CUPRA zoekt het hogerop met een racecircuit op een dak in Parijs

CUPRA zoekt het hogerop met een racecircuit op een dak in Parijs

Het eerste dakcircuit ooit in de Franse hoofdstad

  • Het merk wint de harten van de Parijzenaars met een zeer bijzonder rij-evenement
  • CUPRA verdubbelt zijn verkoopcijfers in Frankrijk, een van de vijf belangrijkste groeimarkten van het merk
  • Het merk heeft nu wereldwijd 235 CUPRA Corners

Na de voorstelling van de CUPRA Tavascan Concept op het internationale autosalon van Frankfurt (IAA) trok het merk naar Parijs voor de organisatie van een zeer bijzonder rij-evenement. Op een dak in Parijs bouwde CUPRA een racecircuit, en het merk doopte het unieke evenement ‘CUPRA: THE ROOFTOP DRIVING EXPERIENCE’.

Het tentoonstellingspark Expo Porte de Versailles vormde de locatie van het eerste dakcircuit ooit in de Franse hoofdstad. Alle gasten konden genieten van de 300 pk vermogen van de CUPRA Ateca en zich laten onderdompelen in een unieke beleving met panoramische uitzichten op de Eifeltoren. Tijdens dit evenement in Parijs bereikte het race-DNA van CUPRA nieuwe hoogten.

Alle vijf de modellen en prototypen van het merk tekenden present op het tweedaagse evenement: de Leon CUPRA, CUPRA Ateca en CUPRA e-Racer, en de conceptcars CUPRA Formentor en CUPRA Tavascan. Ook de nieuwe brand ambassador, Mattias Ekström, wilde deze ode aan de snelheid zeker niet missen. Hij slaagde erin om de CUPRA Ateca’s topsnelheid van 247 km/u te bereiken met de Parijse skyline als decor.

Een groeiend merk

Hoewel het merk pas anderhalf jaar oud is, is het een van de snelstgroeiende automerken in Europa. In de eerste acht maanden van 2019 verkocht CUPRA 17.100 auto’s, een groei van 70 procent in vergelijking met dezelfde periode het jaar voordien.

Wayne Griffiths, de CEO van CUPRA, wijst op de volgende belangrijke succesfactoren: “Het eerste CUPRA-model, de CUPRA Ateca, heeft met bijna 7.500 verkochte exemplaren sinds zijn lancering de verkoopcijfers van het merk een boost gegeven. Ons Europese offensief werpt zijn vruchten af. Frankrijk is daar een mooi voorbeeld van, met in 2019 een verdubbeling van de verkoopcijfers ten opzichte van 2018.”

CUPRA liet in Frankrijk in de eerste acht maanden van 2019 een groei optekenen van 166 procent. Dat maakt van het land een van de vijf belangrijkste groeimarkten voor het merk. Duitsland is met 7.200 verkochte exemplaren nog steeds CUPRA’s belangrijkste afzetmarkt, gevolgd door het VK en Spanje. Ook Zwitserland en Oostenrijk doen het goed met een driecijferig groeipercentage in 2019.

Een globale strategie

Een van CUPRA’s doelstellingen voor 2019, naast het versterken van het merk in Europa, was het uitrollen van een uitgebreid netwerk van gespecialiseerde verkooppunten, de zogenaamde CUPRA Corners. Op dit moment beschikt het merk wereldwijd over 235 Corners, waarvan 18 in Frankrijk.

Na de consolidatie van zijn managementteam en de aangekondigde inhuldiging van het nieuwe hoofdkwartier volgend jaar, wil CUPRA zijn aanwezigheid in strategische regio’s als Noord-Afrika en Latijns-Amerika vergroten, met speciale aandacht voor Mexico.

Door middel van recente samenwerkingen als officiële autopartner van FC Barcelona en de World Padel Tour toont het merk zijn potentieel aan de hele wereld. Daarenboven stelde CUPRA recent Mattias Ekström aan als officiële fabrieksrijder van de CUPRA e-Racer, ‘s werelds eerste zuiver elektrische toerwagen. De Zweedse kampioen zal een belangrijke rol spelen in de elektrische racestrategie van het merk.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy