SEAT Import steunt Forest Farm

SEAT Import steunt Forest Farm

  • Succesvolle #SEATTree60-actie tijdens het voorbije autosalon van Brussel wordt concreet omgezet in steun aan vzw Forest Farm
  • SEAT Import steekt op 13 maart zelf de handen uit de mouwen

Op het voorbije autosalon van Brussel werden op de SEAT-stand meer dan 3.000 skatefoto’s afgedrukt. Gecombineerd met het delen van diezelfde foto’s via de hashtag #SEATtree60 bracht deze actie een totaalsom van bijna € 10.000 euro op. Die som wordt geïnvesteerd in de vzw Forest Farm (https://www.forestfarm.be/) dat het Voedselbos in Asse beheert.

Ondertussen heeft de vzw de bomen al aangekocht. Laurence Claerhout van de vzw Forest Farm legt uit: Ons voedselbos is opgebouwd uit verschillende lagen en in functie van het tijdstip van aanplanting hebben wij ervoor gekozen om de investering van SEAT concreet om te zetten in de aankoop van verschillende soorten hoogstam fruitbomen en bessenstruiken, maar ook in minder klassieke variëteiten zoals de Franse uiensoepboom of  kaki’s waarmee we in ons bos willen experimenteren.  Minstens even belangrijk voor ons is dat SEAT Import de bomen zelf komt aanplanten. Helpende handen zijn immers onze grootste behoefte.”

Precies om die reden maakt SEAT Import van vrijdag 13 maart een teambuilding. “We willen met deze actie niet alleen een tastbaar project dichtbij onze hoofdstad ondersteunen”, zegt directeur van SEAT Import Gert Van Leeuw, “wij vinden immers dat onze verantwoordelijkheid niet stopt bij een eenmalige financiële ondersteuning van het Voedselbos. Ook het aanbieden van een gamma aan milieuvriendelijke alternatieven voor een betaalbare prijs en onze unieke optie waarmee klanten hun eigen CO2-uitstoot kunnen compenseren bewijzen dat de zorg voor het milieu hoog op onze agenda staat.”

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy