SEAT met praktische connectiviteit op Automobile Barcelona

SEAT grijpt Automobile Barcelona, het autosalon van Barcelona (11-21 mei), aan om bezoekers te laten kennismaken met verregaande connectiviteit en de mobiliteit van de toekomst. Het merk presenteert diverse nieuwe apps, zoals de integratie van Waze – de navigatieapplicatie voor Android Auto – met SEAT Full Link, evenals de SEAT Drive App in combinatie met Android Auto. In een simulator kunnen bezoekers het rijden van de toekomst ervaren, in de Connected Street vindt een Ateca zelfstandig vrije parkeerplaatsen en er is aandacht voor nieuwe toepassingen zoals Digital Access.

Op Automobile Barcelona 2017 demonstreert SEAT opnieuw dat het een voortrekkersrol vervult op het gebied van connectiviteit en nieuwe mobiliteit. Dat gebeurt vooral aan de hand van praktische toepassingen die al op (zeer) korte termijn beschikbaar zijn. Zo kan Waze – de navigatie-app van Google voor Android Auto – al uitgeprobeerd worden op het salon. Deze hoogwaardige navigatie-app is binnen enkele weken te gebruiken in alle SEAT-modellen met Full Link-technologie. Luca de Meo, voorzitter van SEAT S.A.: “Waze past bij ons doel om een eenvoudige, geconnecteerde en persoonlijke rijervaring te bieden. De app is onderdeel van het digitale ecosysteem dat we momenteel opzetten.”

Nieuwe SEAT Drive App

Ook nieuw is de binnenkort verkrijgbare SEAT Drive App voor Android Auto. Daarmee is informatie van de telefoon toegankelijk via het display van de auto, wat bijdraagt aan de veiligheid onderweg. De synchronisatie vindt volautomatisch plaats. Er is ook al een iOS-versie van deze app. Zo kunnen meer dan 95 % van de eigenaars van een mobiele telefoon van op afstand de status van hun auto raadplegen.

Auto en omgeving

Nieuwe connectiviteitsontwikkelingen maken het mogelijk om auto’s ook met hun omgeving te laten communiceren. Op Automobile Barcelona kunnen bezoekers dat zelf ervaren. In de ‘Connected Street’ kunnen ze plaatsnemen in de Ateca Smart City Car. Die navigeert snel naar een vrije parkeerplaats dankzij de Parkfinder-app. Het eveneens geïntegreerde Travipay zorgt voor de reservering en betaling.

Digital Access

SEAT werkt ook aan digitale toegang voor zijn modellen. Daarmee wordt het mogelijk om via een mobiele telefoon toegang te krijgen tot de auto. Een fysieke sleutel wordt zo overbodig. Het gemak van de digitale toegang is te ervaren aan de hand van tien elektrisch aangedreven eMii-modellen. Gelijktijdig wordt de My SEAT DataPlug gepresenteerd, een dongle die het mogelijk maakt om ook oudere SEAT-modellen tot op zekere hoogte te ‘connecteren’, door digitale technologieën te ondersteunen en zo connectiviteitsdiensten beschikbaar te maken. Zo wordt de overstap naar een volledig geconnecteerde SEAT vereenvoudigt.

Uiteraard toont SEAT op Automobile Barcelona ook zijn actuele modellengamma, met onder meer nieuwe modellen zoals de Ibiza, Ateca FR en Leon CUPRA 300.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy