CUPRA, de nieuwe sponsor van Ducati en het Wereldkampioenschap MotoGP

CUPRA, de nieuwe sponsor van Ducati en het Wereldkampioenschap MotoGP

Het merk CUPRA blijft zich verder ontwikkelen. Het nieuwe sportieve merk wordt sponsor van het Ducati Team in het MotoGP-wereldkampioenschap. CUPRA neemt de fakkel over van SEAT, dat tot nu toe één van de sponsors van het Italiaanse team was. De piloten zijn de Spaanse drievoudig wereldkampioen Jorge Lorenzo en de huidige MotoGP-kampioen Andrea Dovizioso uit Italië.

CUPRA en het Ducati Team zullen in het kader van dit partnership het hele jaar door samenwerken. Het CUPRA-logo zal zichtbaar zijn op de motoren, de uitrusting van de piloten en de kledij van het team. Bovendien worden beide Ducati-piloten, Jorge Lorenzo en Andrea Dovizioso, ambassadeur van het Spaanse merk en zullen ze zich met plezier verplaatsen in hun Leon CUPRA.

Antonino Labate, CUPRA's directeur voor strategie, business development en operations, ziet het als volgt: "We zijn zeer enthousiast om deel uit te maken van dit team dat onze passie voor competitie deelt. Door deze samenwerking met Ducati zal de sfeer en de visie van CUPRA zichtbaar zijn in het MotoGP-wereldkampioenschap. Ducati is een merk dat waarden zoals design, passie, non-conformisme en een duidelijke toewijding aan innovatie en technologie met ons deelt." 

Paolo Ciabatti, directeur van Ducati Corse Sports voegt er het volgende aan toe: "We zijn verheugd om voor het tweede jaar op rij onze samenwerking met de Spaanse autofabrikant verder te zetten, deze keer met het nieuwe sportieve merk CUPRA. Onze twee piloten, Andrea Dovizioso en Jorge Lorenzo, zullen de visibiliteit van deze innovatieve en sportieve samenwerking als ambassadeurs van CUPRA blijven versterken, zowel op als naast het circuit." 

Het MotoGP-wereldkampioenschap ging op 18 maart van start onder een sterrenhemel in Qatar en eindigt op 18 november in Valencia. Gedurende dit seizoen telt de kalender 19 races, één meer dan vorig jaar met de komst van de Grote Prijs van Thailand in Buriram. De wedstrijden worden op 5 continenten en in 15 verschillende landen gereden. Wereldwijd komen elk seizoen ruim 2 miljoen toeschouwers naar de verschillende circuits om er de wedstrijden te beleven.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy