JAC Volkswagen start bouw nieuw R&D-centrum in China

JAC Volkswagen start bouw nieuw R&D-centrum in China

  • Het R&D-centrum in Hefei zal focussen op essentiële domeinen zoals elektrificatie, connectiviteit en autonoom rijden
  • Dankzij de sterke steun van de aandeelhouders, waaronder SEAT, schakelt JAC Volkswagen een versnelling hoger in zijn door innovatie gedreven toekomstgerichte strategie voor duurzame mobiliteit
  • Li Ming, voorzitter van JAC Volkswagen, wees erop dat de eerste spadesteek voor het R&D-centrum een mijlpaal is voor het bedrijf
2.7.0.0

JAC Volkswagen Automotive Co., Ltd. stak ceremonieel de eerste spade in de grond voor het New Energy Passenger Vehicle Project R&D-centrum in Hefei, in de provincie Anhui. De ceremonie volgde twee weken na de ondertekening van een strategisch samenwerkingsverband door Volkswagen Groep China, JAC en SEAT in aanwezigheid van de Chinese president Xi Jinping en de Spaanse premier Pedro Sánchez.

De secretaris van het gemeentelijk comité van Hefei, Song Guoquan, de voorzitter en CEO van Volkswagen Group China, Prof. Dr. Jochem Heizmann, de voorzitter van JAC, An Jin, de vicevoorzitter voor productie en logistiek van SEAT, Dr. Christian Vollmer, en de vicevoorzitter voor R&D van SEAT, Dr. Matthias Rabe, lokale vertegenwoordigers van de overheid en directieleden van de aandeelhouders van JAC Volkswagen namen deel aan de historische ceremoniële eerste spadesteek samen met investeerders en werknemersvertegenwoordigers.

“Deze eerste spadesteek voor het R&D-centrum is een nieuw hoogtepunt in de geschiedenis van JAC Volkswagen", verklaarde de voorzitter van JAC Volkswagen, Li Ming. “Elektrificatie en het slimmer maken van auto's zijn de belangrijkste elementen van de transformatie die momenteel plaatsvindt in de auto-industrie. Met de sterke steun van de aandeelhouders en alle sectoren grijpt de onderneming de kans om de innovatiegedreven ontwikkeling van haar nieuwe energievoertuigen te versnellen en verdere stappen te zetten naar de toekomst van duurzame mobiliteit."

Het R&D-centrum, gelegen in de Hefei Economic and Technology Development Zone, zal focussen op essentiële domeinen zoals elektrificatie, connectiviteit en autonoom rijden. Alle partijen zullen hun investeringen, knowhow en technologische expertise inzetten om ervoor te zorgen dat het R&D-centrum zijn doelstellingen bereikt. Dit project is een indicator van de vooruitgang die JAC Volkswagen boekt met zijn offensief op het gebied van batterijaangedreven elektrische voertuigen en is een belangrijke stap in de richting van de volgende ontwikkelingsfase.

Dr. Christian Vollmer, vicevoorzitter voor productie en logistiek van SEAT en lid van de Raad van Toezicht van JAC Volkswagen, verklaarde: "Bij SEAT zijn we er erg trots op dat we binnen de Volkswagen Group het toonaangevende merk zijn in de joint venture JAC Volkswagen. China is de grootste markt ter wereld voor elektrische voertuigen en SEAT wil samen met onze partners bijdragen aan een steeds duurzamere mobiliteit."

Elektrische mobiliteit vormt samen met digitalisering, connectiviteit en autonoom rijden de toekomst van de mobiliteitssector. China werpt zich op als een belangrijke motor van die transformatie. De bouw van het R&D-centrum kadert niet alleen binnen de overeenkomsten die op 9 juli en 28 november van dit jaar werden ondertekend, maar is ook een belangrijke hoeksteen voor de ontwikkeling van JAC Volkswagen in de sector van de nieuwe energievoertuigen in China.

Peter Wyhinny, eerste vicevoorzitter van JAC Volkswagen zei: "Ik ben erg trots en enthousiast dat ik getuige mag zijn van dit historische moment. Met de snelle ontwikkeling van de elektrische-auto-industrie maakt JAC Volkswagen, als eerste joint venture die zich op deze voertuigen richt in China, optimaal gebruik van de middelen van zijn aandeelhouders om aan de behoeften van Chinese klanten te voldoen en een duurzame mobiliteit te ontwikkelen met nieuwe technologie."

Dit maakt deel uit van de inspanningen van Volkswagen Group China en zijn joint ventures in het domein van de e-mobiliteit, die in de komende twee jaar 30 modellen op nieuwe energiebronnen zullen lanceren, waarvan de helft in China zal worden geproduceerd. De groep streeft ernaar om in 2020 ongeveer 400.000 nieuwe energievoertuigen te leveren in China en bereidt zich voor op de levering van ongeveer 1,5 miljoen van deze voertuigen in 2025.

 

2.7.0.0

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy