CUPRA Formentor Concept wins 2019 Automotive Brand Contest

  • CUPRA Formentor concept named winner of the German Design Council’s Automotive Brand Contest, honouring the best automotive brand and design
  • The brand’s high performance plug-in hybrid concept took the top prize in the Concept category of the international competition
  • The accolade is the second success in a row for CUPRA after its e-Racer was named the winner in the same category in 2018

Martorell, 04-09-2019. CUPRA’s unique concept car, the Formentor, first unveiled at this year’s Geneva International Motor Show, has sealed victory in the Automotive Brand Contest 2019, claiming first place in the international design competition’s Concepts category.

The high-profile award, run by the German Design Council, honours the best automotive brand and design achievements in the industry. Judged by a panel of experts with backgrounds in the media, design and communications, along with those from universities.

It’s a second win in a row for CUPRA, after the brand’s e-Racer, the world’s first all-electric touring car, won the same award in 2018.

“We’re delighted and honoured to have won the top award in the concept’s category for the second year running,” said Alejandro Mesonero-Romanos, Design Director at CUPRA. “We’re honoured to receive the top award in the concept category for the second year in a row; it recognises the work of the whole design team and clearly shows that we’re on the right path to formulating the ultimate expression and essence of CUPRA with the vehicles we develop.”

The Automotive Brand Contest is one of the most prestigious awards for automotive design, and is the only international design competition for automobile brands, emerging as one of the most important events in the sector, making the CUPRA Formentor’s victory all the more exceptional.

Designed to be noticed
The CUPRA Formentor is a concept car designed to exude emotion, sculpted to emphasise its varied attributes and to ooze character. Close to the ground to highlight its dynamism, with visual emphasis placed towards the rear but with a stance that accentuates the length of the bonnet, its design culminates in the projection of purpose.

The Formentor’s expressive exterior is matched by its high quality interior, which provides a sense of modernity and sportiness, and gives a unique take on the feel of the CUPRA brand. The Formentor’s occupants are cocooned in a high-end interior that wraps around the driver and their passengers.

Sustainable future

The Formentor is designed to take the brand into the future, and is the first vehicle conceived and created by the brand with 100% CUPRA DNA and carrying the brand’s distinctive new design language. Its high-performance plug-in hybrid powertrain  kicks off the electrification of the brand and helps the Formentor concept meet requirements for performance and efficiency in a more natural and balanced manner.

The mix of combustion and electrical power means the Formentor can deliver performance that surpasses driver expectations with its 180kW/245PS output, but also offers 50km of pure electric range.

The CUPRA Formentor, a vehicle designed and engineered to the highest standards, will be built at CUPRA’s Martorell facilities and launched into the market in 2020.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy