SEAT versterkt groei in Algerije met de assemblage van de Ateca

SEAT versterkt groei in Algerije met de assemblage van de Ateca

SEAT gaat een stap verder in het versterken van zijn aanwezigheid op Algerijnse bodem. De autobouwer is er immers begonnen met de assemblage van de Ateca in de mutimerkenfabriek van de Volkswagen-groep en SOVAC, de Algerijnse invoerder voor de groep. De fabriek ligt in Relizane, 280 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Algiers. De Ateca is vanaf deze week beschikbaar bij de Algerijnse SEAT-concessies.

 

Met de compacte SUV worden er nu vier SEAT-modellen (Ibiza, Arona, Leon en Ateca) geassembleerd in dit Noord-Afrikaanse land. Ze zijn exclusief bestemd voor de Algerijnse markt. Bovendien werd recent de assemblage van de Leon CUPRA opgestart in Relizane. Het is de krachtigste auto die op Algerijnse bodem van de band rolt. Het meer uitgebreide modellenpalet heeft de SEAT-verkoop van januari tot oktober helpen verviervoudigen tot een totaal van 16.800 voertuigen.

Sinds de opening van de Relizane-fabriek werden er al 60.000 auto’s geassembleerd, waaronder 28.000 van het merk SEAT. Momenteel worden in de Algerijnse fabriek verschillende modellen geassembleerd. Voor SEAT zijn dat de Ibiza, Arona, Leon en Ateca, voor ŠKODA de Octavia en Rapid en voor Volkswagen de Polo, Golf, Tiguan en Passat net als de Volkswagen Caddy.

SEAT’s vicevoorzitter voor productie en logistiek Dr. Christain Vollmer onderschreef “de buitengewone capaciteit van de Relizane-fabriek om voertuigen van verschillende merken uit de Volkswagen-groep te assembleren. Momenteel worden er elf modellen geassembleerd, waaronder vier van SEAT-makelij: Ibiza, Arona, Leon en Ateca. Wij dragen de grote verantwoordelijkheid om de groei van de Volkswagen-groep in Noord-Afrika te leiden en tegelijkertijd vormen we een duidelijk voorbeeld van de globaliseringstrategie die we hebben ondernomen. Om op internationale schaal te groeien, moet SEAT kunnen bogen op een wereldwijd productienetwerk.”

 

Noord-Afrika als strategische regio voor de uitbreiding van SEAT

In juni van dit jaar werd SEAT aangeduid als voortrekker van de groei van de Volkswagen-groep in Noord-Afrika. Die beslissing kadert binnen de strategie van het merk om zijn structuur te decentraliseren om zo sneller en efficiënter op de markt te kunnen inspelen. Het is SEAT’s opdracht om de groepsstrategie en de on-site merken ter plaatse te coördineren. SEAT zal ook op zoek gaan naar synergieën en partnerships met andere bedrijven versterken.

Daarom zullen de mensen aan het roer bij SEAT onder leiding van vicevoorzitter voor productie Dr. Christian Vollmer en vicevoorzitter voor aankoop Klaus Ziegler, de verschillende landen in de regio een bezoek brengen om nieuwe zakelijke opportuniteiten te verkennen. Klaus Ziegler: “Noord-Afrika is een erg aantrekkelijke regio voor SEAT en de Volkswagen-groep omwille van de synergieën die kunnen wordt opgebouwd met onze productiecentra op het Iberische schiereiland en met het netwerk van toeleveranciers in het algemeen. Daarom willen wij graag bijdragen tot de uitbouw van nieuwe toeleveranciers in de regio en in het bijzonder in Algerije, om zo de industriële impact van het land te ruggensteunen.”

Noord-Afrika is een van de belangrijkste regio’s in de wereldwijde strategie van SEAT. Het merk wil zijn aanwezigheid buiten Europa versterken en in die strategie speelt Algerije een essentiële rol. Algerije is een van de markten waar SEAT, dat ook in andere landen in de regio nadrukkelijk aanwezig is, de hoogste verkoopvolumes behaalt.

 
Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy