Axel Andorff, nieuwe vicepresident R&D voor SEAT
- Hij vervangt Dr. Matthias Rabe, die de nieuwe technische ontwikkelingsafdeling van Volkswagen gaat leiden, nadat hij acht jaar lid was van het uitvoerend comité van SEAT
- De nieuwe vicepresident heeft bijna twintig jaar ervaring bij Daimler
- Hij zal SEAT voorbereiden op de toekomstige uitdagingen, met name op het vlak van connectiviteit, elektrificering en nieuwe mobiliteitsoplossingen
Axel Andorff werd aangesteld als nieuwe executive vicepresident onderzoek & ontwikkeling voor SEAT en neemt zijn functie op 1 maart op. Met bijna twintig jaar ervaring bij autobouwer Daimler zal de nieuwe vicepresident de innovatieprojecten van het bedrijf leiden, met name op het vlak van connectiviteit en elektrificatie, maar ook wat de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsvormen en oplossingen betreft.
Als vicepresident R&D bij SEAT zal Andorff rechtstreeks rapporteren SEAT-voorzitter Luca de Meo en zal hij ook zetelen in het uitvoerend comité. Hij volgt Dr. Matthias Rabe op, die de nieuwe technische ontwikkelingsafdeling van Volkswagen gaat leiden, nadat hij meer dan acht jaar voor het Spaanse merk werkte.
“Bij SEAT zullen we ons altijd de periode voor en na Matthias Rabe herinneren. Het productwerk dat hij heeft verricht, heeft ons gedurende verschillende jaren tot een van de snelst groeiende automerken van Europa gemaakt en heeft SEAT naar een ongekend niveau geleid. Alex Andorff, die ik van harte welkom heet, krijgt de opwindende doelstelling om de lopende toekomstprojecten te consolideren en innovatie te blijven promoten als basis voor de transformatie die we momenteel implementeren en die SEAT vandaag reeds voorbereidt op de toekomst”, bevestigde Luca de Meo.
De vicepresident R&D van SEAT is verantwoordelijk voor de designafdeling, waar alle SEAT-modellen het levenslicht zien, en voor het Technische Centrum van SEAT, de kennishub waar meer dan 1.000 ingenieurs de auto-innovaties en toekomstige mobiliteitsoplossingen van het merk uitwerken.
De 46-jarige Andorff studeerde af als ingenieur mechanica en economie aan de Universiteit van Kaiserslautern (Duitsland). Hij heeft zijn hele carrière bij Daimler gewerkt, waar hij in 2000 aan de slag ging. Tot februari van dit jaar was hij er vijf jaar verantwoordelijk voor de concepten van de elektrische en compacte modellen van Mercedes-Benz. Daarvoor had hij diverse functies in de afdelingen R&D en Aankoop van Mercedez-Benz. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de eerste generatie van de GLA, CLA en CLA Shooting Brake. Bovendien creëerde en leidde hij de aankoopafdeling van Daimler in China, waar hij het aankoopnetwerk van de onderneming oprichtte.