SEAT, nieuwe partner van de Spaanse nationale voetbalploeg
Woensdag 13 juni 2018 — Sinds eind mei is SEAT de nieuwe sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg. Door de overeenkomst tussen de autoconstructeur en de Koninklijke Spaanse Voetbalbond (RFEF) wordt SEAT tot maart 2021 een van de hoofdsponsors van de Selección. Tegelijk levert SEAT de officiële wagens van de Spaanse nationale voetbalploeg. SEAT wordt zo één van de sponsors op het WK voetbal 2018 in Rusland, dat morgen van start gaat, en op Euro 2020, dat in 11 landen zal georganiseerd worden. Net voor de start van het lanceert SEAT een ‘poëtische’ reclamecampagne die diversiteit in de kijker stelt. Met deze overeenkomst wil SEAT dichter bij voetbalfans staan en zijn nationale en internationale uitstraling nog vergroten.
Luca de Meo, voorzitter van SEAT, wees erop dat “SEAT er als sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg voor kiest om samen te werken met een succesvolle ploeg op een ogenblik dat het bedrijf zelf ook zijn grootste successen boekt”. De Meo voegde daar nog aan toe dat “deze overeenkomst SEAT moet vooropzetten als hét merk van de Spaanse bevolking en ons moet verenigen rond een gemeenschappelijke passie, met name voetbal. De populairste sport ter wereld is het beste platform om onze merkfilosofie uit te dragen en verder te blijven groeien, zowel in Spanje en Europa als in de rest van de wereld”.
Daarnaast was ook Marcelino Maté, voorzitter van het directiecomité van de RFEF, blij met “de oprechte, trouwe samenwerking die we konden opzetten met SEAT, een ware referentie op de Europese markt, waarmee we tot 2021 hand in hand zullen gaan. De Koninklijke Spaanse Voetbalbond is zich ten volle bewust van het belang en de voordelen van deze overeenkomst”. Maté voegde nog toe dat “de banden tussen de nationale ploeg en SEAT sterk, intens en vriendschappelijk zullen zijn en voor beide partijen voordelen zullen opleveren.
Vanaf vandaag hebben het Spaanse voetbal op het hoogste niveau – de nationale ploeg – en SEAT, een toonaangevend bedrijf in zijn sector, een gezamenlijk doel: het WK 2018.”
Voluit voor sport
Dit nieuwe partnership kadert binnen het engagement van het merk om sportgerelateerde waarden te ondersteunen, zoals de voetbalwedstrijden van de Copa del Rey. In dat verband liet Mikel Palomera, CEO van SEAT Spanje, weten dat “voetbal en sport erg belangrijk zijn voor SEAT. Het streven om uit te blinken, grote inzet, teamwork en doorzettingsvermogen zijn cruciale waarden in de sport en sluiten perfect aan bij die van het bedrijf. Als sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg willen we dichter bij de mensen staan en tonen hoe trots we als Spaans bedrijf wel zijn”. Daarom blijft SEAT voortdurend op zoek naar nieuwe samenwerkingsverbanden en partnerships, vooral als die verband houden met sportcompetities.
‘Poëtische’ tv-spot
Tegelijkertijd zet SEAT aan de vooravond van het WK in Rusland met een grootse reclamecampagne in op diversiteit, teamgeest en verbondenheid door de kijker mee te nemen op een tocht langs Spaanse straten. Daarbij wordt de rijke diversiteit aan mensen, culturen en tradities in beeld gebracht samen met een aantal wereldsterren uit de Spaanse nationale ploeg zoals David Silva, Iago Aspas, Koke Resurreción, David de Gea, Sergio Busquets, Rodrigo Moreno en Marco Asensio. De tv-spot werd op verschillende locaties in Spanje opgenomen en kreeg de vorm van een gedicht dat SEAT opdraagt aan de Spaanse nationale voetbalploeg. Algemeen directeur van SEAT Spanje, Mikel Palomera: “met deze campagne willen wij, vlak voor de start van de wereldbeker in Rusland, onze steun aan de Spaanse nationale ploeg kracht bijzetten. We willen hiermee dichter bij de mensen staan en hun herinneren aan de eenheid en de teamgeest die de Spaanse nationale ploeg uitdraagt.”