SEAT, nieuwe partner van de Spaanse nationale voetbalploeg

SEAT, nieuwe partner van de Spaanse nationale voetbalploeg

Sinds eind mei is SEAT de nieuwe sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg. Door de overeenkomst tussen de autoconstructeur en de Koninklijke Spaanse Voetbalbond (RFEF) wordt SEAT tot maart 2021 een van de hoofdsponsors van de Selección. Tegelijk levert SEAT de officiële wagens van de Spaanse nationale voetbalploeg. SEAT wordt zo één van de sponsors op het WK voetbal 2018 in Rusland, dat morgen van start gaat, en op Euro 2020, dat in 11 landen zal georganiseerd worden. Net voor de start van het lanceert SEAT een ‘poëtische’ reclamecampagne die diversiteit in de kijker stelt. Met deze overeenkomst wil SEAT dichter bij voetbalfans staan en zijn nationale en internationale uitstraling nog vergroten.

Luca de Meo, voorzitter van SEAT, wees erop dat “SEAT er als sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg voor kiest om samen te werken met een succesvolle ploeg op een ogenblik dat het bedrijf zelf ook zijn grootste successen boekt”. De Meo voegde daar nog aan toe dat “deze overeenkomst SEAT moet vooropzetten als hét merk van de Spaanse bevolking en ons moet verenigen rond een gemeenschappelijke passie, met name voetbal. De populairste sport ter wereld is het beste platform om onze merkfilosofie uit te dragen en verder te blijven groeien, zowel in Spanje en Europa als in de rest van de wereld”.

Daarnaast was ook Marcelino Maté, voorzitter van het directiecomité van de RFEF, blij met “de oprechte, trouwe samenwerking die we konden opzetten met SEAT, een ware referentie op de Europese markt, waarmee we tot 2021 hand in hand zullen gaan. De Koninklijke Spaanse Voetbalbond is zich ten volle bewust van het belang en de voordelen van deze overeenkomst”. Maté voegde nog toe dat “de banden tussen de nationale ploeg en SEAT sterk, intens en vriendschappelijk zullen zijn en voor beide partijen voordelen zullen opleveren.

Vanaf vandaag hebben het Spaanse voetbal op het hoogste niveau – de nationale ploeg – en SEAT, een toonaangevend bedrijf in zijn sector, een gezamenlijk doel: het WK 2018.”

 

Voluit voor sport

Dit nieuwe partnership kadert binnen het engagement van het merk om sportgerelateerde waarden te ondersteunen, zoals de voetbalwedstrijden van de Copa del Rey. In dat verband liet Mikel Palomera, CEO van SEAT Spanje, weten dat “voetbal en sport erg belangrijk zijn voor SEAT. Het streven om uit te blinken, grote inzet, teamwork en doorzettingsvermogen zijn cruciale waarden in de sport en sluiten perfect aan bij die van het bedrijf. Als sponsor van de Spaanse nationale voetbalploeg willen we dichter bij de mensen staan en tonen hoe trots we als Spaans bedrijf wel zijn”. Daarom blijft SEAT voortdurend op zoek naar nieuwe samenwerkingsverbanden en partnerships, vooral als die verband houden met sportcompetities.

 

‘Poëtische’ tv-spot

Tegelijkertijd zet SEAT aan de vooravond van het WK in Rusland met een grootse reclamecampagne in op diversiteit, teamgeest en verbondenheid door de kijker mee te nemen op een tocht langs Spaanse straten. Daarbij wordt de rijke diversiteit aan mensen, culturen en tradities in beeld gebracht samen met een aantal wereldsterren uit de Spaanse nationale ploeg zoals David Silva, Iago Aspas, Koke Resurreción, David de Gea, Sergio Busquets, Rodrigo Moreno en Marco Asensio. De tv-spot werd op verschillende locaties in Spanje opgenomen en kreeg de vorm van een gedicht dat SEAT opdraagt aan de Spaanse nationale voetbalploeg. Algemeen directeur van SEAT Spanje, Mikel Palomera: “met deze campagne willen wij, vlak voor de start van de wereldbeker in Rusland, onze steun aan de Spaanse nationale ploeg kracht bijzetten. We willen hiermee dichter bij de mensen staan en hun herinneren aan de eenheid en de teamgeest die de Spaanse nationale ploeg uitdraagt.”

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy