SEAT Live Store: de eerste virtuele showroom

SEAT Live Store: de eerste virtuele showroom

  • Het merk biedt zijn klanten voor de eerste keer een online productdemonstratie aan
  • SEAT-experts begeleiden gebruikers via een videogesprek, zetten de kenmerken van het voertuig in de verf en beantwoorden onmiddellijk alle vragen
  • Nieuw initiatief volgt op de lancering van de Ateca, die vanaf juni beschikbaar is bij de dealers
Voor de eerste keer biedt SEAT zijn potentiële klanten een virtuele showroomervaring aan. Via het innoverende platform 'SEAT Live Store' geven SEAT-experts stap voor stap een persoonlijke, visuele rondleiding zodat gebruikers alle kenmerken van de nieuwe SEAT Ateca kunnen ontdekken, waar ze zich op dat moment ook bevinden. Met dit innovatieve online communicatiesysteem tilt het merk de ervaring van de klant naar een hoger – digitaal – niveau om de keuze van een wagen voor de klant makkelijker te maken. Dit project maakt deel uit van de digitale transformatie die het bedrijf momenteel ondergaat.

Tijdens het videogesprek toont een SEAT-expert aan de gebruiker het interieur en exterieur van de modellen via twaalf vaste en vier mobiele camera's en beantwoordt hij tegelijk vragen over de uitrusting, de technologie en het design van de Ateca, de Leon en de Ibiza, de drie beschikbare modellen op het platform. Bovendien kunnen specifieke kenmerken benadrukt worden, zijn online productvideo's direct beschikbaar, is het mogelijk de wagen in real time samen te stellen en kan de dichtstbijzijnde dealer worden gelokaliseerd. De online showroom bevindt zich in Barcelona en werd ontwikkeld voor de Spaanse en Duitse markt.

Gert-Jan Geerse, hoofd van Retail Development en Customer Experience bij SEAT, aan het woord: "Dit is een nieuwe manier om in contact te treden met onze klanten; ze hebben toegang tot onze virtuele showroom vanop hun tablet, mobiele telefoon of computer." En hij vervolgt: "De SEAT Live Store is een nieuwe manier voor klanten om kennis te maken met onze modellen. Voor een testrit of de afronding van hun aankoop verwijzen we ze door naar een verdeler."

In die zin vervangt de SEAT Live Store op geen enkele manier de verdelers van het merk, maar is het een innovatief communicatiemiddel dat verdelers met hun klanten verbindt via een enkele muisklik en bovendien een unieke ervaring biedt. Na het videogesprek neemt de verdeler binnen 48 uur contact op met de klant om een bezoek of testrit te regelen.

SEAT innoveert op het gebied van klantenservice

Het productdemonstratiesysteem is geïntegreerd in een multikanaal-platform dat het telefonisch contact synchroniseert met de live videotransmissie via internet. De SEAT-expert en de online gebruiker kunnen ter ondersteuning van de online productpresentatie surfen op het internet, specifieke afbeeldingen en video's bekijken en documenten doorsturen tijdens de sessie.

De SEAT Live Store bestaat al in Spanje en Duitsland en is daar toegankelijk via de website van het merk. Een kort filmpje over het SEAT Live Store concept is terug te vinden op het YouTube-kanaal van SEAT Belgium: https://youtu.be/VnPwKNxrb1k.

Contacteer ons
Cathy Octaef PR Manager, D'Ieteren NV,D'Ieteren NV
Cathy Octaef PR Manager, D'Ieteren NV,D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert ruim 80% van zijn wagens naar meer dan 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2017 liet SEAT een nettowinst van 281 miljoen euro optekenen, verkocht het bijna 470.000 auto’s en haalde het een recordomzet van meer dan 9,5 miljard euro.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra in Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca en Toledo in Tsjechië, de Alhambra in Portugal en de Mii in Slovakije.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy