CUPRA’s first all-electric vehicle is born

CUPRA’s first all-electric vehicle is born

Launching in 2021

>     Striking exterior design for the brand’s new model: the CUPRA el-Born

>     Highest quality and sophistication in the interior with a sporty character

>     Performance and dynamics have been a clear focus in the development of the vehicle: 0 to 50km/h in only 2.9s and DCC Sport exclusively developed for the CUPRA
el-Born

>     Up to 500 km range thanks to its 77kWh battery (gross: 82kWh)

>     The new CUPRA el-Born will be produced at the Zwickau factory and will be launched in 2021

 

Today, during the company’s press conference at CASA SEAT, CUPRA confirmed the arrival of a model that will change the dynamic perception of electrically powered vehicles. Since its presentation at the Geneva Motor Show last year, the el-Born Concept has drawn praise for its sleek look and personality. But the design team and the Technical Centre didn’t simply settle for the positive reviews they received and continued to evolve the vehicle, giving it a sportier character and an even more impressive visual appeal. The result is the birth of the brand’s first all-electric model: the CUPRA el-Born.

The new model will be manufactured at the Zwickau plant in Germany, will increase the company's contribution margin and fits perfectly with CUPRA's brand philosophy and customer profile.

CUPRA CEO Wayne Griffiths stated that “CUPRA el-Born displays all the genes of the CUPRA brand and we have taken the original concept to the next level creating a new sporty and dynamic design and reengineering the technological content. CUPRA el-Born is the living proof that performance and electrification are a great match.”

The performance and dynamics of the CUPRA el-Born have been a clear focus during the development of the car, offering an instant acceleration from 0-50km/h in only 2.9s. The Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport), which has been exclusively developed within the MEB platform for the CUPRA el-Born, is combining the sporty driving height of the car with a system that is adapting automatically to any conditions, offering a superior level of driving dynamics.

The CUPRA el-Born features state of the art technologies such as a Head-up Display with Augmented Reality. It will be able to travel up to 500km on a single charge thanks to its high-efficient 77kWh battery (gross: 82kWh). Thanks to its fast charging capability, the CUPRA el-Born will take the energy needed for at least 260km in only 30 minutes.

The interior is designed to encapsulate the CUPRA philosophy of quality and performance mixed with sophistication, highlighted nowhere better than in the sports bucket seats, the new steering wheel with Drive Profile Selection and CUPRA mode buttons, and high-quality material choices. Besides the attention to detail and the passion for quality, CUPRA put a particular focus on the sustainability of the el-Born using recycled materials in the interior of the car.

The new CUPRA el-Born’s launch in 2021 brings sustainable mobility with the character and dynamism that car enthusiasts desire, but with a unique and exclusive product for those looking for the most advanced technology and the smallest environmental footprint.

SE20-54E CUPRA el-Born (3p).pdf 221 KB SE20-54E CUPRA el-Born.doc 111 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy