CUPRA expands its tribe with Marc ter Stegen

CUPRA expands its tribe with Marc ter Stegen

The German footballer joins the CUPRA Tribe

  • CUPRA signs FC Barcelona goalkeeper ter Stegen as new global ambassador
  • The company teams up with the German international player to boost its brand awareness
  • Ter Stegen will drive one of the 1,999 units of the CUPRA Ateca Limited Edition
  • He will be presented at the World Premiere of the new CUPRA Leon family during the inauguration of the CUPRA Garage

CUPRA has added a new member to its tribe, German footballer Marc ter Stegen. Widely acclaimed as one of the best goalkeepers in the world, ter Stegen becomes a CUPRA global ambassador to boost awareness of the brand around the world.

Last August, CUPRA became FC Barcelona’s Official Automotive and Mobility Partner. After closing 2019 with almost 24,700 units sold, a 71.8% increase compared to the previous year, the brand is now reinforcing this alliance by partnering with one of the club’s most prominent football players.

“We are extremely happy to welcome ter Stegen to the CUPRA Tribe. While everyone is familiar with Marc’s superb performance on the pitch, we were impressed by his exceptional personality, which made us feel instantly confident that we can start great projects together. Furthermore, while 2020 is the year CUPRA is going to demonstrate its capabilities in the market with a strong product offensive, teaming up with a first-class player who inspires the world from FC Barcelona’s goal will give us more visibility in our key markets, such as Germany or Spain”, said CUPRA CEO Wayne Griffiths.

An example beyond the realm of football

Marc ter Stegen (Mönchengladbach, 1992) has had a massively successful football career so far. The professional player has won no less than 14 titles within the last five years, including a UEFA Champions League (2015) as well as four Spanish Leagues. He has also made 24 appearances for the German national team.

While the CUPRA brand’s essence is based on contemporary sportiness, ter Stegen is widely regarded as a modern goalkeeper, possessing an agile style, quick reflexes and high foot accuracy. His strong personality makes him a key player in FC Barcelona’s starting line-up, as well as a charismatic figure in the city, whose culture he has always shown appreciation for.

“I’m proud to become a CUPRA global ambassador. I truly identify with its brand values of passion, determination and high performance, as well as its connection to Barcelona. I share the brand’s attention for fine details, high regard for exclusivity and sporty performance. I’m looking forward to enjoying this successful unique partnership where I will be actively engaging in upcoming CUPRA projects and driving their special models”, Marc said.

Ter Stegen will be presented as CUPRA global ambassador at the World Premiere of the new CUPRA Leon family, as part of the CUPRA Garage inauguration next February 20th.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy