Axel Andorff, nieuwe vicepresident R&D voor SEAT

Axel Andorff, nieuwe vicepresident R&D voor SEAT

  • Hij vervangt Dr. Matthias Rabe, die de nieuwe technische ontwikkelingsafdeling van Volkswagen gaat leiden, nadat hij acht jaar lid was van het uitvoerend comité van SEAT
  • De nieuwe vicepresident heeft bijna twintig jaar ervaring bij Daimler
  • Hij zal SEAT voorbereiden op de toekomstige uitdagingen, met name op het vlak van connectiviteit, elektrificering en nieuwe mobiliteitsoplossingen
 

Axel Andorff werd aangesteld als nieuwe executive vicepresident onderzoek & ontwikkeling voor SEAT en neemt zijn functie op 1 maart op. Met bijna twintig jaar ervaring bij autobouwer Daimler zal de nieuwe vicepresident de innovatieprojecten van het bedrijf leiden, met name op het vlak van connectiviteit en elektrificatie, maar ook wat de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsvormen en  oplossingen betreft.

Als vicepresident R&D bij SEAT zal Andorff rechtstreeks rapporteren SEAT-voorzitter Luca de Meo en zal hij ook zetelen in het uitvoerend comité. Hij volgt Dr. Matthias Rabe op, die de nieuwe technische ontwikkelingsafdeling van Volkswagen gaat leiden, nadat hij meer dan acht jaar voor het Spaanse merk werkte.

“Bij SEAT zullen we ons altijd de periode voor en na Matthias Rabe herinneren. Het productwerk dat hij heeft verricht, heeft ons gedurende verschillende jaren tot een van de snelst groeiende automerken van Europa gemaakt en heeft SEAT naar een ongekend niveau geleid. Alex Andorff, die ik van harte welkom heet, krijgt de opwindende doelstelling om de lopende toekomstprojecten te consolideren en innovatie te blijven promoten als basis voor de transformatie die we momenteel implementeren en die SEAT vandaag reeds voorbereidt op de toekomst”, bevestigde Luca de Meo.

De vicepresident R&D van SEAT is verantwoordelijk voor de designafdeling, waar alle SEAT-modellen het levenslicht zien, en voor het Technische Centrum van SEAT, de kennishub waar meer dan 1.000 ingenieurs de auto-innovaties en toekomstige mobiliteitsoplossingen van het merk uitwerken.

De 46-jarige Andorff studeerde af als ingenieur mechanica en economie aan de Universiteit van Kaiserslautern (Duitsland). Hij heeft zijn hele carrière bij Daimler gewerkt, waar hij in 2000 aan de slag ging. Tot februari van dit jaar was hij er vijf jaar verantwoordelijk voor de concepten van de elektrische en compacte modellen van Mercedes-Benz. Daarvoor had hij diverse functies in de afdelingen R&D en Aankoop van Mercedez-Benz. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de eerste generatie van de GLA, CLA en CLA Shooting Brake. Bovendien creëerde en leidde hij de aankoopafdeling van Daimler in China, waar hij het aankoopnetwerk van de onderneming oprichtte.

 
Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy