Nieuwe SEAT Ateca brengt het strand naar de luchthaven van Barcelona

Een zandsculptuur van 26 ton

De nieuwe SEAT Ateca is deze zomer dé blikvanger op de luchthaven El Prat in Barcelona. Artiest Sergi Ramírez, gespecialiseerd in zandsculpturen, creëerde met 26 ton zand een replica van SEAT's nieuwste model. De eerste SUV in de geschiedenis van het merk en een van de meest innovatieve in zijn segment wordt enthousiast onthaald door klanten en kan dagelijks door ca. 100.000 bezoekers bewonderd worden in Terminal 1 van de luchthaven.

 

Naast de replica in zand staat ook een 'echte' Ateca opgesteld, op een stand met de naam 'Created in Barcelona'; verder is er ook een making-of-video en een audiovisuele presentatie. De hele installatie blijft tot eind oktober staan.

 

Wereldwijd SEAT-marketingdirecteur Susanne Franz legt uit: "Het doel van deze installatie is kunst en design uit Barcelona in de kijker te zetten met een tijdelijke sculptuur." En ze voegt eraan toe: "Barcelona heeft een van de 10 drukste luchthavens in Europa en is de ideale locatie om de SEAT Ateca te tonen en tegelijk de band tussen het merk en de stad Barcelona te benadrukken."

 

Sergi Ramírez creëert sinds 30 jaar zandsculpturen. Zijn artistieke creaties hebben hem al verschillende onderscheidingen opgeleverd, waaronder de eerste prijs in de 3e en 4e editie van de gerenommeerde wedstrijd Certamen op Gran Canaria, de tweede plaats op het Zhoushan International Sand Sculpture Festival in China en de derde plaats op het Tranum Sand Festival in Denemarken.

Contacteer ons
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Cathy Octaef Promotion & PR Manager, D'Ieteren SA - SEAT Import
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy