Wayne Anthony Griffiths, new SEAT Executive Vice-President for Sales and Marketing

 

  • Griffiths will spearhead the brand’s biggest product offensive
  • He already worked at SEAT for two years, from 1991 to 1993

 

Martorell, 26/08/2016. - Wayne Anthony Griffiths (Dukinfield, United Kingdom, 1966) has been appointed SEAT Executive Vice-President for Sales and Marketing with effect on 1 September 2016. Griffiths takes over from his predecessor Dr. Andreas Offermann (Opladen, Germany, 1956), who has been named new Member of the Board for Sales, Marketing and Aftersales at Bentley. SEAT’s new Vice-President for Sales and Marketing, who was the head of sales at AUDI AG in Germany, will report directly to SEAT Executive Committee President Luca de Meo.


The son of a car dealer, Griffiths started working life in the family business prior to studying International Management and German in Leeds. The new Vice-President for Sales and Marketing had already worked at SEAT for two years, from 1991 to 1993.


SEAT President Luca de Meo commented Dr. Offermann’s period and welcomed Wayne Griffiths. “Our sales have grown by 25% since 2013 with Dr. Offermann in charge of the company’s Sales and Marketing division, and are maintaining a positive pace in 2016. I would like to thank him for his passion and commitment. Griffiths is going to head the Sales and Marketing area at a very exciting time for SEAT and the automotive industry. We have started the biggest product offensive in our history with the Ateca, and he is also set to tackle customers’ emerging needs in the fields of connectivity and mobility”.

Griffiths’ career has closely been linked to the Volkswagen Group. He began at AUDI AG in Ingolstadt in 1989. After his stint at SEAT he returned to Audi in 1993, where he held various senior functions in the newly established Marketing and Sales division, including sales management for the markets of Spain, Portugal and Greece at the company headquarters. Griffiths was subsequently appointed assistant to the Board Member for Marketing and Sales. From 1997 to 1998 he headed the International Retail Marketing department.

From 1998 onwards, Griffiths occupied a number of executive positions in the AUDI AG sales division, including responsibility for the Northern and Western Europe and Overseas sales regions. From 2005 to 2013 he was responsible for sales in the European export markets until he was appointed in February 2013 head of sales at AUDI AG in Germany. Under his management Audi became leader in the premium segment in both Europe and Germany.

Wayne Griffiths returns to SEAT at a time of company growth. SEAT deliveries increased by 0.2% in the first half of the year (total: 216,800 vehicles), and even prior to the positive effect of the Ateca, is growing for the fourth year in a row. The commercial success of the Leon (+8.2%) and the Alhambra (+23.7%) as well as markets such as Turkey (+69.6%), Sweden (+45.6%), Austria (17.7%) and Mexico (+6.6%) boosted the brand’s sales in the first six months of the year.

Contacteer ons
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy