Wayne Anthony Griffiths, new SEAT Executive Vice-President for Sales and Marketing

 

  • Griffiths will spearhead the brand’s biggest product offensive
  • He already worked at SEAT for two years, from 1991 to 1993

 

Martorell, 26/08/2016. - Wayne Anthony Griffiths (Dukinfield, United Kingdom, 1966) has been appointed SEAT Executive Vice-President for Sales and Marketing with effect on 1 September 2016. Griffiths takes over from his predecessor Dr. Andreas Offermann (Opladen, Germany, 1956), who has been named new Member of the Board for Sales, Marketing and Aftersales at Bentley. SEAT’s new Vice-President for Sales and Marketing, who was the head of sales at AUDI AG in Germany, will report directly to SEAT Executive Committee President Luca de Meo.


The son of a car dealer, Griffiths started working life in the family business prior to studying International Management and German in Leeds. The new Vice-President for Sales and Marketing had already worked at SEAT for two years, from 1991 to 1993.


SEAT President Luca de Meo commented Dr. Offermann’s period and welcomed Wayne Griffiths. “Our sales have grown by 25% since 2013 with Dr. Offermann in charge of the company’s Sales and Marketing division, and are maintaining a positive pace in 2016. I would like to thank him for his passion and commitment. Griffiths is going to head the Sales and Marketing area at a very exciting time for SEAT and the automotive industry. We have started the biggest product offensive in our history with the Ateca, and he is also set to tackle customers’ emerging needs in the fields of connectivity and mobility”.

Griffiths’ career has closely been linked to the Volkswagen Group. He began at AUDI AG in Ingolstadt in 1989. After his stint at SEAT he returned to Audi in 1993, where he held various senior functions in the newly established Marketing and Sales division, including sales management for the markets of Spain, Portugal and Greece at the company headquarters. Griffiths was subsequently appointed assistant to the Board Member for Marketing and Sales. From 1997 to 1998 he headed the International Retail Marketing department.

From 1998 onwards, Griffiths occupied a number of executive positions in the AUDI AG sales division, including responsibility for the Northern and Western Europe and Overseas sales regions. From 2005 to 2013 he was responsible for sales in the European export markets until he was appointed in February 2013 head of sales at AUDI AG in Germany. Under his management Audi became leader in the premium segment in both Europe and Germany.

Wayne Griffiths returns to SEAT at a time of company growth. SEAT deliveries increased by 0.2% in the first half of the year (total: 216,800 vehicles), and even prior to the positive effect of the Ateca, is growing for the fourth year in a row. The commercial success of the Leon (+8.2%) and the Alhambra (+23.7%) as well as markets such as Turkey (+69.6%), Sweden (+45.6%), Austria (17.7%) and Mexico (+6.6%) boosted the brand’s sales in the first six months of the year.

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Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
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SEAT

SEAT est la seule entreprise de son secteur à détenir toutes les capacités nécessaires pour créer, développer, produire et commercialiser des voitures en Espagne. Marque du Groupe Volkswagen, la multinationale, dont le siège se trouve à Martorell (Barcelone), exporte plus de 80% de ses véhicules vers 80 pays. En 2017, SEAT a réalisé un bénéfice après impôts de 281 millions d’euros et a vendu près de 470 000 véhicules à travers le monde.

Le Groupe SEAT emploie 14.700 personnes dans ses trois centres de production de Barcelone, El Prat de Llobregat et Martorell, où il produit notamment les très prisées Ibiza, Leon et Arona. Par ailleurs, SEAT construit l'Ateca et la Toledo en République tchèque, l’Alhambra au Portugal et la Mii en Slovaquie.



D'Ieteren s.a. 

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation fin 2017. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,3 milliards d’euros et 85,9 millions d’euros en 2017.

Belron (détenu à 54,85%) fait la différence pour ses clients en prenant en charge leurs problèmes quotidiens avec soin et professionnalisme. Il est le leader mondial de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules à travers plus de dix marques principales, dont Carglass®, Safelite® AutoGlass et Autoglass®. De plus, il gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Belron étend actuellement son offre de services à la résolution des problèmes de personnes ayant besoin d’assistance pour réparer leur véhicule ou leur habitation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,5 milliards d’euros et 189,8 millions d’euros en 2017.

Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 155 millions d’euros et 25 millions d’euros en 2017.

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