SEAT Import lanceert unieke CO2-optie

SEAT Import lanceert unieke CO2-optie

  • SEAT Import lanceert tijdens de 98e Brussels Motor Show unieke optie ter compensatie van CO2-uitstoot
  • #SEATtree60 ter ondersteuning van Forest Farm-voedselbos
  • Gratis laadstation bij Mii electric
  • CNG met dubbel voordeel: geen meerprijs en kans op 8 jaar gratis brandstof dankzij DATS24

Tijdens het aanstaande autosalon geeft SEAT zijn commerciële initiatieven onverminderd een milieuvriendelijke toets mee. Van een fotobooth met groene ‘credentials’ over een gratis laadpaal voor kopers van een Mii electric tot en met een unieke optie waarmee klanten hun CO2-uitstoot kunnen compenseren: stuk voor stuk initiatieven waarmee SEAT Import de klant wil ondersteunen in het maken van een milieubewuste mobiliteitskeuze.

 

Unieke CO2-optie ondersteunt milieubewuste keuze

Voor elke SEAT met verbrandingsmotor creëerde SEAT Import een nieuwe optie waarmee de klant de CO2-uitstoot die verbonden is aan het gebruik van zijn auto over de eerste vier jaar kan compenseren. Het bedrag is berekend op basis van het gemiddelde WLTP-verbruik van het voertuig en een jaarlijks aantal kilometer van 15.000 kilometer (het nationale gemiddelde). Concreet komt dit neer op een optieprijs vanaf slechts € 80 (btw inclusief en voor een Ibiza CNG). Indien de klant deze optie aanvinkt, verdubbelt SEAT Import van zijn kant de waarde van deze optie zodat de CO2-uitstoot over een periode van 8 jaar (120.000 kilometer) wordt geneutraliseerd. Dit biedt klanten de mogelijkheid om de impact overeenkomstig hun verplaatsingsgedrag ‘terug te geven’ aan het klimaat. Bovendien krijgen SEAT-klanten 10 Greentripper-tips mee om de milieu- en klimaatimpact van reizen en verplaatsingen te verminderen.

De compensatie zelf gebeurt via Greentripper (www.greentripper.org). Greentripper steunt uitsluitend gecertificeerde en kwalitatief hoogstaande lokale klimaatprojecten in landen die dit zelf niet kunnen financieren. De projecten zelf (gecertificeerd door Gold Standard, UN of andere gereputeerde certificatie-instellingen) streven verschillende SDG-doelstellingen na (Sustainable Development Goals): verlaging van de CO2-uitstoot, lokale duurzame ontwikkeling, positieve impact op de gezondheid, de armoedebestrijding en een betere levensstandaard voor gezinnen in ontwikkelingslanden.

 

Foto’s worden voedselbos

Onder de hashtag #SEATtree60 steunt SEAT via zijn fotobooth-animatie op de stand dan weer een lokaal initiatief: de vzw Forest Farm (www.forestfarm.be) die in Asse een voedselbos aanplant. Concreet gaat er per foto die op stand wordt gemaakt en die geshared wordt met de hashtag #SEATtree60 een vast bedrag naar de vzw die in zogeheten regeneratieve landbouw investeert. Begin maart zullen de werknemers van SEAT Import vervolgens zelf de handen uit de mouwen steken om de bij elkaar gespaarde bomen aan te planten.

 

Gratis laadpaal …

Tot slot zijn er nog drie commerciële acties waarmee SEAT als merk de eindklanten wil aanzetten tot het maken van een milieubewuste mobiliteitskeuze. In de eerste plaats krijgen zowel particuliere als professionele klanten bij aankoop van een Mii electric op het autosalon van Brussel een gratis EDI-laadstation. Vaak blijkt het niet-beschikken over een vlot toegankelijke laadinfrastructuur voor klanten een finaal struikelblok bij de aankoop van een elektrische auto. Die hinderpaal wordt met deze actie uit de wereld geholpen. Het enige wat de klant hoeft te voorzien, is de effectieve aansluiting van de laadpaal: de audit van de elektriciteitsinstallatie en het plaatsen van het niet-geconnecteerde laadstation zijn kosteloos.

 

… en gratis CNG

De milieuvoordelen van CNG hoeven geen betoog meer: minder CO2, veel minder NOx en haast geen fijn stof maken van CNG de meest milieuvriendelijke fossiele brandstof. Het groeiende netwerk aan tankstations maken CNG tot een steeds interessanter alternatief voor zowel particuliere als professionele klanten. Tijdens de maand januari genieten klanten die kiezen voor een CNG-model (Ibiza, Arona, Leon of Leon Break) een extra korting van 880 tot 970 euro (btw inbegrepen) zodat zij voor hun CNG-versie dezelfde prijs betalen als voor een gelijkaardige benzineversie.

Aanvullend maken klanten die tijdens de salonperiode kiezen voor een SEAT op CNG kans op één van de zeven DATS24-tankkaarten ter waarde van € 4.200 euro, omgerekend goed voor 8 jaar gratis brandstof (berekend op een gemiddeld verbruik van 3,5 kg/100 km en een jaarlijks aantal kilometeraantal van 15.000 km/jaar).

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy