SEAT presenteert al zijn nieuwigheden in de Franse hoofdstad

SEAT presenteert al zijn nieuwigheden in de Franse hoofdstad

SEAT trekt naar Parijs met al zijn recentste nieuwigheden. Tegelijk met het autosalon dat vandaag in de Franse hoofdstad zijn deuren voor het publiek opent, lanceert SEAT twee pop-upwinkels om zijn nieuwe modellen met de Parijse straten te laten kennismaken en ze dichter bij de fans van het merk te brengen.

 

Vanaf vandaag prijkt de SEAT Arona in een pop-upwinkel in het symbolische Saint-Lazare. Daar kunnen Parijzenaars een testrit met de wagen maken en die tot in de kleinste details ontdekken. Vanaf zaterdag krijgt ook het merk CUPRA zijn eigen pop-upstekje in het iconische Le BHV Marais, zowat de hipste buurt van de stad, en dit wordt vast en zeker een brandpunt van unieke verfijning en gepersonaliseerde topkwaliteit. In deze pop-up komen ook producten en limited editions van een unieke, nieuwe lijn van accessoires aan bod die het resultaat zijn van de samenwerking tussen CUPRA en andere prestigieuze merken zoals Fabike, L.G.R en Trakatan.

Luca de Meo, CEO van SEAT, stelde dat “Parijs het perfecte decor is om onze nieuwste modellen, zoals de Tarraco en de Arona TGI, aan het publiek voor te stellen. Tot 2020 zullen we om de zes maanden een nieuwe wagen op de markt brengen. Dat is een flinke uitdaging voor het bedrijf, maar tegelijk de ideale gelegenheid om het potentieel van SEAT te tonen. We willen nóg dichter bij de mensen staan en daarom brengen we onze wagens naar hun natuurlijke omgeving, de straten van een stad.”

Als onderdeel van de activiteiten in het kader van het Autosalon van Parijs, dat loopt tot 14 oktober, heeft SEAT ook een eigen testritsite in het Green Center op Place de la Concorde, waar de Leon en de Ibiza met aandrijving op gecomprimeerd aardgas (cng) uitgeprobeerd kunnen worden. Daar wordt ook de nieuwe Arona TGI voor het eerst tentoongesteld. Dit is de eerste SUV ter wereld op cng en het vierde SEAT-model dat op deze energiezuinige, groene brandstof rijdt die voor minder uitstoot zorgt. Met de komst van de Arona TGI heeft SEAT nu het meest uitgebreide assortiment aardgaswagens van alle Europese merken op de markt.

Tot slot nam het merk op zondag 30 september voor de viering van het 120-jarige bestaan van het Autosalon van Parijs met de legendarische SEAT 600 deel aan een optocht op Place de la Concorde.

 

SUV-offensief doorgetrokken tot op Autosalon van Parijs

Bezoekers aan het Autosalon van Parijs, dat vandaag opengaat, krijgen voor de allereerste keer de volledige reeks SUV-modellen van SEAT te zien: de Arona, de Ateca en de nieuwe Tarraco. Tijdens deze editie kunnen op de SEAT-stand alle mogelijkheden van de pas uitgebrachte Tarraco verkend worden. Onder de slogan ‘Waarom niet meteen?’ leren bezoekers de wagen kennen en beleven ze een spectaculaire ervaring in een interactieve kamer met reflecterende muren die hen meevoert naar het hart van het Tarraco-universum. Dit model zal nieuwe klanten aantrekken, het imago van het merk een boost geven en een positieve invloed hebben op de financiële resultaten van het bedrijf. De SEAT-stand op het Autosalon van Parijs is ook uitgerust met grote schermen, waarop bezoekers zelf modellen zoals de Ibiza, Arona, Leon, Ateca of Tarraco kunnen configureren.

 

SEAT Tarraco, het nieuwe vlaggenschip van het merk

Met deze nieuwe SUV treedt SEAT toe tot de categorie van terreinwagens met zeven zitplaatsen. De Tarraco, die op 18 september jl. werd voorgesteld in de Spaanse stad Tarragona, toont welke richting het bedrijf in de toekomst op designvlak met zijn wagens zal inslaan. Als koploper van het SUV-gamma van SEAT combineert de Tarraco moeiteloos design met functionaliteit, sportiviteit met comfort, betaalbaarheid met kwaliteit en technologie met gevoel. Bij alle motoren wordt uitgepakt met rechtstreekse inspuiting, turbocompressor en start-stoptechnologie, goed voor vermogens van 150 en 190 pk.

 

SEAT Arona TGI, de eerste SUV op aardgas op de markt

De Arona is de eerste wagen in de SUV-reeks van SEAT die uitgerust is met aandrijving op gecomprimeerd aardgas, een duurzaam alternatief voor benzine en diesel. De Arona TGI werd ontworpen, is ontwikkeld en wordt gemaakt in de hoofdvestiging van SEAT in Martorell. Dit model is een volgende stap in het ontwikkelingsprogramma van SEAT dankzij zijn groene aandrijving, die leidt tot een lagere belasting van het milieu en meer kostenbesparing voor bestuurders. De nieuwe driecilinder Arona TGI is uitgerust met een 12-kleppenmotor en een manuele zesversnellingsbak, goed voor een rijbereik van 400 km op aardgas en 160 km op benzine.

 

CUPRA Ateca, een nieuw merk is geboren

De sportieve, nieuwe SUV is het speerpunt van het nieuwe merk CUPRA en onderscheidt zich door een buitengewoon evenwicht tussen sportief rijplezier en alledaags gebruiksgemak. Naast zijn sportieve design, zijn unieke stijl en zijn persoonlijkheid pakt de CUPRA Ateca uit met een indrukwekkend scala aan technologische snufjes, waardoor hij op één lijn komt te staan met wagens uit de topklasse. Hij is uitgerust met een viercilinder 2.0 TSI-motor die 300 pk vermogen levert en een automatische DSG 7-versnellingsbak met dubbele koppeling.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy