SEAT op Mobile World Congress

SEAT op Mobile World Congress

SEAT onthult zijn digitale potentieel

Voor het derde opeenvolgende jaar neemt SEAT deel aan het Mobile World Congress in Barcelona, de grootste vitrine voor technologie ter wereld. Maar het is de eerste keer dat de Spaanse constructeur er aanwezig is als exposant. Hij onthult er zijn vooruitgang op vlak van connectiviteit alsook een prototype van een elektrische wagen. Experts nemen er ook deel aan conferenties en debatteren over de rol van nieuwe technologieën en van de mobiliteit in de volgende jaren. En dat allemaal op een stand van 500 m2.

De connectiviteit van morgen

Een indrukwekkende simulator toont de door het merk ontwikkelde technologieën die de deur openen voor een interactie tussen de wagen, de bestuurder en hun omgeving. SEAT is vastbesloten een vooraanstaande rol in de connectiviteit van voertuigen te spelen en ontwikkelt daarom een compleet digitaal ecosysteem. De Spaanse constructeur wil de ervaring van de gebruiker nog verbeteren en personaliseren, onder meer met de hulp van een voorspellende assistent. Die helpt de bestuurder om zijn tijd te optimaliseren. Hij anticipeert maximaal op zijn behoeften door hem suggesties of aanbevelingen te doen met betrekking tot de context, het verkeer of zelfs de weersomstandigheden.

Elektrisch prototype

Naast de innovaties op vlak van connectiviteit stelt SEAT op het MWC ook een prototype van een elektrische wagen voor. Zijn rol is zelfs meer dan enkel in de kijker te staan, want hij rijdt eveneens door de straten van Barcelona om zijn technologie in reële omstandigheden te testen. Het prototype wordt vervolgens ter beschikking gesteld van de werknemers van het merk in het kader van een pilootproject van car-sharing.

Debatten en rekrutering

De connectiviteit en de rol van technologieën op vlak van mobiliteit en de auto-industrie staan bovendien centraal in de conferenties, de lezingen en de debatten met internationale experts die op de SEAT-stand op het MWC zullen plaatsvinden. Tenslotte profiteert SEAT van zijn aanwezigheid op het Mobile World Congress om een rekruteringscampagne te voeren, om zijn Full Link technologie aan de bezoekers te tonen en, vooral, om de omvang te illustreren van de digitale transformatie die het merk nu doormaakt.

 

Praktische informatie voor journalisten

Locatie van de SEAT-stand: Hal 3, stand 3B14.

Toespraak door VW Chief Digital Officer: Dinsdag 28 februari om 10u30 op de SEAT-stand.

Easy Mobility Team Experts beschikbaar voor interviews tijdens de gehelde duur van het MWC.

Contacteer ons
Dries De Weert PR & Promotion Manager, D'Ieteren NV
Dries De Weert PR & Promotion Manager, D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy