SEAT steunt mode ontworpen in Barcelona

SEAT steunt mode ontworpen in Barcelona

  • SEAT is sponsor van de 23e editie van 080 Barcelona Fashion
  • Het merk bekroont de meest opmerkelijke ontwerper met de ‘SEAT 080-award voor ontluikend design’
  • Een vloot SEAT-modellen brengt de gasten naar Barcelona’s belangrijkste mode-evenement
  • Streetart en muziek vervolledigen de aanwezigheid van SEAT op 080 Barcelona Fashion

Voor het eerst is SEAT sponsor van de 23e editie van 080 Barcelona Fashion waarvan de laatste dag plaatsvindt in de modernistische omgeving van het Hospital de Sant Pau. De samenwerking tussen SEAT en het meest vooraanstaande mode-evenement van de stad versterkt het engagement van het merk naar Barcelona en de wereld van het design toe.

In dit opzicht reikte Francesca Sangalli, die bij SEAT de kleuren en binnenbekledingen managet, de ‘SEAT 080 Award voor ontluikend design’ uit, een prijs waarmee nieuwe designers worden bekroond: nog maar eens een bevestiging van het engagement van SEAT naar het jonge talent dat in Barcelona aan de oppervlakte komt. Met de award gaat een cashbeloning gepaard van 15.000 euro en hij is bedoeld ter promotie van het uitbouwen van de modesector, het implementeren van best practices en het aanmoedigen van groei en succes bij opkomende merken. De winnaar van de award, Mans Concept Menswear, zal zijn nieuwe collectie kunnen presenteren tijdens de volgende editie van 080 terwijl een staal van de winnende collectie tentoongesteld zal worden in het Catalaanse textiel- en kledijmuseum.

“SEAT is het enige bedrijf in de automotive sector dat zijn producten in Barcelona ontwikkeld en dat geeft een speciale verbintenis met alle designactiviteiten in de stad. Onze deelname aan deze editie van de 080 Barcelona Fashion is een voorbeeld van ons engagement naar creativiteit en de designindustrie toe. Bovendien biedt het ons de gelegenheid om tot interactie te komen met het meest disruptieve publiek”, zei SEAT’s marketingdirecteur Susanna Franz.

Francesca Sangalli voegde eraan toe dat “kleuren en texturen een heel belangrijke rol spelen in de creatie van een productidentiteit en in de merkperspectieven. Precies om die reden zijn modetrends sleutelelementen in dit creatieve proces en engageren we ons heel nadrukkelijk in de promotie van nieuw talent.”

 

Mobiliteit, design en muziek

De samenwerking met SEAT tijdens het evenement bestond er ook in om mobiliteitsdiensten aan te bieden onder de vorm van een vloot SEAT Arona’s die de gasten en de vertegenwoordigers van nationale en internationale pers vervoerden tijdens deze editie.

Bovendien vond een in het oog springende streetart-activiteit plaats in een open ruimte waar bezoekers de kans kregen om zelf designer te zijn voor een dag en er met spuitbussen en sjablonen hun eigen draagtas te ontwerpen. Verder voorzag het automerk de afsluitende ceremonie van de 080 Barcelona Fashion van de nodige muziek met dj Airis Sirenis, een vooraanstaande naam uit de line-up van Primavera Sound.

 

Engagement voor stad Barcelona

SEAT blijft een uitgesproken engagement voor de stad Barcelona in de praktijk zetten en werkt samen met het bestuur en de organisaties van de stad aan een voortdurende groei en promotie van de stad als ontwikkelingscentrum voor mobiliteitsoplossingen. Binnen deze context bouwde het merk initiatieven uit zoals het Metropolis:Lab Barcelona, een centrum dat software en apps ontwikkelt voor de mobiliteitsuitdagingen die de stad in de toekomst te wachten staan, en het CARNET-onderzoeksplatform dat in samenwerking met de UPC en Volkswagen Group Research werd uitgebouwd om nieuwe technologieën te ontwikkelen die een impact zullen hebben op de toekomstige mobiliteitsdiensten van de stad. Bovendien is SEAT via het project ‘Knowledge and Innovation Community (KIC) on Urban Mobility’ actief betrokken bij de promotie van Barcelona als de Europese hoofdstad van de mobiliteit.

Tegen eind 2019 wil SEAT ook nog actief deel uitmaken van de culturele agenda van de stad met de inhuldiging van Casa SEAT waarmee het merk zal bijdragen en deelnemen aan de meest relevante evenementen in de stad zoals het Mobile World Congress, het Smart City Expo World Congress en Primavera Sound.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy