SEAT zal nieuwe wagen voor stedelijke mobiliteit presenteren op Mobile World Congress

SEAT zal nieuwe wagen voor stedelijke mobiliteit presenteren op Mobile World Congress

  • SEAT stelt zijn nieuwe voertuig ontwikkeld als een mobiliteitsplatform voor op het MWC
  • Na de eXS powered by SEGWAY zet SEAT een enorme stap vooruit inzake stedelijke micromobiliteit
  • De 5G Connected Car in samenwerking met Telefónica en 5G Barcelona voor autonoom rijden
  • XMOBA en Metropolis:Lab stellen Ridesharing en Bus on Demand voor

SEAT maakt zich op om deel te nemen aan het Mobile World Congress, ‘s werelds belangrijkste evenement inzake mobiele technologie en connectiviteit dat nu al voor het vijfde jaar op rij wordt gehouden. Het merk legt de laatste hand aan de wereldpremière van een voertuig dat een doorslaggevend verschil zal maken in de stedelijke micromobiliteitsstrategie van SEAT.

Voorzitter van het merk, Luca de Meo, zal de conceptstudie, ontwikkeld als een mobiliteitsplatform, onthullen tijdens de persconferentie op maandag 25 februari. De eerste stappen in die richting zette de autobouwer al met de lancering van de SEAT eXW powered by Segway die sinds november van vorig jaar te koop is en die een prominente rol zal blijven spelen op de SEAT-stand op het congres.

Volgens Luca de Meo “is de mobiliteit aan het veranderen met als gevolg dat ook onze rol van fabrikant en mobiliteitsleverancier verandert. Wij moeten in staat zijn om nieuwe mobiliteitsplatformen die een sleutelrol zullen spelen in de steden van de toekomst, te beheren en aan te bieden. SEAT is verregaand betrokken in verscheidene projecten van dit type en het MWC vormt de perfecte achtergrond om die projecten aan de wereld voor te stellen.”

 

De 5G-connected car is in aantocht

Binnen het kader van het 5G Barcelona-project dat Barcelona wil promoten als een van de toonaangevende Europese hoofdsteden van 5G-technologie zullen SEAT en Telefónica samen een piloottest lanceren van de 5G-connected car. Dit initiatief zet, als een eerste stap naar coöperatief autonoom rijden, in op de communicatie tussen de auto, de omliggende infrastructuur en andere auto’s.

 

Natuurlijke biotoop voor XMOBA en Metropolis:Lab

Ook de teams van XMOBA en Metropolis:Lab, twee onafhankelijke bedrijven binnen de SEAT-groep die werken aan de uitbouw van slimme oplossingen voor een betere stadsmobiliteit, tekenen present tijdens het MWC.

 

Op de SEAT-stand zullen meer details worden vrijgegeven over de vooruitgang die zij boekten in het Bus On Demand-project. Met dit project wil men de efficiëntie van het openbaar vervoer verbeteren door middel van een dienst die aangepast is aan de noden van de gebruiker. Ook het initiatief voor ridesharing dat pendelaars met elkaar in contact brengt zodat ze ritten met elkaar kunnen delen, wordt er toegelicht. Beide oplossingen komen in 2019 in een tweede fase en zullen beschikbaar worden gesteld in de stad Barcelona.

 

Op zoek naar het meest innovatieve talent bij 4YFN

SEAT neemt opnieuw deel aan 4 Years From Now (4YFN), het internationale technologie-event voor ondernemers en start-ups waar het merk in contact wil komen met de meest innovatieve en disruptieve talenten van het congres. Binnen het kader van de meetings zal SEAT allerhande activiteiten organiseren om ruchtbaarheid te geven aan zijn huidige projecten en uitdagingen en om zo het talent aan te trekken dat deze projecten en uitdagingen tot een goed einde kan brengen.

Het Start4big-project, het eerste transversale, open digitale initiatief gepromoot door Aigües de Barcelona, Caixabank, Naturgy, SEAT en Telefónica, is op zoek naar gerenommeerde internationale start-ups om disruptieve pilootprogramma’s uit te bouwen ter verbetering van de customer experience. Vertegenwoordigers van Start4big zullen de uitdagingen die het initiatief blootlegt, delen met bezoekende entrepreneurs om hen aan te zetten tot deelname aan de komende vernieuwingsgolven.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy