Gloednieuwe SEAT Leon belicht de weg in het segment

Gloednieuwe SEAT Leon belicht de weg in het segment

  • De geheel nieuwe Leon tilt de lichttechnologie een niveau hoger en geeft hiermee het koetswerk- en interieurdesign van SEAT’s bestseller een aparte look
  • Full-ledkoplampen scheppen helderheid voor de bestuurder terwijl het voertuigbrede licht achteraan het design verhoogt
  • De interieurruimte van de vernieuwde SEAT Leon wordt gekenmerkt door een omhullende sfeerverlichting
  • De gloednieuwe SEAT Leon wordt onthuld op 28 januari

Met de nieuwe Leon-generatie creëert SEAT een elan van uitzonderlijkheid. Lichttechnologie staat centraal in de persoonlijkheid van het voertuig. De nieuwe SEAT Leon krijgt lichtsystemen die de dynamische, sportieve en elegante, compacte wagen nog aantrekkelijker maken vanuit elke gezichtshoek: vanbuiten gezien of vanuit het comfort aan de binnenkant.

In 2012 toen de derde generatie werd voorgesteld, was de SEAT Leon de eerste wagen in zijn segment die full-ledtechnologie kreeg. De toegewijde teams van ontwerpers en ingenieurs hebben de lichttechnologie van het best verkopende model van het merk naar het volgende level gebracht. Doel: de nieuwe, sprekende interieurdesigntaal van de hertekende Leon benadrukken.

Aan de buitenkant bevat de volgende Leon-generatie full-ledtechnologie. Aan de voorkant zijn dat de dynamische koplampen met een felheid en helderheid die zelfs de donkerste straten zullen opluisteren. Op de achterkant steekt de voertuigbrede doorlopende verlichting tussen beide achterlichten, en bij vertrek, een markante ceremoniële welkomstlichtshow af.

De Leon heeft ook dynamische richtingaanwijzers achteraan. Zo maakt hij de andere weggebruikers nog duidelijker welke richting zijn bestuurder uit wil, dit ten voordele van de algemene veiligheid.

Maar nog voor de bestuurder zijn reis aanvat en de wagen benadert, projecteert de wagen het typische welkomstlicht in de vorm van het woord ‘Hola’ (Hallo) op de grond bij ontgrendeling. Alweer een stijlelement van de recentste Leon die van de band zal rollen.

“Geavanceerde lichttechnologie speelt een hoofdrol bij het ontwerpen van een voertuig. In de hertekende Leon zijn we erin geslaagd om het al sterke karakter nog meer kracht toe te schrijven”, aldus Alejandro Mesonero-Romanos, directeur design bij SEAT. “Binnenin voert de omhullende sfeerverlichting de nieuwe Leon naar een hoger niveau van functionaliteit en esthetiek.”

Zodra wordt plaatsgenomen in de geheel nieuwe SEAT Leon zet het innovatieve lichtconcept de rijervaring kracht bij dankzij de omhullende full-ledsfeerverlichting die over het ganse dashboard en de deuren schijnt.

De lichttechnologie van de vernieuwde wagen werd ontworpen en ontwikkeld in het Technische Centrum van SEAT in Martorell.

De vierde generatie SEAT Leon wordt onthuld op 28 januari.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy