SEAT, nieuwe partner van de Spaanse nationale voetbalploeg

SEAT, nieuwe partner van de Spaanse nationale voetbalploeg

Sinds eind mei is SEAT de nieuwe sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg. Door de overeenkomst tussen de autoconstructeur en de Koninklijke Spaanse Voetbalbond (RFEF) wordt SEAT tot maart 2021 een van de hoofdsponsors van de Selección. Tegelijk levert SEAT de officiële wagens van de Spaanse nationale voetbalploeg. SEAT wordt zo één van de sponsors op het WK voetbal 2018 in Rusland, dat morgen van start gaat, en op Euro 2020, dat in 11 landen zal georganiseerd worden. Net voor de start van het lanceert SEAT een ‘poëtische’ reclamecampagne die diversiteit in de kijker stelt. Met deze overeenkomst wil SEAT dichter bij voetbalfans staan en zijn nationale en internationale uitstraling nog vergroten.

Luca de Meo, voorzitter van SEAT, wees erop dat “SEAT er als sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg voor kiest om samen te werken met een succesvolle ploeg op een ogenblik dat het bedrijf zelf ook zijn grootste successen boekt”. De Meo voegde daar nog aan toe dat “deze overeenkomst SEAT moet vooropzetten als hét merk van de Spaanse bevolking en ons moet verenigen rond een gemeenschappelijke passie, met name voetbal. De populairste sport ter wereld is het beste platform om onze merkfilosofie uit te dragen en verder te blijven groeien, zowel in Spanje en Europa als in de rest van de wereld”.

Daarnaast was ook Marcelino Maté, voorzitter van het directiecomité van de RFEF, blij met “de oprechte, trouwe samenwerking die we konden opzetten met SEAT, een ware referentie op de Europese markt, waarmee we tot 2021 hand in hand zullen gaan. De Koninklijke Spaanse Voetbalbond is zich ten volle bewust van het belang en de voordelen van deze overeenkomst”. Maté voegde nog toe dat “de banden tussen de nationale ploeg en SEAT sterk, intens en vriendschappelijk zullen zijn en voor beide partijen voordelen zullen opleveren.

Vanaf vandaag hebben het Spaanse voetbal op het hoogste niveau – de nationale ploeg – en SEAT, een toonaangevend bedrijf in zijn sector, een gezamenlijk doel: het WK 2018.”

 

Voluit voor sport

Dit nieuwe partnership kadert binnen het engagement van het merk om sportgerelateerde waarden te ondersteunen, zoals de voetbalwedstrijden van de Copa del Rey. In dat verband liet Mikel Palomera, CEO van SEAT Spanje, weten dat “voetbal en sport erg belangrijk zijn voor SEAT. Het streven om uit te blinken, grote inzet, teamwork en doorzettingsvermogen zijn cruciale waarden in de sport en sluiten perfect aan bij die van het bedrijf. Als sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg willen we dichter bij de mensen staan en tonen hoe trots we als Spaans bedrijf wel zijn”. Daarom blijft SEAT voortdurend op zoek naar nieuwe samenwerkingsverbanden en partnerships, vooral als die verband houden met sportcompetities.

 

‘Poëtische’ tv-spot

Tegelijkertijd zet SEAT aan de vooravond van het WK in Rusland met een grootse reclamecampagne in op diversiteit, teamgeest en verbondenheid door de kijker mee te nemen op een tocht langs Spaanse straten. Daarbij wordt de rijke diversiteit aan mensen, culturen en tradities in beeld gebracht samen met een aantal wereldsterren uit de Spaanse nationale ploeg zoals David Silva, Iago Aspas, Koke Resurreción, David de Gea, Sergio Busquets, Rodrigo Moreno en Marco Asensio. De tv-spot werd op verschillende locaties in Spanje opgenomen en kreeg de vorm van een gedicht dat SEAT opdraagt aan de Spaanse nationale voetbalploeg. Algemeen directeur van SEAT Spanje, Mikel Palomera: “met deze campagne willen wij, vlak voor de start van de wereldbeker in Rusland, onze steun aan de Spaanse nationale ploeg kracht bijzetten. We willen hiermee dichter bij de mensen staan en hun herinneren aan de eenheid en de teamgeest die de Spaanse nationale ploeg uitdraagt.”

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy