De wereld bereiken vanuit Barcelona: CASA SEAT beleeft wereldpremière met online inhuldiging

De wereld bereiken vanuit Barcelona: CASA SEAT beleeft wereldpremière met online inhuldiging

 

  • Vandaag, donderdag 4 juni, zal CASA SEAT virtueel worden ingehuldigd
  • De digitale inhuldiging is vanaf 12.00 u (CET) te volgen op het YouTube-kanaal van SEAT
  • CASA SEAT werd gecreëerd als eerbetoon van SEAT aan de stad waar het merk 70 jaar geleden werd geboren
  • CASA SEAT zal fysiek zijn deuren openstellen van zodra de omstandigheden dat toelaten (COVID-19)

 

CASA SEAT opent vandaag, donderdag 4 juni, voor het eerst zijn deuren tijdens een virtuele presentatie waarin het gebouw in het hartje van Barcelona wordt onthuld. Het topmanagement en de merkambassadeurs zullen virtuele bezoekers rondleiden door de verschillende ruimtes om zo tekst en uitleg te verschaffen bij alles wat CASA SEAT te bieden zal hebben zodra een fysieke opening mogelijk is.

 Vice-president for Sales and Marketing van SEAT en CEO van CUPRA, Wayne Griffiths, is een van de gidsen die bezoekers doorheen de virtuele inhuldiging van CASA SEAT zal leiden. De video zal in het Engels ondertiteld zijn en vanaf 12.00 uur (CET) te bekijken zijn op het YouTube-kanaal van SEAT.

 CASA SEAT werd gecreëerd als eerbetoon aan Barcelona, de stad waar het merk SEAT 70 jaar geleden ontstond. Tegelijkertijd wil CASA SEAT als mobiliteitshub voor de stad een plaats zijn van waaruit het merk toekomstgericht kan vooruitkijken, de stadscultuur kan onderbouwen en mensen een ontmoetingsplaats kan bieden waar nieuwe ideeën en gesprekken op gang kunnen worden gebracht en waar ze kunnen samenzitten rond de toekomstige uitdagingen op het vlak van mobiliteit en duurzaamheid.

DETAILS OVER DE VIRTUELE INHULDIGING

 

Story image
SE20-40N - Casa SEAT (2p).pdf 327 KB SE20-40N - Casa SEAT.docx 48 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.

 

Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy