véhicules en circulation. Le modèle économique de D'Ieteren Auto est en train d'évoluer pour offrir des solutions de mobilité plus fluides, plus accessibles et plus durables afin d'améliorer la vie des citoyens au quotidien. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,6 milliards d’euros et 119,0 millions d’euros en 2019.
  • Belron (54,85% des droits de vote) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 39 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des assureurs. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 4,2 milliards d’euros et 400,5 millions d’euros en 2019.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 100 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 163,9 millions d’euros et 18,6 millions d’euros en 2019.
  • D’Ieteren Immo gère les intérêts immobiliers du groupe D’Ieteren en Belgique. Elle possède et gère quelque 30 biens immobiliers qui ont généré des revenus locatifs nets de 19,7 millions d’euros en 2019. Elle est également chargée de projets d'investissement et d'étudier la possibilité de rénover certains sites. 

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