Gloednieuwe SEAT Leon belicht de weg in het segment

Gloednieuwe SEAT Leon belicht de weg in het segment

  • De geheel nieuwe Leon tilt de lichttechnologie een niveau hoger en geeft hiermee het koetswerk- en interieurdesign van SEAT’s bestseller een aparte look
  • Full-ledkoplampen scheppen helderheid voor de bestuurder terwijl het voertuigbrede licht achteraan het design verhoogt
  • De interieurruimte van de vernieuwde SEAT Leon wordt gekenmerkt door een omhullende sfeerverlichting
  • De gloednieuwe SEAT Leon wordt onthuld op 28 januari

Met de nieuwe Leon-generatie creëert SEAT een elan van uitzonderlijkheid. Lichttechnologie staat centraal in de persoonlijkheid van het voertuig. De nieuwe SEAT Leon krijgt lichtsystemen die de dynamische, sportieve en elegante, compacte wagen nog aantrekkelijker maken vanuit elke gezichtshoek: vanbuiten gezien of vanuit het comfort aan de binnenkant.

In 2012 toen de derde generatie werd voorgesteld, was de SEAT Leon de eerste wagen in zijn segment die full-ledtechnologie kreeg. De toegewijde teams van ontwerpers en ingenieurs hebben de lichttechnologie van het best verkopende model van het merk naar het volgende level gebracht. Doel: de nieuwe, sprekende interieurdesigntaal van de hertekende Leon benadrukken.

Aan de buitenkant bevat de volgende Leon-generatie full-ledtechnologie. Aan de voorkant zijn dat de dynamische koplampen met een felheid en helderheid die zelfs de donkerste straten zullen opluisteren. Op de achterkant steekt de voertuigbrede doorlopende verlichting tussen beide achterlichten, en bij vertrek, een markante ceremoniële welkomstlichtshow af.

De Leon heeft ook dynamische richtingaanwijzers achteraan. Zo maakt hij de andere weggebruikers nog duidelijker welke richting zijn bestuurder uit wil, dit ten voordele van de algemene veiligheid.

Maar nog voor de bestuurder zijn reis aanvat en de wagen benadert, projecteert de wagen het typische welkomstlicht in de vorm van het woord ‘Hola’ (Hallo) op de grond bij ontgrendeling. Alweer een stijlelement van de recentste Leon die van de band zal rollen.

“Geavanceerde lichttechnologie speelt een hoofdrol bij het ontwerpen van een voertuig. In de hertekende Leon zijn we erin geslaagd om het al sterke karakter nog meer kracht toe te schrijven”, aldus Alejandro Mesonero-Romanos, directeur design bij SEAT. “Binnenin voert de omhullende sfeerverlichting de nieuwe Leon naar een hoger niveau van functionaliteit en esthetiek.”

Zodra wordt plaatsgenomen in de geheel nieuwe SEAT Leon zet het innovatieve lichtconcept de rijervaring kracht bij dankzij de omhullende full-ledsfeerverlichting die over het ganse dashboard en de deuren schijnt.

De lichttechnologie van de vernieuwde wagen werd ontworpen en ontwikkeld in het Technische Centrum van SEAT in Martorell.

De vierde generatie SEAT Leon wordt onthuld op 28 januari.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy