Poppy rondt de kaap van 500 wagens en kiest voor SEAT

Poppy rondt de kaap van 500 wagens en kiest voor SEAT

Poppy, een 100% Belgische start-up, heeft een belangrijke nieuwe stap gezet door zijn wagenpark uit te breiden tot 500 auto's. Tegelijk vernieuwt het zijn volledige vloot. Het eerste model, de SEAT IBIZA CNG, mag men vanaf het begin van dit jaar verwachten in de straten van Brussel en Antwerpen.

Toen initiatiefnemer D’Ieteren Poppy lanceerde, heeft het zich gebaseerd op enkele kerncijfers over de Belgische mobiliteit:
- een privé-wagen staat 96% van de tijd geparkeerd;
- 30% van het oppervlak van een stad wordt gebruikt om wagens te parkeren;
- 12% van onze tijd aan het stuur brengen we in files door;
- de gemiddelde kost van een wagen wordt geschat op 410 € per maand.

Maar om de mensen te overtuigen om nog meer richting gedeelde mobiliteit te denken is de beschikbaarheid van voertuigen cruciaal. Poppy beseft dit terdege en om aan die verwachting te voldoen heeft de start-up beslist om zijn wagenpark uit te breiden tot 500 voertuigen, verspreid over Antwerpen en Brussel. Het volledige wagenpark zal trouwens worden vernieuwd met 4 nieuwe, milieuvriendelijke wagens. De SEAT IBIZA CNG wordt als  eerste in gebruik genomen, vanaf februari 2020, en de 3 andere modellen volgen zeer binnenkort.

Ook de elektrische steps blijven niet achterwege in 2020: nog voor de zomer worden nieuwe modellen voorzien. Deze zijn robuuster en beter beveiligd en zijn dus beter aangepast aan de "typisch Belgische" wegen zodat de veiligheid van de reizigers nog meer wordt verzekerd.

Reizen op een andere manier dankzij multimodaliteit

In amper twee jaar tijd heeft Poppy gezorgd voor een versnelde uitbouw van zijn aanbod tussen Brussel en Antwerpen. Met een niet te onderschatten meerwaarde: wie zijn reis begint in één van de drie zones, mag die probleemloos eindigen in een andere. De mobiliteit tussen de steden staat centraal in Poppy's visie. Net als de multimodaliteit trouwens. Daarom heeft Poppy beslist om ook scooters en steps te integreren in dezelfde toepassing als die voor auto's. Hiermee wil Poppy zijn gebruikers een zo breed mogelijke keuze van vervoersmiddelen aanbieden, afhankelijk van het tijdstip, de af te leggen afstand en het aantal personen dat moet vervoerd worden.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy