SEAT breidt Tarraco-gamma uit met voorwielaangedreven 1.5 TSI met DSG

SEAT breidt Tarraco-gamma uit met voorwielaangedreven 1.5 TSI met DSG

  • Voorwielaangedreven Tarraco combineert 1.5-turbobenzinemotor van 150 pk met zeventrapsautomaat
  • Nieuw versie geknipt voor de fleetmarkt en voor markten waar vierwielaandrijving minder noodzakelijk is
  • Belgische vanafprijs van 36.400 euro

SEAT breidt zijn aanbod verder uit met de introductie van de Tarraco 1.5 TSI die voorwielaandrijving combineert met de vooruitstrevende DSG-automaat. Tot nu toe was SEAT’s grootste SUV immers enkel beschikbaar voorwielaandrijving in combinatie met een manuele versnellingsbak, of met 4Drive-vierwielaandrijving gecombineerd met een DSG-automaat.

De nieuwe Tarraco met voorwielaandrijving en DSG beschikt over de vertrouwde
1.5-viercilinderbenzinemotor met een maximumvermogen van 150 pk (tussen 5.000 en 6.000 t/min) en een maximumkoppel van 250 Nm (tussen 1.500 en 3.500 t/min). Gekoppeld aan de vooruitstrevende zeventraps DSG-automaat sprint de Tarraco in slechts 9,5 seconden naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 198 km/u.

Met een CO2-uitstoot van 160 - 181 g/km op basis van de WLTP-testcyclus en een brrandstofverbruik van 7,1 – 8,0 l/100 km werpt deze versie van SEAT’s grootste SUV zich op als een nog competitiever aanbod voor vloten en voor markten waar vierwielaandrijving minder noodzakelijk is, zonder daarom aan dynamische capaciteiten in te boeten.

De Tarraco, die ontwikkeld werd in de Martorell-fabriek van SEAT en in Wolfsburg wordt geproduceerd, heeft duidelijk bijgedragen tot de wereldwijde aanwezigheid van het merk. De uitbreiding van het modelgamma met deze voorwielaangedreven versie met DSG zal nog worden gevolgd door de introductie van het uitrustingsniveau FR in de eerste helft van 2020 en van een plug-inhybride uitvoering in de loop van de tweede jaarhelft van 2020.

 

Tehnische gegevens

Motor

1.5 TSI

Cilinders/Kleppen

4 cilinders / 16 kleppen

Cilinderinhoud

1.498 cc

Boring x Slag

74,5 x 85,9 mm

Compressieverhouding

11:1

Maximumvermogen

150 pk

Maximumkoppel

250 Nm

Overbrenging

Zeventraps DSG (DQ381-7F)

Topsnelheid

198 km/u

CO2 -uitstoot

WLTP: 160 - 181 g/km (NEDC:  132 – 139 g/km)

Verbruik

WLTP: 7,1 - 8,0 l/100 km  (NEDC: 5,8 – 6,1 l/100 km)

 

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy