CUPRA, de nieuwe sponsor van Ducati en het Wereldkampioenschap MotoGP

CUPRA, de nieuwe sponsor van Ducati en het Wereldkampioenschap MotoGP

Het merk CUPRA blijft zich verder ontwikkelen. Het nieuwe sportieve merk wordt sponsor van het Ducati Team in het MotoGP-wereldkampioenschap. CUPRA neemt de fakkel over van SEAT, dat tot nu toe één van de sponsors van het Italiaanse team was. De piloten zijn de Spaanse drievoudig wereldkampioen Jorge Lorenzo en de huidige MotoGP-kampioen Andrea Dovizioso uit Italië.

CUPRA en het Ducati Team zullen in het kader van dit partnership het hele jaar door samenwerken. Het CUPRA-logo zal zichtbaar zijn op de motoren, de uitrusting van de piloten en de kledij van het team. Bovendien worden beide Ducati-piloten, Jorge Lorenzo en Andrea Dovizioso, ambassadeur van het Spaanse merk en zullen ze zich met plezier verplaatsen in hun Leon CUPRA.

Antonino Labate, CUPRA's directeur voor strategie, business development en operations, ziet het als volgt: "We zijn zeer enthousiast om deel uit te maken van dit team dat onze passie voor competitie deelt. Door deze samenwerking met Ducati zal de sfeer en de visie van CUPRA zichtbaar zijn in het MotoGP-wereldkampioenschap. Ducati is een merk dat waarden zoals design, passie, non-conformisme en een duidelijke toewijding aan innovatie en technologie met ons deelt." 

Paolo Ciabatti, directeur van Ducati Corse Sports voegt er het volgende aan toe: "We zijn verheugd om voor het tweede jaar op rij onze samenwerking met de Spaanse autofabrikant verder te zetten, deze keer met het nieuwe sportieve merk CUPRA. Onze twee piloten, Andrea Dovizioso en Jorge Lorenzo, zullen de visibiliteit van deze innovatieve en sportieve samenwerking als ambassadeurs van CUPRA blijven versterken, zowel op als naast het circuit." 

Het MotoGP-wereldkampioenschap ging op 18 maart van start onder een sterrenhemel in Qatar en eindigt op 18 november in Valencia. Gedurende dit seizoen telt de kalender 19 races, één meer dan vorig jaar met de komst van de Grote Prijs van Thailand in Buriram. De wedstrijden worden op 5 continenten en in 15 verschillende landen gereden. Wereldwijd komen elk seizoen ruim 2 miljoen toeschouwers naar de verschillende circuits om er de wedstrijden te beleven.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy