CUPRA teaset het interieur van 100% elektrische conceptauto

  • CUPRA’s eerste volledig elektrische auto voor de openbare weg wil een gedurfd statement zijn met een koetswerkdesign dat zelfvertrouwen uitstraalt en een uitgekiend interieur dat even veelzijdig als ‘gebeeldhouwd’ is
  • De conceptauto kiest voor het interieur een designtaal waarbij de cockpit naar de bestuurder is gericht, maar waarbij het comfort van alle inzittenden een prioriteit is
  • De auto combineert materialen en technologieën tot een unieke rijomgeving met een uitgesproken CUPRA-karakter
  • CUPRA blijft de mobiliteit verder ontwikkelen met een mix van elektrische aandrijving en prestaties

De CUPRA Concept, de eerste volledig elektrische auto van het merk, creëert een onversneden gevoel van prestatiepotentieel verpakt in een doelgericht design om zo te komen tot een gedurfd statement over hoe persoonlijke mobiliteit in de toekomst kan ontwikkelen.

De uitgesproken koetswerkstijl van de conceptauto wordt vertaald naar het interieur. De binnenruimte mengt materiaal- en technologische concepten met openheid en focus om te komen tot een cockpit die de perfecte balans vindt tussen gerichtheid op de bestuurder en comfort voor alle inzittenden.

Het interieur van de conceptauto pakt uit met contrasterende kleuren, structureel carbon en een dynamische benadering van technologie en design voor een hoogwaardige lichtgewichtcockpit.

Het is een uitgebalanceerd interieur voor bestuurder en passagiers, dat het evenwicht vindt tussen prestaties en gebruiksgemak. De CUPRA Concept brengt nieuwe ideeën aan over wat een CUPRA te bieden kan hebben, inclusief een voldoende ruime persoonlijkheid om in te spelen op de noden van wie er ook cocoont aan boord.

Het merk CUPRA blijft zijn positie versterken als een toekomstgericht merk dat voertuigen ontwikkelt die de essentie vatten van waar het CUPRA-logo voor staat, maar die met vooruitstrevende technologieën inspelen op de steeds wijzigende persoonlijke mobiliteitsnoden.

Voertuigen zoals de CUPRA Concept beklemtonen welke zevenmijlspassen het merk vooruit zet om zijn aanbod een internationaal karakter mee te geven, om exclusieve producten te ontwikkelen die de perfecte mix bieden van prestaties, efficiëntie en aanpasbaarheid op een veeleisende wereldmarkt.

De CUPRA Concept zal in wereldpremière gaan tijdens het autosalon van Frankfurt in september van dit jaar.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy