Bedenk de naam van de nieuwe SEAT SUV

#SEATseekingName

SEAT lanceert een zoektocht naar de naam van zijn toekomstige SUV met 7 plaatsen, de grote broer van de Ateca, die in 2018 op de markt komt. Vanaf vandaag kan iedereen zijn voorstellen indienen op de specifieke website. De weerhouden naam zal op 15 oktober officieel bekendgemaakt worden.

Sinds de aankondiging van een derde SUV in het SEAT-gamma heeft het merk al ontzettend veel suggesties en verzoeken ontvangen van Spaanse steden of gemeenten om de nieuwe wagen naar hen te vernoemen. Het enthousiasme was zo overweldigend dat SEAT heeft besloten om deze buitenkans met beide handen te grijpen en zijn fans de naam van het toekomstige model te laten bedenken. Een heuse primeur in de geschiedenis van het merk.

Iedereen die dat wil kan tot 22 juni zijn suggestie indienen op de daarvoor bestemde website: seat.com/seekingname. Wel zijn er enkele voorwaarden: de naam moet verwijzen naar een Spaanse plaatsnaam - om aan te sluiten bij de eerdere modellen uit het gamma, hij moet overeenstemmen met de waarden van het merk en de eigenschappen van het product, en hij moet in alle talen makkelijk uit te spreken zijn.

De experts van SEAT zullen een eerste selectie maken uit alle ingezonden voorstellen. Die namen worden getest op een aantal doelgroepen en doelmarkten om naar de reacties van het publiek te peilen en vervolgens drie finalisten over te houden. Die worden op 12 september bekendgemaakt op het Salon van Frankfurt.

In de daaropvolgende fase zal het grote publiek van 12 tot 25 september kunnen stemmen op zijn favoriete naam. De modelnaam die de meeste stemmen verzamelt, zal op 15 oktober officieel bekendgemaakt worden.

Sinds de lancering van de Ronda in 1982 vond SEAT voor zijn modelnamen al inspiratie bij 13 Spaanse steden: Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, Ateca en binnenkort ook Arona.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy