SEAT met praktische connectiviteit op Automobile Barcelona

SEAT grijpt Automobile Barcelona, het autosalon van Barcelona (11-21 mei), aan om bezoekers te laten kennismaken met verregaande connectiviteit en de mobiliteit van de toekomst. Het merk presenteert diverse nieuwe apps, zoals de integratie van Waze – de navigatieapplicatie voor Android Auto – met SEAT Full Link, evenals de SEAT Drive App in combinatie met Android Auto. In een simulator kunnen bezoekers het rijden van de toekomst ervaren, in de Connected Street vindt een Ateca zelfstandig vrije parkeerplaatsen en er is aandacht voor nieuwe toepassingen zoals Digital Access.

Op Automobile Barcelona 2017 demonstreert SEAT opnieuw dat het een voortrekkersrol vervult op het gebied van connectiviteit en nieuwe mobiliteit. Dat gebeurt vooral aan de hand van praktische toepassingen die al op (zeer) korte termijn beschikbaar zijn. Zo kan Waze – de navigatie-app van Google voor Android Auto – al uitgeprobeerd worden op het salon. Deze hoogwaardige navigatie-app is binnen enkele weken te gebruiken in alle SEAT-modellen met Full Link-technologie. Luca de Meo, voorzitter van SEAT S.A.: “Waze past bij ons doel om een eenvoudige, geconnecteerde en persoonlijke rijervaring te bieden. De app is onderdeel van het digitale ecosysteem dat we momenteel opzetten.”

Nieuwe SEAT Drive App

Ook nieuw is de binnenkort verkrijgbare SEAT Drive App voor Android Auto. Daarmee is informatie van de telefoon toegankelijk via het display van de auto, wat bijdraagt aan de veiligheid onderweg. De synchronisatie vindt volautomatisch plaats. Er is ook al een iOS-versie van deze app. Zo kunnen meer dan 95 % van de eigenaars van een mobiele telefoon van op afstand de status van hun auto raadplegen.

Auto en omgeving

Nieuwe connectiviteitsontwikkelingen maken het mogelijk om auto’s ook met hun omgeving te laten communiceren. Op Automobile Barcelona kunnen bezoekers dat zelf ervaren. In de ‘Connected Street’ kunnen ze plaatsnemen in de Ateca Smart City Car. Die navigeert snel naar een vrije parkeerplaats dankzij de Parkfinder-app. Het eveneens geïntegreerde Travipay zorgt voor de reservering en betaling.

Digital Access

SEAT werkt ook aan digitale toegang voor zijn modellen. Daarmee wordt het mogelijk om via een mobiele telefoon toegang te krijgen tot de auto. Een fysieke sleutel wordt zo overbodig. Het gemak van de digitale toegang is te ervaren aan de hand van tien elektrisch aangedreven eMii-modellen. Gelijktijdig wordt de My SEAT DataPlug gepresenteerd, een dongle die het mogelijk maakt om ook oudere SEAT-modellen tot op zekere hoogte te ‘connecteren’, door digitale technologieën te ondersteunen en zo connectiviteitsdiensten beschikbaar te maken. Zo wordt de overstap naar een volledig geconnecteerde SEAT vereenvoudigt.

Uiteraard toont SEAT op Automobile Barcelona ook zijn actuele modellengamma, met onder meer nieuwe modellen zoals de Ibiza, Ateca FR en Leon CUPRA 300.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy