SEAT breidt Tarraco-gamma uit met voorwielaangedreven 1.5 TSI met DSG

SEAT breidt Tarraco-gamma uit met voorwielaangedreven 1.5 TSI met DSG

  • Voorwielaangedreven Tarraco combineert 1.5-turbobenzinemotor van 150 pk met zeventrapsautomaat
  • Nieuw versie geknipt voor de fleetmarkt en voor markten waar vierwielaandrijving minder noodzakelijk is
  • Belgische vanafprijs van 36.400 euro

SEAT breidt zijn aanbod verder uit met de introductie van de Tarraco 1.5 TSI die voorwielaandrijving combineert met de vooruitstrevende DSG-automaat. Tot nu toe was SEAT’s grootste SUV immers enkel beschikbaar voorwielaandrijving in combinatie met een manuele versnellingsbak, of met 4Drive-vierwielaandrijving gecombineerd met een DSG-automaat.

De nieuwe Tarraco met voorwielaandrijving en DSG beschikt over de vertrouwde
1.5-viercilinderbenzinemotor met een maximumvermogen van 150 pk (tussen 5.000 en 6.000 t/min) en een maximumkoppel van 250 Nm (tussen 1.500 en 3.500 t/min). Gekoppeld aan de vooruitstrevende zeventraps DSG-automaat sprint de Tarraco in slechts 9,5 seconden naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 198 km/u.

Met een CO2-uitstoot van 160 - 181 g/km op basis van de WLTP-testcyclus en een brrandstofverbruik van 7,1 – 8,0 l/100 km werpt deze versie van SEAT’s grootste SUV zich op als een nog competitiever aanbod voor vloten en voor markten waar vierwielaandrijving minder noodzakelijk is, zonder daarom aan dynamische capaciteiten in te boeten.

De Tarraco, die ontwikkeld werd in de Martorell-fabriek van SEAT en in Wolfsburg wordt geproduceerd, heeft duidelijk bijgedragen tot de wereldwijde aanwezigheid van het merk. De uitbreiding van het modelgamma met deze voorwielaangedreven versie met DSG zal nog worden gevolgd door de introductie van het uitrustingsniveau FR in de eerste helft van 2020 en van een plug-inhybride uitvoering in de loop van de tweede jaarhelft van 2020.

 

Tehnische gegevens

Motor

1.5 TSI

Cilinders/Kleppen

4 cilinders / 16 kleppen

Cilinderinhoud

1.498 cc

Boring x Slag

74,5 x 85,9 mm

Compressieverhouding

11:1

Maximumvermogen

150 pk

Maximumkoppel

250 Nm

Overbrenging

Zeventraps DSG (DQ381-7F)

Topsnelheid

198 km/u

CO2 -uitstoot

WLTP: 160 - 181 g/km (NEDC:  132 – 139 g/km)

Verbruik

WLTP: 7,1 - 8,0 l/100 km  (NEDC: 5,8 – 6,1 l/100 km)

 

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy