Bedenk de naam van de nieuwe SEAT SUV

#SEATseekingName

SEAT lanceert een zoektocht naar de naam van zijn toekomstige SUV met 7 plaatsen, de grote broer van de Ateca, die in 2018 op de markt komt. Vanaf vandaag kan iedereen zijn voorstellen indienen op de specifieke website. De weerhouden naam zal op 15 oktober officieel bekendgemaakt worden.

Sinds de aankondiging van een derde SUV in het SEAT-gamma heeft het merk al ontzettend veel suggesties en verzoeken ontvangen van Spaanse steden of gemeenten om de nieuwe wagen naar hen te vernoemen. Het enthousiasme was zo overweldigend dat SEAT heeft besloten om deze buitenkans met beide handen te grijpen en zijn fans de naam van het toekomstige model te laten bedenken. Een heuse primeur in de geschiedenis van het merk.

Iedereen die dat wil kan tot 22 juni zijn suggestie indienen op de daarvoor bestemde website: seat.com/seekingname. Wel zijn er enkele voorwaarden: de naam moet verwijzen naar een Spaanse plaatsnaam - om aan te sluiten bij de eerdere modellen uit het gamma, hij moet overeenstemmen met de waarden van het merk en de eigenschappen van het product, en hij moet in alle talen makkelijk uit te spreken zijn.

De experts van SEAT zullen een eerste selectie maken uit alle ingezonden voorstellen. Die namen worden getest op een aantal doelgroepen en doelmarkten om naar de reacties van het publiek te peilen en vervolgens drie finalisten over te houden. Die worden op 12 september bekendgemaakt op het Salon van Frankfurt.

In de daaropvolgende fase zal het grote publiek van 12 tot 25 september kunnen stemmen op zijn favoriete naam. De modelnaam die de meeste stemmen verzamelt, zal op 15 oktober officieel bekendgemaakt worden.

Sinds de lancering van de Ronda in 1982 vond SEAT voor zijn modelnamen al inspiratie bij 13 Spaanse steden: Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, Ateca en binnenkort ook Arona.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy