SEAT breidt Tarraco-gamma uit met voorwielaangedreven 1.5 TSI met DSG
Vrijdag 29 november 2019
- Voorwielaangedreven Tarraco combineert 1.5-turbobenzinemotor van 150 pk met zeventrapsautomaat
- Nieuw versie geknipt voor de fleetmarkt en voor markten waar vierwielaandrijving minder noodzakelijk is
- Belgische vanafprijs van 36.400 euro
SEAT breidt zijn aanbod verder uit met de introductie van de Tarraco 1.5 TSI die voorwielaandrijving combineert met de vooruitstrevende DSG-automaat. Tot nu toe was SEAT’s grootste SUV immers enkel beschikbaar voorwielaandrijving in combinatie met een manuele versnellingsbak, of met 4Drive-vierwielaandrijving gecombineerd met een DSG-automaat.
De nieuwe Tarraco met voorwielaandrijving en DSG beschikt over de vertrouwde
1.5-viercilinderbenzinemotor met een maximumvermogen van 150 pk (tussen 5.000 en 6.000 t/min) en een maximumkoppel van 250 Nm (tussen 1.500 en 3.500 t/min). Gekoppeld aan de vooruitstrevende zeventraps DSG-automaat sprint de Tarraco in slechts 9,5 seconden naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 198 km/u.
Met een CO2-uitstoot van 160 - 181 g/km op basis van de WLTP-testcyclus en een brrandstofverbruik van 7,1 – 8,0 l/100 km werpt deze versie van SEAT’s grootste SUV zich op als een nog competitiever aanbod voor vloten en voor markten waar vierwielaandrijving minder noodzakelijk is, zonder daarom aan dynamische capaciteiten in te boeten.
De Tarraco, die ontwikkeld werd in de Martorell-fabriek van SEAT en in Wolfsburg wordt geproduceerd, heeft duidelijk bijgedragen tot de wereldwijde aanwezigheid van het merk. De uitbreiding van het modelgamma met deze voorwielaangedreven versie met DSG zal nog worden gevolgd door de introductie van het uitrustingsniveau FR in de eerste helft van 2020 en van een plug-inhybride uitvoering in de loop van de tweede jaarhelft van 2020.
Tehnische gegevens
Motor | 1.5 TSI |
Cilinders/Kleppen | 4 cilinders / 16 kleppen |
Cilinderinhoud | 1.498 cc |
Boring x Slag | 74,5 x 85,9 mm |
Compressieverhouding | 11:1 |
Maximumvermogen | 150 pk |
Maximumkoppel | 250 Nm |
Overbrenging | Zeventraps DSG (DQ381-7F) |
Topsnelheid | 198 km/u |
CO2 -uitstoot | WLTP: 160 - 181 g/km (NEDC: 132 – 139 g/km) |
Verbruik | WLTP: 7,1 - 8,0 l/100 km (NEDC: 5,8 – 6,1 l/100 km) |