SEAT wint de Healthy Company-award voor zijn inzet voor de gezondheid van zijn werknemers

SEAT heeft in de categorie ‘grote ondernemingen’ de Healthy Company-award gewonnen voor zijn inzet voor de gezondheid en het welzijn van zijn medewerkers. De 4e editie van deze uitreikingen, waarin de inspanningen worden erkend van ondernemingen waarvan het managementbeleid een engagement voor het welzijn van hun personeel omvat, legde bijzondere nadruk op het strategisch plan van de onderneming om het lichamelijk welzijn en de veiligheid op de werkvloer te verbeteren.

Een panel van deskundigen uit ondernemingen rond menselijk kapitaal benadrukte SEAT’s maatregelen op hoog niveau om de gezondheid van zijn werknemers te waarborgen. Ze waren vooral onder de indruk van de jaarlijkse medische onderzoeken voor het hele personeelsbestand, met specifiek aangepaste onderzoeken voor iedere job, en van de oprichting van CARS (gezondheids- en revalidatiecentrum), baanbrekende faciliteiten in de gezondheidszorg alsook preventieve en revalidatiegeneeskunde voor de meer dan 14.500 werknemers van de onderneming.

Toen dr. Carlos Batalla, hoofd van de medische diensten bij de SEAT-groep, de onderscheiding in ontvangst nam, benadrukte hij dat “deze award het werk erkent dat we al geruime tijd bij SEAT uitvoeren in het belang van de gezondheid, de veiligheid en het welzijn van onze werknemers, en dat heeft geresulteerd in projecten zoals CARS en de oprichting van het Healthy Company Scientific Committee.”

De weg naar een ‘gezonde onderneming’

Naast het feit dat SEAT de eerste onderneming in de automobielsector is die het AENOR Healthy Company-certificaat wordt toegekend, heeft de constructeur dit jaar met een investering van 3,3 miljoen euro CARS gelanceerd. CARS is een baanbrekend centrum in geavanceerde geneeskunde, gelegen in het hart van de onderneming in Martorell. Het wordt bemand door een team van 25 deskundigen uit de gezondheidszorg en biedt diensten aan zoals gynaecologische onderzoeken voor de meer dan 3.000 vrouwelijke werknemers van de onderneming, traumatologie, cardiologie, fitnessactiviteiten en geestelijke gezondheidsprogramma’s.

 Verder werd dit jaar het Healthy Company Scientific Committee van SEAT opgericht met gerenommeerde professionals zoals dr. Stefanos Kales, een professor aan de universiteit van Harvard, en dr. Bonaventura Clotet, wereldwijd erkend op het gebied van AIDS-onderzoek. Dit comité doet onderzoek naar voeding, geestelijke gezondheid en het menselijk microbioom, gericht op het behalen van resultaten en het verspreiden van concrete maatregelen die SEAT's bijdrage tot een gezondere samenleving verbeteren.

Na de prijsuitreiking nam SEAT deel aan een rondetafelgesprek om de belangrijkste factoren achter het succes van zijn strategisch model voor een gezonde onderneming uit te leggen.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2018 liet SEAT een nettowinst van 294 miljoen euro optekenen, verkocht het 517.600 auto’s en haalde het een recordomzet van bijna 10 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en, binnenkort, de Mii electric in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy