CUPRA Formentor Concept wins 2019 Automotive Brand Contest

  • CUPRA Formentor concept named winner of the German Design Council’s Automotive Brand Contest, honouring the best automotive brand and design
  • The brand’s high performance plug-in hybrid concept took the top prize in the Concept category of the international competition
  • The accolade is the second success in a row for CUPRA after its e-Racer was named the winner in the same category in 2018

Martorell, 04-09-2019. CUPRA’s unique concept car, the Formentor, first unveiled at this year’s Geneva International Motor Show, has sealed victory in the Automotive Brand Contest 2019, claiming first place in the international design competition’s Concepts category.

The high-profile award, run by the German Design Council, honours the best automotive brand and design achievements in the industry. Judged by a panel of experts with backgrounds in the media, design and communications, along with those from universities.

It’s a second win in a row for CUPRA, after the brand’s e-Racer, the world’s first all-electric touring car, won the same award in 2018.

“We’re delighted and honoured to have won the top award in the concept’s category for the second year running,” said Alejandro Mesonero-Romanos, Design Director at CUPRA. “We’re honoured to receive the top award in the concept category for the second year in a row; it recognises the work of the whole design team and clearly shows that we’re on the right path to formulating the ultimate expression and essence of CUPRA with the vehicles we develop.”

The Automotive Brand Contest is one of the most prestigious awards for automotive design, and is the only international design competition for automobile brands, emerging as one of the most important events in the sector, making the CUPRA Formentor’s victory all the more exceptional.

Designed to be noticed
The CUPRA Formentor is a concept car designed to exude emotion, sculpted to emphasise its varied attributes and to ooze character. Close to the ground to highlight its dynamism, with visual emphasis placed towards the rear but with a stance that accentuates the length of the bonnet, its design culminates in the projection of purpose.

The Formentor’s expressive exterior is matched by its high quality interior, which provides a sense of modernity and sportiness, and gives a unique take on the feel of the CUPRA brand. The Formentor’s occupants are cocooned in a high-end interior that wraps around the driver and their passengers.

Sustainable future

The Formentor is designed to take the brand into the future, and is the first vehicle conceived and created by the brand with 100% CUPRA DNA and carrying the brand’s distinctive new design language. Its high-performance plug-in hybrid powertrain  kicks off the electrification of the brand and helps the Formentor concept meet requirements for performance and efficiency in a more natural and balanced manner.

The mix of combustion and electrical power means the Formentor can deliver performance that surpasses driver expectations with its 180kW/245PS output, but also offers 50km of pure electric range.

The CUPRA Formentor, a vehicle designed and engineered to the highest standards, will be built at CUPRA’s Martorell facilities and launched into the market in 2020.

Contactez-nous
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
A propos de SEAT

Press room SEAT Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle - Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée

SEAT

SEAT est la seule entreprise qui crée, développe, produit et commercialise des voitures en Espagne. Marque du Groupe Volkswagen, la multinationale, dont le siège social se trouve à Martorell (Barcelone), exporte plus de 80 % de ses véhicules vers plus de 80 pays situés sur les 5 continents. En 2018, SEAT a affiché un bénéfice après impôts de 294 millions d’euros, a vendu 517 600 voitures et a enregistré un chiffre d’affaires record de presque 10 milliards d’euros.

Le Groupe SEAT emploie plus de 15 000 personnes dans ses trois centres de production de Barcelone, El Prat de Llobregat et Martorell, où il produit notamment les très prisées Ibiza, Arona et Leon. Par ailleurs, SEAT construit l'Ateca en République tchèque, le Tarraco en Allemagne, l’Alhambra au Portugal et très bientôt la Mii electric en Slovaquie.


D'Ieteren s.a. 

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes:

D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.

- Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.

- Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy