Guillermo Fadda, SEAT’s new Sales Europe Director

Guillermo Fadda, SEAT’s new Sales Europe Director

  • He will lead the company’s Sales division on the continent through a newly created position
  • Fadda has 25 years of experience in the Volkswagen Group
  • The until now Vice-president for Sales and Marketing at Volkswagen Group Argentina is joining SEAT on October 1st

Guillermo Fadda has been appointed SEAT’s new Sales Europe Director, as of 1st October. The executive has been part of the Volkswagen Group since 1995, and until now has been Vice-president for Sales and Marketing at Volkswagen Group Argentina. Fadda is going to head SEAT’s European sales division, a newly created position to boost the company’s growth in the region, and will report to SEAT Vice-president for Sales and Marketing Wayne Griffiths.

Griffiths underscored that “with the appointment of Guillermo Fadda in this new position, the company aims to strengthen its development in Europe. In recent years, SEAT and CUPRA have become the fastest growing brands, and since 2015, their market share has increased by more than 30%. I’m convinced that his experience and background in the Volkswagen Group will help give our sales an additional boost.”

Guillermo Fadda holds a degree in Business Administration and an MBA from ESADE. He has worked for the Volkswagen Group since 1995, when he joined the AUDI brand in Spain. In 2002, he was appointed Marketing Director of AUDIin Spain, a position he held until 2006. Between that year and 2009, he managed the Marketing area of AUDIItaly, and he returned to AUDISpain in 2009 to take up the position of Sales Director, followed by that of Managing Director from 2013, where he consolidated the brand’s leadership in the Spanish premium market. In 2018, Fadda was appointed Vice-president for Sales and Marketing at Volkswagen Group Argentina, a position which involved leading the Sales area which includes Volkswagen (the leading brand in the Argentine market), Volkswagen Commercial Vehicles, AUDI, Ducati and Traton Group.

Story image
SE20-71E Fadda (2p).pdf 336 KB SE20-71E Fadda.docx 47 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy