Wayne Griffiths CEO van CUPRA

Wayne Griffiths CEO van CUPRA

  • Vicevoorzitter voor verkoop en marketing van SEAT, Wayne Griffiths, wordt ook CEO van CUPRA
  • Het nieuwe merk verstevigt zijn organisatorische structuur
  • Luca de Meo wordt voorzitter van de nieuwe raad van bestuur van CUPRA
  • In 2018 steeg de CUPRA-verkoop met 40%

 

CUPRA blijft zijn eigen weg volgen sinds het ontstaan van het merk in februari 2018. Het merk met zijn opvallende identiteit, dat werd gecreëerd om de meest veeleisende autoliefhebbers te overtuigen, maakte tijdens de laatste maanden van zijn geboortejaar een fikse opmars.

Uitvoerend vicevoorzitter voor verkoop en marketing van SEAT, Wayne Griffiths, werd ook benoemd tot CEO van CUPRA. Griffiths zal het team autofanaten begeleiden dat de exclusieve, gesofisticeerde en prestatiegerichte merkidentiteit naar een publiek wil brengen dat op zoek is naar speciale modellen voor unieke mensen.

De vier andere leden van de raad van bestuur van CUPRA, die wordt voorgezeten door SEAT-voorzitter Luca de Meo, zijn de vicevoorzitter voor Financiën van SEAT, Holger Kintscher, de vicevoorzitter voor R&D van SEAT, Dr. Matthias Rabe, de vicevoorzitter voor Juridische diensten en goed bestuur van SEAT, Luis Comas en de vicevoorzitter voor verkoop en marketing van SEAT, Wayne Griffiths.

Wayne Griffiths benadrukte dat “CUPRA staat voor verfijning en exclusiviteit. Het is een merk dat gecreëerd werd door autoliefhebbers die gepassioneerd zijn door het design, de sportiviteit en de uitstekende prestaties van wagens.” Griffiths voegde er verder nog aan toe dat “de manier waarop CUPRA wordt onthaald, al onze verwachtingen overtreft. We willen de positie van dit fantastische merk, dat zelfs de meest veeleisende autofanaten voor zich weet te winnen, dan ook blijven verstevigen. Het is nu dat we plankgas moeten geven met CUPRA.”

De resultaten lieten niet lang op zich wachten en tonen aan dat CUPRA sinds zijn lancering een heus succes is geworden. In vergelijking met het voorgaande jaar steeg de verkoop in 2018 met 40% tot 14.400 verkochte exemplaren. Griffiths besloot daaruit dat “deze resultaten de populariteit van het merk op de markt duidelijk weerspiegelen. De komende drie tot vijf jaar willen we de verkoop verdubbelen.”

Het merk onthulde onlangs zijn eerste model: de CUPRA Ateca, die de waarden van het merk perfect belichaamt. Het model werd ontworpen door gepassioneerde ingenieurs en designers en ontwikkeld door mensen met oog voor het kleinste detail, voor verfijning en voor sportieve prestaties.

De CUPRA Ateca is een krachtige, sportieve SUV die uniek is in zijn segment en perfect inspeelt op de noden van de klant. Het merk kan nu al op eigen showroomoppervlakte rekenen bij zorgvuldig geselecteerde SEAT-dealers over heel Europa, waar klanten zowel het nieuwe model als de wereld van CUPRA kunnen ontdekken.

Aangezien CUPRA zijn organisatorische structuur verstevigd heeft, is het op weg een aparte organisatie te worden die ondersteund zal worden door investeringen in merkpositionering en de aanwerving van eigen personeel. Het merk heeft daarnaast zijn eigen dealernetwerk opgebouwd, dat begonnen is met de marketing van de CUPRA Ateca, en is van plan zijn productgamma verder uit te breiden.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy