Bedenk de naam van de nieuwe SEAT SUV

#SEATseekingName

SEAT lanceert een zoektocht naar de naam van zijn toekomstige SUV met 7 plaatsen, de grote broer van de Ateca, die in 2018 op de markt komt. Vanaf vandaag kan iedereen zijn voorstellen indienen op de specifieke website. De weerhouden naam zal op 15 oktober officieel bekendgemaakt worden.

Sinds de aankondiging van een derde SUV in het SEAT-gamma heeft het merk al ontzettend veel suggesties en verzoeken ontvangen van Spaanse steden of gemeenten om de nieuwe wagen naar hen te vernoemen. Het enthousiasme was zo overweldigend dat SEAT heeft besloten om deze buitenkans met beide handen te grijpen en zijn fans de naam van het toekomstige model te laten bedenken. Een heuse primeur in de geschiedenis van het merk.

Iedereen die dat wil kan tot 22 juni zijn suggestie indienen op de daarvoor bestemde website: seat.com/seekingname. Wel zijn er enkele voorwaarden: de naam moet verwijzen naar een Spaanse plaatsnaam - om aan te sluiten bij de eerdere modellen uit het gamma, hij moet overeenstemmen met de waarden van het merk en de eigenschappen van het product, en hij moet in alle talen makkelijk uit te spreken zijn.

De experts van SEAT zullen een eerste selectie maken uit alle ingezonden voorstellen. Die namen worden getest op een aantal doelgroepen en doelmarkten om naar de reacties van het publiek te peilen en vervolgens drie finalisten over te houden. Die worden op 12 september bekendgemaakt op het Salon van Frankfurt.

In de daaropvolgende fase zal het grote publiek van 12 tot 25 september kunnen stemmen op zijn favoriete naam. De modelnaam die de meeste stemmen verzamelt, zal op 15 oktober officieel bekendgemaakt worden.

Sinds de lancering van de Ronda in 1982 vond SEAT voor zijn modelnamen al inspiratie bij 13 Spaanse steden: Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, Ateca en binnenkort ook Arona.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy