AutoRevista benoemt Luca de Meo tot ‘Executive of the Year’

SEAT-voorzitter Luca de Meo werd door AutoRevista, hét toonaangevende vakblad voor de automobielindustrie in Spanje, uitgeroepen tot ‘Executive of the Year’ in de categorie ‘Autoconstructeur’. De prijs werd uitgereikt tijdens de 27e editie van de door het tijdschrift AutoRevista georganiseerde Executive of the Year Awards in Madrid. Na de prijzen voor CEO en Alumnus van het jaar te hebben ontvangen van respectievelijk Automotive News Europe en de Bocconi-universiteit, is dit een nieuwe erkenning voor Luca de Meo’s leiderschap over SEAT.

Zoals benadrukt door AutoRevista, beantwoordt de toekenning van de prijs aan Luca de Meo aan “een prachtig moment dat onderbouwd wordt door het behalen van de beste resultaten in de geschiedenis van SEAT. Met Luca de Meo aan het stuur heeft Martorell een nieuwe generatie van de Ibiza gelanceerd, die nu wordt vergezeld door de Arona, terwijl ze zich voorbereiden voor de komst van de Audi A1 in 2018.”

AutoRevista benadrukte ook dat “SEAT voorbij het Iberisch schiereiland het project van de Volkswagen-groep in Algerije leidt en vervolgens de productie voorziet van het grootste voertuig in zijn gamma, dat volgend jaar in Wolfsburg wordt geproduceerd. Luca de Meo weet het maximum uit SEAT te halen, zowel qua assortiment als qua industriële aspecten.” Het blad concludeerde door te stellen dat "de versterking van het SEAT-merkimago, zijn volledige afstemming op de meest geavanceerde markttrends en zijn herpositionering binnen de Volkswagen-groep deze erkenning ondersteunen.”

In zijn dankwoord benadrukte Luca de Meo dat “het een eer is om deze prijs van AutoRevista, één van de meest relevante bladen voor de sector in Spanje, en zijn lezers, professionals verbonden met de automobielindustrie, te mogen ontvangen.” Daaraan voegde de SEAT-voorzitter toe dat deze erkenning "het resultaat is van het werk dat wordt uitgevoerd door het geheel van professionals die SEAT vormen, en van het succes van ieder project dat de afgelopen jaren werd ontwikkeld. Zij zijn de echte protagonisten van het moment, en ik ben gewoon het publieke gezicht.”

Het in 1959 opgerichte AutoRevista staat bekend om zijn gedetailleerde analyse van de sector en diepte-interviews en wordt zowel in het Spaans als in het Engels gepubliceerd. AutoRevista reikt de Executive of the Year Awards al sinds 1991 uit en wordt beschouwd als één van de meest relevante vakbladen in de Spaanse automobielindustrie.

Een gestaag groeiende carrière

Luca de Meo heeft meer dan 25 jaar ervaring in de automobielsector. Na zijn carrière in 1992 te zijn gestart bij Renault en vervolgens Toyota Europe en de Fiat-groep, waar hij aan het hoofd van de merken Lancia, Fiat, Alfa Romeo en Abarth stond, sloot hij zich in 2009 aan bij de Volkswagen-groep als marketingdirecteur van zowel het merk, als de groep. Vanaf 2012 was hij lid van de raad van bestuur voor verkoop en marketing bij AUDI AG, tot hij in 2015 werd benoemd tot voorzitter van SEAT. Hij is tevens lid van de toezichtsraad van Ducati en voorzitter van SEAT Metropolis:Lab Barcelona.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy