SEAT zet eerste stap binnen micromobiliteitsstrategie met nieuwe eXS KickScooter

SEAT zet eerste stap binnen micromobiliteitsstrategie met nieuwe eXS KickScooter

Steden blijven alsmaar groeien waardoor efficiënte mobiliteit een van de grootste uitdagingen is geworden waar instellingen en autobouwers mee worden geconfronteerd.

Files, het gebrek aan parkeerplaatsen en uitstootvrije zones in stadscentra zijn maar een paar van de uitdagingen waar bestuurders dagelijks rekening mee moeten houden. Voeg daaraan toe dat het aantal Europeanen jonger dan 30 dat van plan is een auto te kopen met 20% is gedaald en het mag duidelijk zijn dat er een verschuiving plaatsvindt in de transportnoden.

De nieuwe SEAT eXS powered by Segway is een perfecte micromobiliteitsoplossing voor gebruikers die zich op een efficiënte en duurzame manier in de stad willen verplaatsen. De SEAT eXS maakte zijn publiek debuut tijdens het Smart City Expo World Congress dat plaatsvond in Barcelona en waar bezoekers de exclusieve kans kregen om hem te testen.

 

SEAT, geëngageerd voor elektrische stadsmobiliteit

De doelstelling van het merk om zijn product- en dienstenportfolio op te bouwen rond nieuwe oplossingen voor de stedelijke mobiliteit, maakt deel uit van de Easy Mobility-strategie van SEAT.

“Wij willen van SEAT een referentie maken op het vlak van micromobiliteit. Vanuit dit oogpunt is het onze doelstelling om ervoor te zorgen dat iedereen die in een stedelijke omgeving leeft, vertrouwd raakt met de opties die SEAT aanreikt om zich in de stad betaalbaar, duurzaam, flexibel en aangenaam te verplaatsen”, zegt Lucas Casasnovas, directeur productmarketing voor SEAT.

 

SEAT en Segway: toonaangevend inzake stadsmobiliteit

SEAT heeft een strategische overeenkomst gesloten met Segway, een van ‘s werelds meest toonaangevende bedrijven op het vlak van elektrische mobiliteit. Segway is uitgegroeid tot een wereldwijde referentie in het aanbieden van veilige en milieuvriendelijke elektrische micromobiliteitsoplossingen. Het hoogtechnologische, efficiënte en duurzame karakter van de producten van het merk waren sleutelfactoren voor de implementatie van het partnership. Na de overname in 2015 door de roboticastart-up Ninebot heeft Segway verschillende micromobiliteitsoplossingen voor de particuliere klant gelanceerd.

De nieuwe SEAT eXS werd exclusief ontworpen door SEAT voor zijn klanten en pakt uit met de toonaangevende elektrische technologie van Segway die in het platform van de Segway ES2 werd geïntegreerd.

Met deze oplossing kunnen gebruikers de resterende afstand van eender welke rit makkelijk overbruggen en hebben ze zelfs toegang tot plaatsen die moeilijk bereikbaar zijn met de auto. Dankzij zijn grote 8-duimswielen laat de eXS zich erg makkelijk besturen en de ophanging voor en achter staat garant voor een comfortabel rijgedrag. De combinatie van batterij en motor helpt de eXS aan een topsnelheid van 25 km/u.

Verder is hij voorzien van ledverlichting voor en achter, personaliseerbare sfeerverlichting, een lcd-display, snelheidsregelaar en een antidiefstalsysteem. Er kan ook een extra batterij worden aangekoppeld voor een ruimer rijbereik. Afhankelijk van de omstandigheden kan dit zelfs oplopen tot 45 km.

De nieuwe eXS wordt begin 2019 in de Belgische SEAT-showrooms verwacht.

Daarnaast maakt SEAT in Spanje werk van een speciale introductiepromotie voor de elektrische eXS KickScooter waarbij de bijna 15.000 Spaanse SEAT-werknemers hem op de laatste vrijdag van november, op Black Friday, kunnen aanschaffen.

 

SEAT wil proefprojecten in steden

Het is SEAT’s bedoeling om permanent in wisselwerking te staan met instellingen en stadsbesturen die willen bijdragen tot een betere mobiliteit in de toekomst. De eXS is het eerste SEAT-product dat specifiek werd ontworpen om de stadsmobiliteit te verbeteren en vertaalt de ambitie van het merk om uit te groeien tot een belangrijke speler binnen de sector.

Om die doelstelling waar te maken kijkt SEAT momenteel uit naar Spaanse steden waar het een publiek proefproject rond SEAT eXS-deelvloten kan implementeren. Een recent opgericht, onafhankelijk bedrijf van de SEAT-groep, XMOBA, zal verantwoordelijk zijn voor de testfases waarin wordt nagegaan in welke mate de eXS kan bijdragen tot de mobiliteit in stadscentra.

Daarnaast heeft SEAT al een planning klaar om proefprojecten met de eXS op te starten binnen het merk zelf, zoals een eXS-deelprogramma voor werknemers om zich op de site van de fabriek in Martorell te verplaatsen.

Autodelen via SEAT Metropolis:Lab Barcelona dat aan de Barcelona Pier 01 een vloot van 10 eMii-prototypes ter beschikking heeft en de overname van Respiro, de vooruitstrevende Spaanse start-up die auto’s per uur verhuurt, zijn twee voorbeelden van andere mobiliteitsprojecten waar het merk momenteel aan werkt.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen. In 2017 boekte SEAT een bedrijfswinst na belastingen van 281 miljoen euro en verkocht het merk wereldwijd 470.000 wagens.

De SEAT-groep stelt meer dan 14.700 personen te werk in zijn drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de succesvolle Ibiza, Leon en Arona worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.


D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.  

Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy