CUPRA electrifies

CUPRA electrifies

CUPRA shows a glimpse of its vision of the future with an exclusive all-electric concept-car

 

  • The brand’s all-electric concept represents the vision of how CUPRA wants to reinvent sportiness
  • The high-performance vehicle accentuates the sleekness of a sports coupe, with the presence of an SUV
  • The CUPRA Concept will make its world debut at this year’s IAA Frankfurt International Motor Show

Martorell, 22-07-2019. – CUPRA is meeting the demands of the future, linking
high-performance with advanced powertrain technology and sophisticated,
emotional design.

Bringing together the silhouette of a four-door crossover, with the presence of
an SUV and the sleekness of a sports coupe, CUPRA unveils its vision of the future
with an exclusive concept. It is the first road CUPRA to use a 100% electric
powertrain and its proportions are accentuated and emboldened by its electric
heart.

The vehicle’s exterior mixes uniqueness and sophistication, bringing athletic
proportions and a new kind of energy to the segment. The front of the vehicle is a
balance of the aesthetic and performance, each vent providing efficiency
increases to allow the vehicle to drive further, and its electric personality
emphasised by the illuminated CUPRA logo that sits low, providing a focal point
for the eyes.

At the rear, with no need for exhausts, the diffuser provides functional
aerodynamics, but also creates an emotional feeling of performance, heightened
by the elegant, coast-to-coast rear light, that spans the width of the vehicle, and
incorporates the CUPRA logo.

The CUPRA Concept will make its world debut at this year’s IAA Frankfurt
International Motor Show.

CUPRA is a special brand for unique people, designed to captivate customers and meet all car lovers’ expectations of uniqueness, sophistication and performance. In its first year of life, CUPRA sales in 2018 went up by 40% compared to last year, reaching 14,400 units. Along with the launch of new models, CUPRA will also keep the motorsport and racing spirit alive by participating in the TCR series. The CUPRA world is alive and ready to conquer a new group of enthusiasts in close to 280 specialised corners and stores around the world.

Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy