CUPRA zet nu ook in Franstalig België schouders onder padelsport
CUPRA & Association Francophone de Padel
- CUPRA wordt hoofdpartner van de Association Francophone de Padel
- 3-jarige samenwerking om deze jonge sportdiscipline nog meer in de kijker te zetten
CUPRA, het nieuwe sportief getinte merk van de Volkswagen-groep sloot zopas een 3-jarige samenwerking met de Association Francophone de Padel. Dit partnership biedt de Association Francophone de Padel de kans om de populaire sport verder te blijven ontwikkelen en te investeren in een toename van het aantal clubs, leden en wedstrijden in Franstalig België.
CUPRA is al langer één van de grootste partners van de padelsport ter wereld: het automerk heeft naast vele lokale partnerships tussen verdelers van het automerk en padelsclubs ook een partnership met de World Padel Tour en de International Padel Federation. Door de l’Association Francophone de Padel toe te voegen aan hun indrukwekkende waaier van partnerships wil CUPRA nu ook in Franstaling België de schouders zetten onder de verdere groei van de sport.
Philippe Cerfont, voorzitter van de Association Francophone de Padel verduidelijkt: ”Met deze samenwerking versterkt de AFP zijn doelstelling om de sport in het algemeen en de padelsport in het bijzonder zowel op recreateif, comptetief als topniveau te promoten. Ook in Franstalig België heeft padel de voorbije jaren een forse en ongeziene opmars gemaakt. Het aantal clubs, spelers, velden en de populariteit namen in grote mate toe. Padel staat dan ook gekend als een hippe, jonge en sociale sport. Daarom staan wij echt te popelen om een dynamisch automerk als CUPRA te mogen verwelkomen als partner. CUPRA’s internationale ervaring en toewijding aan padel zijn ongeëvenaard en geven een extra meerwaarde aan dit partnership.“
Gert Van Leeuw, merkdirecteur voor SEAT en CUPRA bij D’Ieteren: ”Wij zien in de Association Francophone de Padel de ideale partner om de waarden die wij als nieuw automerk uitdragen, te vertalen naar een toegankelijke en snel groeiende sport. Wij zijn ervan overtuigd dat dit partnership en de verschillende initiatieven die daaruit zullen voortvloeien, zowel ons merk als de padelsport in Franstalig België zullen versterken.”