Poppy rondt de kaap van 500 wagens en kiest voor SEAT

Poppy rondt de kaap van 500 wagens en kiest voor SEAT

Poppy, een 100% Belgische start-up, heeft een belangrijke nieuwe stap gezet door zijn wagenpark uit te breiden tot 500 auto's. Tegelijk vernieuwt het zijn volledige vloot. Het eerste model, de SEAT IBIZA CNG, mag men vanaf het begin van dit jaar verwachten in de straten van Brussel en Antwerpen.

Toen initiatiefnemer D’Ieteren Poppy lanceerde, heeft het zich gebaseerd op enkele kerncijfers over de Belgische mobiliteit:
- een privé-wagen staat 96% van de tijd geparkeerd;
- 30% van het oppervlak van een stad wordt gebruikt om wagens te parkeren;
- 12% van onze tijd aan het stuur brengen we in files door;
- de gemiddelde kost van een wagen wordt geschat op 410 € per maand.

Maar om de mensen te overtuigen om nog meer richting gedeelde mobiliteit te denken is de beschikbaarheid van voertuigen cruciaal. Poppy beseft dit terdege en om aan die verwachting te voldoen heeft de start-up beslist om zijn wagenpark uit te breiden tot 500 voertuigen, verspreid over Antwerpen en Brussel. Het volledige wagenpark zal trouwens worden vernieuwd met 4 nieuwe, milieuvriendelijke wagens. De SEAT IBIZA CNG wordt als  eerste in gebruik genomen, vanaf februari 2020, en de 3 andere modellen volgen zeer binnenkort.

Ook de elektrische steps blijven niet achterwege in 2020: nog voor de zomer worden nieuwe modellen voorzien. Deze zijn robuuster en beter beveiligd en zijn dus beter aangepast aan de "typisch Belgische" wegen zodat de veiligheid van de reizigers nog meer wordt verzekerd.

Reizen op een andere manier dankzij multimodaliteit

In amper twee jaar tijd heeft Poppy gezorgd voor een versnelde uitbouw van zijn aanbod tussen Brussel en Antwerpen. Met een niet te onderschatten meerwaarde: wie zijn reis begint in één van de drie zones, mag die probleemloos eindigen in een andere. De mobiliteit tussen de steden staat centraal in Poppy's visie. Net als de multimodaliteit trouwens. Daarom heeft Poppy beslist om ook scooters en steps te integreren in dezelfde toepassing als die voor auto's. Hiermee wil Poppy zijn gebruikers een zo breed mogelijke keuze van vervoersmiddelen aanbieden, afhankelijk van het tijdstip, de af te leggen afstand en het aantal personen dat moet vervoerd worden.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy