TEASER - CUPRA: een buitengewone mededeling voor de eerste verjaardag van het merk

TEASER - CUPRA: een buitengewone mededeling voor de eerste verjaardag van het merk

  • Op 22 februari, precies een jaar na de onthulling van het nieuwe merk, zal CUPRA een conceptstudie voorstellen
  • Het nieuwe voertuig geeft duidelijk aan welke richting en visie het merk volgt, zowel op het vlak van design als vanuit technologisch perspectief
  • Exclusief model verzoent een verbluffende look met een dynamische rijervaring

Op 22 februari viert CUPRA zijn eerste verjaardag als onafhankelijk merk en tilt het de prestatiegerichte auto naar een volgende dimensie met een nieuw, gesofisticeerd design en een unieke rijervaring.

Met deze conceptstudie, het eerste voertuig dat specifiek voor het merk CUPRA werd ontwikkeld, bouwde het ontwikkelingsteam een voertuig dat de voordelen van een sportauto combineert met die van een SUV.

In een segment dat ongelooflijk belangrijk is maar waarvan de klanten steeds hunkeren naar een model waarmee ze zich van de massa kunnen onderscheiden, pakt de dynamische conceptauto uit met een oogstrelend design en pure topkwaliteit.

“Deze conceptauto is een synthese van waar CUPRA voor staat: een bijzondere en unieke auto met een opvallend en sculpturaal design waar de prestaties van afstralen en die vormgeeft aan de energie die eigen is aan CUPRA bij de ontwikkeling van de volgende generatie auto’s”, zegt Wayne Griffiths, CEO van CUPRA.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy