Nieuwe SEAT Ateca brengt het strand naar de luchthaven van Barcelona

Een zandsculptuur van 26 ton

De nieuwe SEAT Ateca is deze zomer dé blikvanger op de luchthaven El Prat in Barcelona. Artiest Sergi Ramírez, gespecialiseerd in zandsculpturen, creëerde met 26 ton zand een replica van SEAT's nieuwste model. De eerste SUV in de geschiedenis van het merk en een van de meest innovatieve in zijn segment wordt enthousiast onthaald door klanten en kan dagelijks door ca. 100.000 bezoekers bewonderd worden in Terminal 1 van de luchthaven.

 

Naast de replica in zand staat ook een 'echte' Ateca opgesteld, op een stand met de naam 'Created in Barcelona'; verder is er ook een making-of-video en een audiovisuele presentatie. De hele installatie blijft tot eind oktober staan.

 

Wereldwijd SEAT-marketingdirecteur Susanne Franz legt uit: "Het doel van deze installatie is kunst en design uit Barcelona in de kijker te zetten met een tijdelijke sculptuur." En ze voegt eraan toe: "Barcelona heeft een van de 10 drukste luchthavens in Europa en is de ideale locatie om de SEAT Ateca te tonen en tegelijk de band tussen het merk en de stad Barcelona te benadrukken."

 

Sergi Ramírez creëert sinds 30 jaar zandsculpturen. Zijn artistieke creaties hebben hem al verschillende onderscheidingen opgeleverd, waaronder de eerste prijs in de 3e en 4e editie van de gerenommeerde wedstrijd Certamen op Gran Canaria, de tweede plaats op het Zhoushan International Sand Sculpture Festival in China en de derde plaats op het Tranum Sand Festival in Denemarken.

Contacteer ons
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy