CUPRA electrifies

CUPRA electrifies

CUPRA shows a glimpse of its vision of the future with an exclusive all-electric concept-car

 

  • The brand’s all-electric concept represents the vision of how CUPRA wants to reinvent sportiness
  • The high-performance vehicle accentuates the sleekness of a sports coupe, with the presence of an SUV
  • The CUPRA Concept will make its world debut at this year’s IAA Frankfurt International Motor Show

Martorell, 22-07-2019. – CUPRA is meeting the demands of the future, linking
high-performance with advanced powertrain technology and sophisticated,
emotional design.

Bringing together the silhouette of a four-door crossover, with the presence of
an SUV and the sleekness of a sports coupe, CUPRA unveils its vision of the future
with an exclusive concept. It is the first road CUPRA to use a 100% electric
powertrain and its proportions are accentuated and emboldened by its electric
heart.

The vehicle’s exterior mixes uniqueness and sophistication, bringing athletic
proportions and a new kind of energy to the segment. The front of the vehicle is a
balance of the aesthetic and performance, each vent providing efficiency
increases to allow the vehicle to drive further, and its electric personality
emphasised by the illuminated CUPRA logo that sits low, providing a focal point
for the eyes.

At the rear, with no need for exhausts, the diffuser provides functional
aerodynamics, but also creates an emotional feeling of performance, heightened
by the elegant, coast-to-coast rear light, that spans the width of the vehicle, and
incorporates the CUPRA logo.

The CUPRA Concept will make its world debut at this year’s IAA Frankfurt
International Motor Show.

CUPRA is a special brand for unique people, designed to captivate customers and meet all car lovers’ expectations of uniqueness, sophistication and performance. In its first year of life, CUPRA sales in 2018 went up by 40% compared to last year, reaching 14,400 units. Along with the launch of new models, CUPRA will also keep the motorsport and racing spirit alive by participating in the TCR series. The CUPRA world is alive and ready to conquer a new group of enthusiasts in close to 280 specialised corners and stores around the world.

Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy