SEAT voegt een waaier aan nieuwe features en verbeteringen toe aan zijn gamma

SEAT voegt een waaier aan nieuwe features en verbeteringen toe aan zijn gamma

  • De SEAT Ibiza en Arona vergroten hun connectiviteit
  • De volledig nieuwe SEAT Leon gaat in volle productie, breidt zijn optielijst uit en verbetert het gebruiksgemak
  • De nieuwe SEAT Ateca 2020 begint van de productielijn te rollen
  • De grootste SUV van het merk, de SEAT Tarraco, voegt nieuwe features toe die zijn design, prestaties, gebruiksgemak en comfort versterken

SEAT versnelt zijn productcampagne, met nieuwe modellen in de familie terwijl andere aanvullende features en functionaliteiten krijgen om hen nog aantrekkelijker te maken.

Mii electric krijgt DAB+

Het kleinste en eerste volledig elektrische model van SEAT, de stadswagen SEAT Mii electric, komt tegemoet aan de vraag om de impact op het milieu te verminderen. De stadswagen brengt een ultramoderne aandrijflijn samen met een hoge graad van connectiviteit en voegt nu ook DAB+-radio standaard toe. De technologie geeft toegang tot een groot aantal radiostations met een nog betere audiokwaliteit.

Arona vergroot zijn connectiviteit

Connectiviteit vormt het hart van de herzieningen aan de SEAT Arona nu hij gebruik mag maken van SEAT Connect. De technologie brengt een nieuw peil van digitalisering waardoor klanten meer van hun geconnecteerde leven in de wagen kunnen brengen en toegang krijgen tot functies via het infotainmentsysteem van het interieur.

Het systeem omvat connectiviteit in en buiten de wagen met onlinegebaseerde navigatiefuncties en diensten, Full Link met Android Auto en Apple CarPlay, en spraakherkenning voor een vlottere, meer natuurlijke interactie.

Maar dat is niet het enige, want de SEAT Arona werkt nu ook met de SEAT Connect-app. Wanneer die op een smart toestel wordt gedownload geeft die van op afstand controle over een waaier aan functies die het plezier helpen maximaliseren en die de veiligheid verbeteren. Van op afstand toegang krijgen tot de voertuiggegevens of de claxon en de richtingaanwijzers activeren om de wagen eenvoudiger te kunnen vinden, het ligt allemaal binnen het bereik van de vingertoppen van de klant.

Ibiza: nieuwe aandrijflijn & meer connectiviteit

Net zoals in de SEAT Arona vormt connectiviteit het hart van de herzieningen aan de SEAT Ibiza dankzij SEAT Connect. Ook hier brengt deze technologie een nieuw peil van digitalisering, met connectiviteit in en buiten de wagen met onlinegebaseerde navigatiefuncties en diensten, Full Link met Android Auto en Apple CarPlay en spraakherkenning. Bovendien werkt de SEAT Ibiza nu ook met de SEAT Connect-app om een waaier aan functies van op afstand te bedienen.

Verder vergroot SEAT de aantrekkingskracht van de Ibiza met een sportievere 1.5 TSI-motor met 7-traps DSG. Op die manier komt SEAT tegemoet aan de vraag naar een sportievere versie van zijn populaire Ibiza, met verbeterde prestaties en een nieuwe dimensie van comfort. De nieuwe motor ontwikkelt 150 pk (110 kW) aan vermogen en 250 Nm aan koppel. Op die manier ondersteunt hij zijn reeds gevestigde persoonlijkheid maar voegt hij nog een extra dosis dynamiek toe.

De nieuwe TSI-motor geeft de prestaties van de SEAT Ibiza een boost, met een topsnelheid van 219 km/u en, waarschijnlijk meer bruikbaar in het echte leven, betere acceleraties. De Ibiza kan vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten in slechts 8,2 seconden. Maar de motor is maar een deel van de som. Deze nieuwe versie is uitsluitend verkrijgbaar met een zeventraps DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling als een antwoord op de wijzigende verlangens van de markt, waar automatische versnellingsbakken steeds meer een vereiste worden.

De combinatie van motor en versnellingsbak maakt er niet enkel een meer prestatiegericht model van, maar houdt ook sterk rekening met de nood aan efficiëntie. De SEAT Ibiza 1.5 TSI 150 PK DSG verbruikt 5,6 tot 6,4 l/100 km op de officiële WLTP-testcyclus. De CO2-uitstoot bedraagt 128-147 g/km.

Sinds zijn lancering in 1984 heeft de SEAT Ibiza het segment vormgegeven en is hij een iconisch model van het SEAT-gamma geworden en een van de steunpilaren van het bedrijf. Sinds zijn geboorte zijn er 5,9 miljoen exemplaren van verkocht en deze nieuwe variant zal dat getal nog verder omhoog helpen stuwen. De SEAT Ibiza is ontworpen, ontwikkeld en gebouwd in Barcelona, in de fabriek van Martorell, waar de assemblage van de jongste en huidige SEAT Ibiza in 2017 begon.

Story image

Leon biedt nieuwe opties

De volledige productie van de gloednieuwe SEAT Leon is begonnen. Met zijn sterke designevolutie, breed gamma van de meest geavanceerde aandrijflijnen en een volledig geconnecteerde ervaring is de SEAT Leon klaar voor de toekomst. Voortaan wordt zijn uitstraling versterkt met de nieuwe 18-duimse gefreesde aero-velgen, verkrijgbaar in zowel Cosmo Grey als Nuclear Grey. Deze opties versterken het reeds aantrekkelijke design. Ook de functionaliteit is versterkt door het inbouwen van een 230V-stopcontact in de koffer van de Leon (zowel in de vijfdeurs- als in de breakversies). Voortaan kan elke soort uitrusting worden opgeladen en van stroom voorzien.

Ateca 2020 kiest voor meer rijhulpsystemen

De Ateca is ontworpen en ontwikkeld in Barcelona, en wordt geproduceerd in Kvasiny (Tsjechische Republiek). Hij voegt een extra impuls toe aan het SUV-gamma van het merk, een segment dat van intrinsiek belang is voor het aanhoudende succes van het merk.

De SEAT Ateca 2020, die zijn passagiers voortaan verwelkomt door het woord “Hola!” op de grond te projecteren, biedt een verfrissende evolutie met een gewaagd ontwerp. Een opgefriste en meer emotionele designtaal voor het koetswerk en het interieur verlenen hem een sterk karakter. Hij is volledig geconnecteerd om hem verbonden te houden met het digitale leven van zijn bestuurders en draagt veiligheid en gebruiksgemak in het hart. De aankleding past bij de levensstijl van de klant en een gamma aan geavanceerde aandrijflijnen komt tegemoet aan de eisen van het leven.

Met rijhulpsystemen als Predictive Adaptive Cruise Control, Emergency Assist, Pre-Crash Assist, Travel Assist en Side & Exit Assist combineert de nieuwe SEAT Ateca de meest geavanceerde rijhulpsystemen voor optimale bescherming in elk rijscenario, zodat hij een van de veiligste en meest gebruiksvriendelijke voertuigen in zijn segment wordt. Daarenboven biedt de SEAT Ateca nieuwe comfortuitrusting zoals een verwarmd stuurwiel, Climacoat of Trailer Assist.

Tarraco met waaier aan updates

De SEAT Tarraco krijgt er een waaier aan updates bij die maken dat hij een sterke concurrent blijft in zijn segment en die hem helpen om het verschil te maken.

De wijzigingen springen het meest in het oog op het koetswerk van het model. De letters achteraan zijn in een nieuwe, handgeschreven stijl aangebracht. De functionele led-lichtstrip over de hele breedte is voortaan standaard op alle uitrustingsniveaus. Twee nieuwe kleuropties (Merlot Red en Dolphin Grey) helpen de personaliseringsmogelijkheden nog uitbreiden. De begroeting “Hola!” wordt voortaan op de grond geprojecteerd bij het openen van de deuren om de gebruiker in de wagen te verwelkomen.

Binnenin krijgt de SEAT Tarraco een verwarmd stuurwiel en Climacoat op de voorruit, een technologie die een metaalcoating in het glas toevoegt om het ontdooiproces te versnellen, wat het comfort en het gebruiksgemak versterkt.

En in een steeds meer digitale wereld biedt de SEAT Tarraco nu ook de jongste infotainmenttechnologie. Op basis van de MIB3-architectuur maakt het optionele, brede scherm van 9,2 duim alle informatie die de gebruikers nodig heeft duidelijk. Capacitieve aanraaktechnologie verbetert de interactie met het systeem en maakt het reactief, precies en intuïtief. Gebarenherkenning maakt dat een gebruiker niet meer koortsachtig naar een specifieke knop moet zoeken maar met een eenvoudige handbeweging voor het systeem diverse wijzigingen tot stand kan brengen.

De SEAT Tarraco brengt connectiviteit in en buiten de wagen met onlinegebaseerde navigatiefuncties en diensten, spraakherkenning en de SEAT Connect-app.

Verder verbreedt de SEAT Tarraco zijn aantrekkingskracht met een voorwielaangedreven 2.0 TDI 150 PK DSG-versie, waardoor zijn aantrekkingskracht nog toeneemt en zijn aanbod binnen de fleetsector versterkt.

Als de Tarraco verkrijgbaar was met een TDI-motor, was dat tot op heden ofwel met voorwielaandrijving en een manuele versnellingsbak, of met 4Drive in combinatie met een DSG-versnellingsbak. De introductie van de voorwielaangedreven 2.0 TDI 150 PK DSG brengt daar verandering in, want voortaan is de Tarraco ook beschikbaar met de combinatie van een TDI-motor, voorwielaandrijving en DSG.

De 2.0 TDI ontwikkelt 150 pk (110 kW) aan vermogen tussen 3.000 en 4.200 t/min en 360 Nm aan koppel, waardoor hij voldoende prestaties biedt om tegemoet te komen aan de noden van om het even wie aan het stuur kruipt, ongeacht het type verplaatsing. Met een CO2-uitstoot van 140-157 g/km volgens de WLTP-cyclus en een brandstofverbruik van 5,4-6,0 l/100 km wordt de grote broer van SEATs SUV-gamma een nog competitievere optie zonder enig compromis in zijn dynamische vaardigheden.

De voorwielaangedreven 2.0 TDI 150 PK DSG-versie kost 39.910 euro (btw inbegrepen) en zijn introductie wordt begin 2021 gevolgd door de lancering van een plug-inhybride versie.

Story image

Er zijn nog andere technische updates doorgevoerd. De 150 pk (110 kW) sterke viercilinder 1.5 TSI op benzine is voortaan bijvoorbeeld gekoppeld aan een nieuwe manuele zesversnellingsbak (MQ281).

Daarenboven krijgt de hogere 2.0 TDI-variant een krachtiger versie, die van 190 pk (140 kW) naar 200 pk (147 kW) stijgt. Hij is voortaan ook gekoppeld aan een nieuwe zeventrapsautomaat DSG met dubbele koppeling (DQ381).

Alhambra krijgt uitgebreide standaarduitrusting

SEAT stroomlijnt het aanbod van de SEAT Alhambra. Het uitrustingsniveau Reference wordt afgevoerd waardoor de keuze voor de klant vereenvoudigt. De standaarduitrusting wordt rijkelijker over de verschillende uitrustingsniveaus heen. De SEAT Alhambra is voortaan in elk uitrustingsniveau standaard voorzien van Climatronic-klimaatregeling met twee zones en parkeersensoren.

SE20-72N - Range (6p).pdf 1 MB SE20-72N - Range.docx 51 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy