Wayne Griffiths, new Chairman of the Board of Directors of CUPRA

Wayne Griffiths, new Chairman of the Board of Directors of CUPRA

The CUPRA Tribe continues to grow

  • The current CEO is now also the brand’s senior executive
  • CUPRA expands its team in order to achieve a turnover of one billion euros

Wayne Griffiths (Dukinfield, United Kingdom, 1966) has been appointed Chairman of the Board of Directors of CUPRA. Griffiths thus adds this new responsibility to his position as SEAT Executive Vice-President for Sales and Marketing and CUPRA Chief Executive Officer. 

The Board of Directors of CUPRA is completed with Carsten Isensee, acting SEAT President and SEAT Executive Vice-President for Finance and IT; Axel Andorff, SEAT Executive Vice-President for Research and Development and Luis Comas, SEAT Vice-President for Legal Affairs and Governance.

Griffiths is now heading into this new phase as the brand’s top executive following the inauguration of its new corporate headquarters, the CUPRA Garage, and the announcement of a product offensive with the aim of reaching one billion euros in turnover when the full range is available.

 

A successful career in the Volkswagen Group

Griffiths’ career has been closely linked to the Volkswagen Group, starting in 1989 at Audi AG in Ingolstadt. After working for SEAT for two years (1991-1993), he returned to the German brand, where he held several senior positions in the new sales division in various markets. In 2016 he was appointed SEAT Vice-President for Sales and Marketing and in January 2019 he took up the position of CUPRA CEO. 

 

The CUPRA Tribe keeps growing

For this new stage for the brand, Griffiths has expanded the CUPRA management team. In addition to Antonino Labate, director of Strategy, Business Development and Operations, and Jaime Puig, director of CUPRA Racing, the team has been joined by Marta Almuni, the brand's new Chief Technical Officer.

In addition, CUPRA will also have new incorporations with Antonio Vidal Tost as Head of Sales; Carlos Galindo, Head of Product; and Ignacio Prieto, Head of Marketing. Khaled Soussi will now occupy the position of Head of Dealer Network Development and Customer Experience. Xavier Serra, Head of Technical Development of CUPRA Racing, completes the team.

Francesca Sangalli, Head of Color & Trim Concept & Strategy, will collaborate on the brand's projects along with the rest of the Design team, led by Alejandro Mesonero-Romanos.

With the inauguration of its new facilities, CUPRA has enough space to accommodate up to 200 professionals. In addition to opening the doors of the CUPRA Garage, a 2,400 square meter eco-efficient building whose design evokes a racing paddock, the brand is also renovating its racing car workshop, the CUPRA Racing Factory, which served as the backdrop for the premiere of the CUPRA Leon.

Contacteer ons
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy