Tien SEAT-fans genoten een exclusieve glimp van de Tarraco

Tien SEAT-fans genoten een exclusieve glimp van de Tarraco

  • Zijn grote volume, ontwerp en royaal interieur zijn slechts enkele van de opvallende kenmerken die de fans van de Spaanse autobouwer aanhaalden
  • De Tarraco vervolledigt het SUV-gamma van SEAT en maakt zijn debuut op de wereldmarkt op 18 september in Tarragona, Spanje
  • Meer dan 146.000 mensen namen deel aan de selectie van zijn naam die voor het eerst gebeurde via een publieke stemming

‘Beastly’, ‘stupenda’, ‘magnifique’, ‘schön’, ‘enorme’. Verschillende typeringen in verschillende talen maar telkens met dezelfde dekking. SEAT besliste om tien internationale followers van het merk een exclusieve eerste blik te gunnen op zijn nieuwste model: de SEAT Tarraco. Ze kwamen uit het VK, Frankrijk, Italië, Duitsland en Spanje om de derde SUV van het bedrijf te bewonderen kort voor diens internationale voorstelling. Toen ze het voertuig zagen dat het SUV-offensief van het merk afrondt, waren dit hun reacties:

- Verrassing in de duisternis. Met een uitnodiging voor een bezoek aan de Martorell-fabriek op zak stond deze SEAT-fans een grote verrassing te wachten. Voor ze een halfduistere zaal binnenwandelden kregen ze geheimzinnige instructies. “Ga naar binnen, ga zitten en geniet.” Twee per twee betraden de fans het auditorium waar ze slechts twee stoelen ontwaarden. “Waarom is het hier zo donker? Ik kan niets zien”, oppert een van de verbaasde bezoekers. “Wat gebeurt hier?”, zegt ook de tweede die zich neerzet.

- For their eyes only. Een donker doek wordt voor hen weggetrokken en onthult de verrassing. “Wat een elegant silhouet, prachtig”, weet een van de fans uit te brengen. Naast het design, worden ook adjectieven als ‘robuust’ en ‘volume’ veelvuldig in de mond genomen. “Hij is heel wat groter dan ik dacht, hij zou ideaal zijn voor mijn dagelijkse activiteiten”, stelt een merkenthousiasteling uit Frankrijk. “Ik wil hem”, roept een andere fan uit die samen met haar dochter helemaal uit het VK gekomen is.

Tarraco, de Latijnse naam voor Tarragona, is de eerste SEAT-modelnaam die gekozen werd via publieke stemming waar in de finale fase van het initiatief #SEATseekingName meer dan 146.000 fans aan hebben deelgenomen.

De nieuwe SEAT Tarraco die op 18 september in Tarragona onthuld zal worden, is een grote volumewagen die plaats biedt aan 7 passagiers. De toevoeging van het nieuwe model aan het SUV-gamma dat momenteel uit de Ateca en de Arona bestaat, betekent het grootste productoffensief tot nog toe. De aftrap van het productoffensief vond plaats met de lancering van de Ateca in 2016 en kreeg een vervolg in 2017 met de facelift van de Leon, de vijfde generatie Ibiza en de nieuwe Arona crossover. De SEAT Tarraco wordt gelanceerd tegen het einde van het jaar.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy