De nagelnieuwe SEAT Leon stapt met veel branie het compacte segment binnen

De nagelnieuwe SEAT Leon stapt met veel branie het compacte segment binnen

  • SEAT geeft de nieuwe generatie van zijn best verkochte model een uitgesproken design mee dat branie, elegantie en sportiviteit uitstraalt
  • Het ontwerp van de achterzijde van de nieuwe SEAT Leon wekt een indruk van snelheid op die de dynamiek van het model extra in de verf zet

De gloednieuwe SEAT Leon zal niet lang meer op zich laten wachten. Als nieuwste SEAT krijgt hij een uitgesproken nieuw design mee waarin de ziel van alle vorige Leon-generaties vervat zit. Zo sluit zijn designfilosofie perfect aan bij de merkwaarden van SEAT. De volgende SEAT Leon springt in het oog door zijn uitgekiende afmetingen, zijn vastberaden aanblik, zijn vloeiender lijnenspel en zijn meer gebeeldhouwde achterpartij.

De basis voor de sterke designtaal wordt gevormd door het vooruitstrevende MQB Evo-platform dat precies de flexibiliteit en veelzijdigheid bood die het designteam zocht. De toegenomen afmetingen van de gloednieuwe SEAT Leon in zowel vijfdeurs als Break beklemtonen hoe belangrijk de juiste proporties wel zijn in het komende autodesigntijdperk.

“De gloednieuwe SEAT Leon werd met durf en eenvoud ontworpen terwijl zijn afwerking kracht en vastberadenheid uitstraalt. Eenvoud omdat we bij SEAT geloven dat een paar lijnen vaak volstaan om een volledig verhaal te vertellen. Vastberakdenheid en kracht omdat dit de kenmerken zijn waaraan onze auto’s van bij de eerste aanblik worden herkend”, zegt Alejandro Mesonero-Romanos, Director of Design bij SEAT.

De oppervlakken van de gloednieuwe SEAT Leon evolueerden, kregen een meer uitgesproken vorm met een eleganter design. Het gevolg is dat de kleur en de uitstraling van de auto meer afwisseling en nuance kent wanneer er licht over het koetswerk valt. Kortom, de auto krijgt een uitgewerkte driedimensionale diepte en een gelaagde esthetiek.

De achterzijde van de nagelnieuwe SEAT Leon wordt beklemtoond via de kofferbrede ledverlichting. Zowel de lichtsignatuur als de spoiler creëren een lijnenspel dat een gevoel van snelheid genereert, zelfs al staat de auto stil.

Het nieuwe design van de SEAT Leon onstond uit het samengaan van evolutie en revolutie, opgedirkt met een portie branie, een uitgesproken aanblik en een verfijnde look van dichtbij en vanop afstand.

De nieuwe SEAT Leon werd ontworpen en ontwikkeld in de SEAT-fabriek in Marotrell en zal daar ook van de band rollen.

De gloednieuwe SEAT Leon, waar halsreikend naar wordt uitgekeken, doet nu al van zich spreken: hij wordt de veiligste, meest geconnecteerde auto van het merk en zal kunnen bogen op elektrische ondersteunde aandrijvingen en een aantrekkelijk, evoluerend design. Deze vierde generatie zal onthuld worden op 28 januari 2020.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy