SEAT-voorzitter Luca de Meo stelt de laatste nieuwigheden voor in een webconferentie

SEAT en CUPRA op het Internationale Autosalon van Genève 2018

Enkele dagen voor de opening van het Internationale Autosalon van Genève 2018 gaf Luca de Meo, voorzitter van SEAT, een webconferentie waarin hij de recentste releases van SEAT en CUPRA voorstelde. De video is beschikbaar op het SEAT-Mediacenter.

Het bedrijf doet het bijzonder goed in de aanloop naar hét jaarlijkse internationale benchmarkevent voor de autosector. Voor het tweede jaar op rij is SEAT een van de snelst groeiende merken in Europa. Nadat het vorig jaar afsloot met de beste resultaten in de voorbije 16 jaar, blijft de verkoop van SEAT in januari 2018 stijgen met dubbele groeicijfers (20,4 %).

CUPRA, een bijzonder merk voor unieke mensen, zal voor het eerst aan het grote publiek voorgesteld worden. Dit nieuwe merk, dat opgenomen zal worden in SEAT, maakt zijn publieksdebuut in Genève, waar het de autofanaten die het salon bezoeken wil overtuigen.

Aan de CUPRA-stand zal de krachtige, dynamische, exclusieve CUPRA Ateca veel bekijks hebben. Dit is een uniek model in zijn segment met 300 pk, 4Drive-vierwielaandrijving en een nieuwe DSG-7-versnellingsbak, die de auto naar een nieuw tijdperk zal voeren.

Een van de hoogtepunten aan de CUPRA-stand is de CUPRA e-Racer, die in wereldpremière voorgesteld wordt op het salon van Genève. De CUPRA e-Racer is een echte sportwagen, die 300 kW continu vermogen en tot 500 kW piekvermogen levert. Het wordt de eerste 100% elektrische touring racewagen ter wereld. En omdat CUPRA een nieuwe visie van autosport wil laten zien, wordt dit het nieuwe racemodel voor de schone, efficiënte wereld van de TCR Touring Cars.

SEAT stelt op zijn stand ook de nieuwe Leon CUPRA R ST voor, met een 2.0 TSI-motor van 300 pk, 4Drive-vierwielaandrijving en de DSG-versnellingsbak. De 5-deurs Leon FR presenteert zijn 1.5 TSI EVO-motor van 150 pk. Bij de SEAT Ibiza wordt het FR-model voor het eerst uitgerust met de 1.0 TGI CNG-motor van 90 pk.

De nieuwe Digital Cockpit van SEAT is een van de belangrijkste nieuwigheden op het Internationale Autosalon van Genève 2018. De digitale cockpit wordt voorzien in de CUPRA Ateca, de SEAT Leon CUPRA R ST, de Leon FR en de Arona. De Digital Cockpit is een dashboard dat ontworpen werd als een interactief beeldscherm. Het heeft een modern, veelzijdig design, biedt een brede waaier aan functies en kan ingesteld worden in functie van de voorkeuren van de bestuurder.

Een andere nieuwe release van SEAT is de integratie van Shazam in de auto's van SEAT. Deze innovatieve muziekherkenningsdienst, die enkele dagen geleden voorgesteld werd tijdens het Mobile World Congress, zal vanaf april verkrijgbaar zijn in de auto's van het Spaanse merk. Vanaf dat moment zal het makkelijk en veilig zijn om Shazam te gebruiken tijdens het rijden.

Tijdens de eerste persdag zullen Wayne Griffiths, Executive Vice President Sales & Marketing, en Matthias Rabe, Executive Vice President R&D een persconferentie houden over het nieuwe CUPRA-merk en de CUPRA-producten. Deze persconferentie vindt plaats op 6 maart om 12.00 uur.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy