SEAT introduceert online autoverkoop met de nieuwe Ibiza "Click & Go"

Het belang van het internet in ons dagelijks leven wordt steeds groter. Ook voor de automobielsector: bij aankoop van een voertuig is het internet de belangrijkste informatiebron. SEAT België wil als één van de eerste automobielmerken inspelen op deze nieuwe trend. Daarom heeft de autoconstructeur besloten om bij de lancering van de nieuwe Ibiza zijn eerste stap te zetten in online verkoop.

Het publiek dat momenteel het vaakst aankopen doet via het internet komt perfect overeen met het doelpubliek van de Ibiza. Dit project is geen en/of verhaal, maar een en/en verhaal. Met deze Ibiza ‘Click & Go’, die in een beperkte oplage van slechts 100 wagens verschijnt, probeert SEAT zijn klantenbereik te vergroten.

Het aangeboden product op www.seat.be, de nieuwe Ibiza ‘Click & Go’ in samenwerking met SEAT Financial Services, is een Personal Lease ‘Full Service’. Dankzij dit product kan SEAT naast de nieuwe goed uitgeruste Ibiza ook andere complementaire diensten aanbieden.

Maar zelfs bij de introductie van online verkoop blijft de concessiehouder een zeer belangrijke rol spelen. De levering en de professionele uitleg van het voertuig bij levering blijven in handen van de SEAT-verdelers. Hun passie, vakkennis en persoonlijke aanpak zijn onvervangbaar in deze essentiële stap in het aankoopproces van een nieuwe wagen.

 

Productdetails Personal Lease

In samenwerking met SEAT Financial Services biedt SEAT de super-uitgeruste Ibiza ‘Click & Go’ aan, die in een beperkte oplage van slechts 100 wagens verschijnt en met enorm aantrekkelijke voorwaarden geleverd wordt. De klant kan uit twee mogelijkheden kiezen: een Personal Lease aan € 199 incl. btw per maand met een voorschot van € 3.701 incl. btw en anderzijds een Personal Lease aan € 355 incl. btw per maand zonder voorschot. De Personal Lease is berekend op basis van een contact voor 24 maanden en 10.000km per jaar of 20.000 km in totaal. Aan deze prijs worden de volgende diensten voor de klant inbegrepen: gebruik van de wagen, wegenbelasting, inschrijvingstaks, mechanische reparaties en onderhoud (inclusief olieverversingen), burgerlijke aansprakelijkheids- en bestuurdersverzekering, dekking van materiële schade en SEAT Lease Assistance voor onderweg (24 u op 24, 7 dagen op 7 gegarandeerde mobiliteit).

 

Details Ibiza ‘Click & Go’

Deze beperkte uitgave betreft een 5-deurs-Ibiza met een 1.0 MPI-motor met 75 pk en handgeschakelde 5-versnellingsbak. Het koetswerk is in 2 metaalkleuren beschikbaar: Cosmos zwart en Pirineosgrijs. Aan de buitenkant is de wagen uitgerust met aluminium 15-duimsvelgen ‘DESIGN’, automatische grootlichtregeling, mistkoplampen, elektronisch inklapbare buitenspiegels, een regendetector en verdonkerde ruiten vanaf de B-stijl. Het interieur beschikt over een Media System Plus-radio met 8-duims kleurendisplay, twee USB-aansluitingen, AUX-IN, SD-kaartlezer, cd-speler, bluetooth met stemherkenning, multifunctiestuur met leder bekleed, Coming & Leaving Home-functie, binnenspiegel met dag- en nachtfunctie, parkeerhulp achteraan en Full Link met MirrorLink, Apple CarPlay en AndroidAuto. Tot slot werd ook BEATS Audio in de wagen geïntegreerd met een subwoofer onder de bestuurderszetel en zes premiumluidsprekers.

 

Het online aankoopproces

Een geïnteresseerde klant kan zijn Ibiza ‘Click & Go’ via de ‘buy now’-knop op de SEAT-website bestellen, waar hij kan kiezen tussen de twee Personal Lease-tarieven die uitsluitend online worden aangeboden. Verder kan hij hier de kleur van zijn Ibiza bepalen en via de ‘dealer locator’ de SEAT-verdeler van zijn keuze selecteren. Nadat SEAT Financial Services alle informatie heeft verkregen, wordt een leveringstermijn toegekend en krijgt de koper een seintje wanneer hij zijn wagen bij de vooraf aangegeven concessie kan gaan afhalen.

Contacteer ons
Dries De Weert D'Ieteren NV
Dries De Weert D'Ieteren NV
Over SEAT

Press room SEAT Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

SEAT

SEAT is de enige constructeur die in Spanje wagens ontwerpt, ontwikkelt, bouwt en commercialiseert. De multinational, die deel uitmaakt van de Volkswagen-groep, heeft zijn hoofdzetel in Martorell (Barcelona) en exporteert 80% van zijn wagens naar 80 verschillende landen op de 5 continenten. In 2019 verkocht SEAT 574.100 auto’s, het hoogste aantal in de geschiedenis van het merk.

De SEAT-groep stelt meer dan 15.000 personen te werk en beschikt over drie productiecentra: Barcelona, El Prat de Llobregat en Martorell, waar onder andere de bijzonder succesvolle Ibiza, Arona en Leon worden gebouwd. Verder bouwt SEAT de Ateca in Tsjechië, de Tarraco in Duitsland, de Alhambra in Portugal en de Mii electric, SEAT's eerste volledig elektrische auto, in Slovakije.

De multinational beschikt over een Technical Centre dat fungeert als een kennishub en meer dan 1.000 ingenieurs telt die focussen op de vernieuwende ontwikkelingen voor Spanje's grootste investeerder in R&D. SEAT pakt binnen zijn gamma uit met de nieuwe connectiviteitstechnologie en zet momenteel volop in op de wereldwijde digitalisering van het bedrijf om zo de mobiliteit van morgen te promoten.

D'Ieteren NV

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.
  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.
  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy