SEAT Live Store: de eerste virtuele showroom

SEAT Live Store: de eerste virtuele showroom

  • Het merk biedt zijn klanten voor de eerste keer een online productdemonstratie aan
  • SEAT-experts begeleiden gebruikers via een videogesprek, zetten de kenmerken van het voertuig in de verf en beantwoorden onmiddellijk alle vragen
  • Nieuw initiatief volgt op de lancering van de Ateca, die vanaf juni beschikbaar is bij de dealers
Voor de eerste keer biedt SEAT zijn potentiële klanten een virtuele showroomervaring aan. Via het innoverende platform 'SEAT Live Store' geven SEAT-experts stap voor stap een persoonlijke, visuele rondleiding zodat gebruikers alle kenmerken van de nieuwe SEAT Ateca kunnen ontdekken, waar ze zich op dat moment ook bevinden. Met dit innovatieve online communicatiesysteem tilt het merk de ervaring van de klant naar een hoger – digitaal – niveau om de keuze van een wagen voor de klant makkelijker te maken. Dit project maakt deel uit van de digitale transformatie die het bedrijf momenteel ondergaat.

Tijdens het videogesprek toont een SEAT-expert aan de gebruiker het interieur en exterieur van de modellen via twaalf vaste en vier mobiele camera's en beantwoordt hij tegelijk vragen over de uitrusting, de technologie en het design van de Ateca, de Leon en de Ibiza, de drie beschikbare modellen op het platform. Bovendien kunnen specifieke kenmerken benadrukt worden, zijn online productvideo's direct beschikbaar, is het mogelijk de wagen in real time samen te stellen en kan de dichtstbijzijnde dealer worden gelokaliseerd. De online showroom bevindt zich in Barcelona en werd ontwikkeld voor de Spaanse en Duitse markt.

Gert-Jan Geerse, hoofd van Retail Development en Customer Experience bij SEAT, aan het woord: "Dit is een nieuwe manier om in contact te treden met onze klanten; ze hebben toegang tot onze virtuele showroom vanop hun tablet, mobiele telefoon of computer." En hij vervolgt: "De SEAT Live Store is een nieuwe manier voor klanten om kennis te maken met onze modellen. Voor een testrit of de afronding van hun aankoop verwijzen we ze door naar een verdeler."

In die zin vervangt de SEAT Live Store op geen enkele manier de verdelers van het merk, maar is het een innovatief communicatiemiddel dat verdelers met hun klanten verbindt via een enkele muisklik en bovendien een unieke ervaring biedt. Na het videogesprek neemt de verdeler binnen 48 uur contact op met de klant om een bezoek of testrit te regelen.

SEAT innoveert op het gebied van klantenservice

Het productdemonstratiesysteem is geïntegreerd in een multikanaal-platform dat het telefonisch contact synchroniseert met de live videotransmissie via internet. De SEAT-expert en de online gebruiker kunnen ter ondersteuning van de online productpresentatie surfen op het internet, specifieke afbeeldingen en video's bekijken en documenten doorsturen tijdens de sessie.

De SEAT Live Store bestaat al in Spanje en Duitsland en is daar toegankelijk via de website van het merk. Een kort filmpje over het SEAT Live Store concept is terug te vinden op het YouTube-kanaal van SEAT Belgium: https://youtu.be/VnPwKNxrb1k.

Contacteer ons
Cathy Octaef PR Manager, D'Ieteren NV,D'Ieteren NV
Cathy Octaef PR Manager, D'Ieteren NV,D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy