SEAT maakt Tarraco pikanter met introductie van sportievere FR-versie

SEAT maakt Tarraco pikanter met introductie van sportievere FR-versie

[PERSDOSSIER TARRACO FR]

  • SEAT Tarraco FR-versie vergroot sportiviteit van het model met exclusieve look voor interieur en koetswerk
  • Sportieve chassisafstelling verandert het ophangingscomfort en het rijgedrag en geeft zo een meer dynamisch karakter
  • Gemoderniseerd 9,2-duims infotainmentsysteem brengt nieuwe functionaliteit naar het model en een verhoogd peil van connectiviteit en interactie
  • De SEAT Tarraco geniet nu nieuwe geavanceerde rijhulp- en comfortsystemen
  • Gamma van benzine- (TSI) en dieselmotoren (TDI) vormt evenwicht tussen prestaties en efficiëntie, terwijl plug-inhybridetechnologie een nieuwe dimensie toevoegt

SEAT maakt zijn grootste SUV nog aantrekkelijker met de introductie van de Tarraco FR, die een exclusieve look voor het koetswerk en het interieur met zich meebrengt samen met een specifieke onderstelafstemming en motoren die prestaties en efficiëntie bieden met de sportieve toets waar klanten naar op zoek zijn.

De introductie van de SEAT Tarraco FR biedt nog meer. Hij bouwt verder op zijn reeds stevige positie in de markt maar voegt nog een nieuwe dimensie toe aan de grote SUV.

De SEAT Tarraco FR injecteert sportievere dynamiek in het gamma door een krachtiger en meer exclusieve designtaal voor het koetswerk, van zodra de bestuurder op zijn stoel gaat zitten en het stuurwiel vastneemt tot het kloppende hart van de wagen – zijn motorassortiment – en het onderstel dat is afgestemd op een meer betrokken rijervaring.

Het FR-logo maakt een belangrijk onderdeel uit van het aanbod van SEAT. Het staat voor een ander karakter dan de overige modellen in het gamma en helpt het merk om zijn positie op de markt op te bouwen.

Klanten staan te popelen om de FR-versies te kopen en hebben op de SEAT Tarraco FR gewacht, die een sterk deel zal vormen van de positionering van de grote SUV op de markt, die trouwens instaat voor een groot aandeel in de wagens die van de band rollen in de fabriek in Wolfsburg.

 

Hoofdeigenschappen

EXCLUSIEF FR-DESIGN

De SEAT Tarraco FR voegt een sportiever, uniek design toe aan de grootste SUV van het merk: zijn exclusieve designtaal voor koetswerk en interieur verlenen hem een in het oog springende esthetiek. De SEAT Tarraco integreert een reeks uiterlijke toevoegingen, waaronder een specifieke grille vooraan in Cosmo Grey met FR-logo, een exclusieve achterdiffuser, een sportieve achterspoiler en voertuigbrede ledlichten achteraan.

AANDRIJFLIJNEN DIE BIJ ZIJN KARAKTER PASSEN

De SEAT Tarraco FR gebruikt een gamma van geoptimaliseerde aandrijflijnen, zowel op benzine (TSI) als op diesel (TDI), die een verminderde milieu-impact dankzij een geringe uitstoot rijmen met de prestaties die het FR-logo vereist. Begin 2021 brengt de grote SUV ook plug-inhybridetechnologie naar het segment, waarbij een verbrandingsmotor en elektrificatie samenwerken voor een opwindende rijervaring.

EEN CHASSIS SPECIFIEK ONTWIKKELD VOOR HET DYNAMISCHE KARAKTER

De sportieve chassisafstelling van de grote SUV in de adaptieve onderstelregeling (DCC) is specifiek afgestemd op een betrokken rijbeleving, en in combinatie met de directe besturing en vierwielaandrijving 4Drive geeft dit de grote SUV een sterk karakter.

VOLLEDIG GECONNECTEERD MET HET DIGITALE LEVEN

De SEAT Tarraco FR is volledig geconnecteerd met behulp van Full Link (met draadloze toegang voor zowel Android Auto als CarPlay) en biedt ook connectiviteit buiten de wagen met SEAT CONNECT. Daarnaast laat de spraakbediening gebruikers in natuurlijke taal communiceren met het nieuwe 9,2-duimse infotainmentsysteem.

VEILIGHEID EN COMFORT IN ZIJN HART

Met Predictive Adaptive Cruise Control*, Pre-Crash Assist, Emergency Assist, Travel Assist, Side Assist en Exit Assist, en Rollover Assist biedt de SEAT Tarraco de meest geavanceerde rijhulpsystemen voor optimale bescherming, maar hij voegt ook een resem comfortfuncties toe zoals Trailer Assist.

(*Predictive ACC zal beschikbaar worden vanaf november 2020.)

SE20-75N - Tarraco 2020 (15p).pdf 2 MB SE20-75N - Tarraco 2020.docx 61 KB
Dirk Steyvers PR & Content Manager SEAT & CUPRA, s.a. D'Ieteren n.v.
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy