Lucas Casasnovas, new Head of Urban Mobility at SEAT

Lucas Casasnovas, new Head of Urban Mobility at SEAT

  • Casasnovas is going to lead the company’s urban mobility strategy and operations
  • SEAT will present its mobility novelties during the Barcelona Smart City Expo World Congress

Lucas Casasnovas (Barcelona, 1971) has been appointed the Head of Urban Mobility at SEAT, an area which will encompass all of the company’s projects related with new urban mobility, including XMOBA and Respiro. Until now, Casasnovas had been SEAT’s Global Director of Product Marketing and he will report to SEAT Vice-president for Sales and Marketing and CUPRA CEO Wayne Griffiths.

SEAT has developed an urban mobility strategy that includes the SEAT Minimó concept car which was presented at the last edition of the Mobile World Congress, as well as the SEAT eXS Kickscooter powered by Segway, whose global launch was spearheaded by Casasnovas.

SEAT Vice-president for Sales and Marketing Wayne Griffiths, emphasised that “urban mobility is changing, and our role at SEAT is to adapt our business and offer new solutions for the cities of today. Lucas Casasnovas will have the goal of consolidating projects currently in progress and boost future strategy regarding new mobility trends.”

As Head of Urban Mobility at SEAT, Lucas Casasnovas will spearhead the development of new urban mobility solutions that are affordable and sustainable for the environment, cities and people. In this sense, SEAT is going to present its novelties next 19 November during the Barcelona Smart City Expo World Congress in Barcelona.

Casasnovas has an international vision after working in different countries, and he speaks several languages: Spanish, Catalan, English and German. He holds a degree in Industrial Engineering from the Polytechnic University of Catalonia (UPC) and has an Executive MBA from IESE. He has worked in the sector for nearly 25 years, since he began his career as a trainee engineer at the SEAT Technical Centre in 1996.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy